Vakuutusyhtiöiden ei pitäis edes korvata mitään yli 200 euron fillaria. Jotain ne on tajunnu Köpiksessä ja Adamissa että pyörät joita pidetään kadulla on niinku puistonpenkkeihin tai a-ständeihin verrattavia halpoja kadulle jätettäviä palasia.
Oon jossain tavarapyöräryhmissä missä jengi valittaa että hienot vehkeet pöllitty. Ei jaksa enää kysyy muuta ku että miksi sitten jätit sen siihen.
siis mitä vittua. jos viet skidin päiväkotiin kuorkilla ja työnantaja ei tarjoa sulle kunnollista pyöräpysäköintiä niin ei muuta kun rinta-joupin kautta kotiin ja kasko kylkeen? mun mielestä lisää hyviä runkolukittavia telineitä ja vähemmän ikävähennyksiä vakuutusyhtiöltä huollettuihin pyöriin jos lähtee kävelee.
Tuossa on tuollainen pystylenkki, joka voisi olla ehkä mahdollisesti vaikka ajateltu runkolukitusta varten, mutta muistelen, että en ainakaan omaa pyörää ole siihen saanut lukittua rungosta. Sen mitä tuolla olen käynyt pesemässä pyörää, niin miltei säännöllisesti siinä käy jonkinlainen “partio” kiertämässä ympäri ja tuijottelemassa pyöriä.
Mun mielestä siellä alhalla ei ollut tommosia sivukaariakaan, mutta ehkä katsoin huonosti. Joka tapauksessa talvipyörässäni on vaan runkolukko, terveisin nimim. reunalla eläjä
Pyöränhuoltopisteiden asentamiseen kuuluu sellanen kirjottamaton käyttöehtosopimus, et kaikki lukittee pyöränsä rungosta kiinni niin kauas siitä pisteestä, että sen työkaluja ei voi käyttää pyörän purkamiseen.
Triplan telineissä on se kaari ja siihen saa lukittua rungosta.
Itse pistän pyörän telineeseen perä edellä niin riittää pikku-kryproinite, että saa takakiekon ja haarukan ympäri kiinni telineeseen.
Itsellä siitä parempi tilanne, että toimistojen pyöräparkkeihin on kulunvalvonta. Kerran vasta ollut reilun vuoden aikana IV-korjaushemmon jäljiltä toinen ovi raollaan.
e. ja käytössä siis alatason suora kouru, ei tuo ihme keno, jossa pyörä ei pysy.