Rengasarvostelut

Juu parit gp5k:t nyt ollut eikä ole menossa vaihtoon. Väitetysti tossa uudessa GP5k S TR versiossa olis vissiin vahvemmat kyljet mutta jotenkin muka painaa samat tai vähemmän kuin vanha versio. Onks kenelläkään kerennyt olla näitä vielä ajossa?

Tän perusteella vähän letdown ehkä.

E: Ja sitä mä en ihan ymmärrä, että mikä tää hype tästä hookless-jutusta on, mitä tulee maantiepyörän renkaisiin. En ainakaan omalla 80-82kg elopainolla ostais 25mm rengas/vanneyhdistelmää jonka maksimipaine on 5bar, vaikka ois mitenkä immuuni pinch flateille. Toki saattaisin paskalla tiellä ja märällä säällä ajaa tollasilla paineilla mutta normiolosuhteissa 5bar ei kyllä riitä. :thinking:

Mun fiksielämän rengasongelmat katos lähes täysin kun en enää ostanut alle 28mm kumeja

Oma kokemus gp5000 tubeleksista oli, että kyljistä lähti säikeitä. Sain rahat takas ja vaihdoin toisiin.

Joo. Mulla alkais vakavat ongelmat fiksielämässä jos yrittäsin Alpinan haarukkaan tunkee 28mm kumeja. :grin:

Maantiepyöriinhän noi GP5000:t on pääasiassa tarkotettu, ja siellä 25mm on kultainen standardi. Sillä ihmetyttää kova meteli hooklessista kun ei sillä pääse normaaliin maantiepaineiseen ilman että kumi räjähtää vanteelta. 28mm on jo eri asia: siinä 5bar on mulle semmonen mukava paine allroad-ajeluun, vaikka tuppaan pitämään niissäkin enemmän jos ajo on pelkästään asvaltilla. Jos on tosi kevyt kuski ja/tai ajaa väh. 32mm kumeilla niin hookless vois olla hyvä tsydeemi.

Näitä on kans pohdittu. Mahtuiskohan v4 Pomppikseen ilman mutakuoria… :thinking:

Edit: quotation master

Sanoisin että ns. heittämällä. Ainakin sen perusteella miten 45mm lokari mahtuu.
En oo tietty omaan kokeillu isompaa kuin 35mm kun ei oo ollu semmosessa ajossa mutta Pompetamineen meni aikoinaan 42mm Smart Sam ja muistaakseni chainstayt ovat samanmuotoiset. Seatstayt ei aiheuta ongelmia.

1 Like

Tattis, pitänee laittaa tulemaan!

mulla on ollu noita 4 sekä 5 tonnisia ja kaikki on menneet tuohon kuntoon talven aikana ulkosäilytyksessä. Oon tehny päätelmän -->ei kestä pakkasta

alkaa meitsin eka brakeless buildi olla kohta valmis ja skidailuhommat odottaa, niin mikä ois ”paras” (vähiten huono) halpa rengas taakse sillä ajatuksella että saa kulua pois rauhassa? 23-25mm taitaa tohon olmoon mennä taa.

1 Like

Käytetty.

2 Likes

juma, tätä en ois tullut ees ajatelleeksi! #newbie

tai siis tähän asti oon ajanut kaikki renkaat niin loppuun. mutta siis joo, tod!

Riippuu toki vähän miten perkeleesti aikoo skidata. Jos se pyörä on jatkuvan skidailun ja temppuilun väline niin varmaan sit jotain halpaa nakkikumia kuten halvempaa Luganoa tai Paselaa ja mitä näitä nyt on, koska niitä menee. Mut jos meinaat ihan ajaa sillä pyörällä, niin Durano Plus ei oo sekään ees kolmeekymppiä kappaleelta ja kestää kuulemma aika pitkään - sit kun sininenkin raita on jo kulutettu puhki niin on aika vaihtaa. :slight_smile:

Minä oon ajellu ihan tavallisella Gatorilla, ei niitäkään menny ekana kiihkeänä fiksikesänä kuin 2kpl. Ja nyt kun oon rauhottunut ja ajellut ratapyörällä pääasiassa lenkkiä ilman mitään ylimääräistä räädistelyä, niin tänä kesänä ei kulunu ensimmäistäkään rengasta loppuun.

E: Lisättäköön että minä en ainakaan tykkää ajella halvoilla renkailla vaikka ne fikseissä kuluukin vähän nopeammin, se kuitenkin vaikuttaa ajomukavuuteen ja pitoon ja nopeuteen ja sitä kautta vetofiilikseen niin paljon että jätän käppäkumit kaupan hyllylle.

3 Likes

Totta tääkin. Hyvä tietää että ei niitä perusajossa saa niin alituiseen hajotettua. Kiitos!

Oisko 2011 fiksikaudella kun alkoi pääsemään vauhtiin menny joku 10 Continental Gatorskiniä (old Gator). 'Twas glorious :dizzy:

3 Likes

Onk Contin perus Gran Prixii enää? Sehän ainakin oli halpa, en muista kui skidaus tosin.

ei oo vittoria randonneur (25-28mm) voittanutta skidauskumeista puhuttaessa

3 Likes

Ai nii

oon kerran saanu kaikkia tyydyttävään hintaan tiskin takaa parhaat päivänsä nähneen kumin liirailuun LBS:stä. Toisen kerran valiteltiin että oltiin juuri satuttu heittämään ne pois.

1 Like