Pyörävarkaat syö kaikkia

Tos on ollu joku diy käppätrailerimeno.


Kryptonite 1 pyörävaras 0

samassa hallissa olleet autot ei olleet niinkään onnekkaita…

13 Likes

Olen aikani ratoksi miettinyt, minkälaisella kerrostuksella voisi torjua varkaiden yleisimmin käyttämät työkalut.

Lähtökohtana voisi olla U-lukko. Aisan pitäis olla niin paksu, ettei se mahdu isojenkaan pulttipihtien leukoihin. Rakenne voisi olla putkimainen, jotta paino ei karkaa käsistä. Onttoa tilaa on skunkkilukossa käytetty hajuainesäiliönä, mutta mietin putken täyttämistä jollain tökötillä, joka tukkisi ja tahmaisi rälläkän laikan leikkuukelvottomaksi.

Jos pyörän kytkemiseen käyttää vaijeria, se voisi olla dyneemapäällysteinen; sen leikkaaminen on tosi rasittavaa hommaa. Dyneemakerroksen voisi tietysti polttaa pois ennen vaijerin nipsaisua, mutta tämäkin on ylimääräinen työvaihe ja aiheuttaisi savutusta. Tai jos vaijeri olisikin ontto, dyneemanaru voisi kulkea sen sisällä.

Olispa enempi aikaa leikkiä Pelle Pelotonta.

5 Likes

Hyvältä kuulostaa. Tuollaisesta lukosta vain sitten ikinä ei pitäisi mennä avaintansa hukkaamaan :slight_smile:

katuratapartiolaiset

ei vittu, mun tulevaisuus. käyttäjälippisihmisille katkera heijastinliivijäbä taskulampun varressa.

1 Like

Taitaa olla vaan ajan kysymys että lomareissulla lähtee insinöörin kesähabituksessa Leskisen terassilta polkemaan kohti kotia ja vihaiset heijastinliiviukkelit tulee nyysimään pyörän alta.

4 Likes

”Poliisi näkee toiminnassa uhan, että ryhmä itse syyllistyy rikoksiin.”

Itteä ei kiinnosta toimia ja muut tekee väärin.

”Kiiskinen peräänkuuluttaa myös ostajien etiikkaa: varastetun pyörän ostaja rahoittaa huumekauppaa.”

Joo, sillähän ei ole mitään väliä että fillari on kadonnut oikealta omistajaltaan ja menetyksen lisäksi aiheuttanut töistä tai muualta myöhästymisen, vaikka jostain keikalta tai leffasta. Usein näkee kans vanhempien laittamia ilmoituksia, että lapsen polkupyörä on varastettu.

Mutta epäeettistä tuossa on siis se, että päihdeongelmainen saa satasen käteen.

”Pyörävarastojen tutkiminen ei ole lain näkökulmasta ongelmatonta. Rikosylikomisario Kiiskisen mukaan toiminta menee selvästi viranomaisten tontille. Vaikka tarkoitusperä olisikin hyvä, liikutaan harmaalla alueella.

– Ulkopuolisilla ei ole asiaa toisten varastoihin, se on tietysti lähtökohta ja tätä täytyy kunnioittaa, Kiiskinen sanoo.”

Paskan vitut. Jos talon asukas käy avaamassa yhteisen pyörävaraston oven katuratapartiolaiselle, hänen on 100% laillista astua sisään ja katsella ympärilleen. Täysin valkoisella alueella.

Vittu että kytät on kyllä typeriä.

17 Likes

Ite oon päässyt yleensä asuntonäytöissäkin välittäjän päästämänä pyörävarastoihin kattelemaan, mitä oon pitänyt hieman ongelmallisena. Tuossa en näe mitään ongelmaa, jos taloyhtiö päästää/kutsuu jonkun vigilantin sisään ja valvoo tapahtumaa.

Siinä vaiheessa ku näin kerran Punavuorenkadulla lounasaikaan pelkääjän ikkunan rikottavan henkilöautosta oon alkanu olee varovaisempi ihan mihin tahansa kellonaikaan. Yhteiskunnassa on päivä päivältä enemmän ihmisiä kellä ei oo mitään hävittävää.

1 Like

U lukon putken sisällä voisi olla irtonaisena neliötanko joka pääsee liikkumaan, se toimisi mukavasti laikan räjäyttämisessä rosmon silmille.

1 Like

Miksi aina näin päin? Voisimme ajatella laatikon ulkopuolelta.

Ei kukaan pidä 700 euron fillaria varastossa ilman lukkoa.

:whistle:

p.s. taas tekee mieli karkkia

Triplan alemmassa pyöränsäilytysmestassa jäi äsken muutama sydämenlyönti välistä, kun oli tyhjä teline vastassa. Pyöräni oli katoamisen sijaan mystisesti vaeltanut telineestä huoltotelineelle työkalujen ääreen, en tosin huomannut että olisi mitään hävinnyt, eikä pyörä levinnyt kotimatkallakaan. Katselin jo aamulla että siellä oli yhden pyörän vaijerilukkon paskaksikieputus jäänyt puolitiehen, oli vääntiö ja kaikki vielä siinä. Ei voi muuta kun jatkossa muualle pysäköidä.

4 Likes

Mtääh. Etkö lukitse pyörää rungosta telineeseen?

austin-powers-dangerously

En ole hetkeen tuolla pysäköinyt, mutta olikos noissa mainituissa telineissä edes mahdollisuutta lukita rungosta kiinni, vai oliko tämä vaan toinen tapa sanoa

jatkossa muualle pysäköidä

Vakuutusyhtiöiden ei pitäis edes korvata mitään yli 200 euron fillaria. Jotain ne on tajunnu Köpiksessä ja Adamissa että pyörät joita pidetään kadulla on niinku puistonpenkkeihin tai a-ständeihin verrattavia halpoja kadulle jätettäviä palasia.

Oon jossain tavarapyöräryhmissä missä jengi valittaa että hienot vehkeet pöllitty. Ei jaksa enää kysyy muuta ku että miksi sitten jätit sen siihen.

Kyä se victim blaming on mikä parasta on.

Mä kävin kerran kääntymässä tuolla ja semmonen fiilis tuli koko parkkihallista, että toiseen kauppakeskukseen menin.

2 Likes

Miksei pitäis korvata? En ymmärrä.

2 Likes

siis mitä vittua. jos viet skidin päiväkotiin kuorkilla ja työnantaja ei tarjoa sulle kunnollista pyöräpysäköintiä niin ei muuta kun rinta-joupin kautta kotiin ja kasko kylkeen? mun mielestä lisää hyviä runkolukittavia telineitä ja vähemmän ikävähennyksiä vakuutusyhtiöltä huollettuihin pyöriin jos lähtee kävelee.

18 Likes