Pyörävarkaat syö kaikkia

konsta muistaa mistä olen kotoisin :’’’’’>

2 Likes

Poliisi on kyttä jne

Yhen ketjulukon avain tuntuu että katkee kohta niin ajattelin korvaa tällä.
110db

tuijotin tätä kuvaa aamusilmillä varmaan 20 sekuntia dead certain että siinä on imuri

14 Likes

Saako tälläsiä jostain päin EU:ta? tuntuu että enemmän pelottaa satulan lähtö ja äkillinen 100-200e menetys, kun koko pyörän pölliminen (koska kryptonite ja vakuutus).

Edit: taisikin löytyä, vaikka ei ole ihan noin halpoja ja fiksun olosia, mut saa sanoa jos on kokemusta jostain hyvästä systeemistä

ja itse luen aina otsikon pyörävarkaat syö karkkia

2 Likes

Siitä niin

4 Likes

hexloxs. etsi: satulatolpannaru

satulatolppanaruun oon itseasiassa törmännytkin, mutta en oo ainakaan vielä jaksanut sitä testata. ehkä nyt ois aika ennen ku alkaa ostelee

Mikä se toive on? Linkki ei toimi ellei asenna jotain iltapulusovellusta.

Toimi se mulla. Toive oli ottaa runkonumero ja tuntomerkit ylös, tehä rikosilmoitus ja laittaa ne sinne.

1 Like

Tuolla parhaat ilmoitukset -langassa olevasta Pelagio-keissistä tuli mieleen että no mitenkäs toi nyt sitten hoidetaan takas.

Kai se olis paras saada poliisi messiin samalla kun omistaja itte menee kauppoja tekemään. Mutta saako kyttiä tollai paikalle Helsingissä fillarin takia? Onko kokemuksia viime ajoilta?

Vastauksia odotellessa pakko kertoo tähän väliin semmone että muistuipas tästä mieleen se kun löysin joskus ehkä vuonna 2005 huuto piste netistä tai jostain vastaavasta multa aiemmin varastetun Jopon (oli omat ittevaihdetut osat kiinni, niistä tunnistin) josta olin toki aikanaan tehny asianmukasesti rikosilmotuksen. Ilmotin löydöstä poliisille. Vastoin kaikkia odotuksia poliisipartio ja käsittääkseni jopa tää tutkinnanjohtaja itse oli käyny tän rosmon luona. Mutta ei ne sitä fillaria ollu löytäny. Oli kuulemma roisto selittäny että juu ei hän ole tuota ilmotusta laittanut. Että huuto netin tunnarit on häneltä kaapattu. Ja kun sitä fillaria ei löytynyt mistään, ei kuulemma pyöräkellaristakaan niin ei ne mitään sitte voinu. Se kyllä nauratti kun tutkinnanjohtaja selitti että kuulemma siinä ilmoituksessa ollut numerokaan ei ollut roiston kertoman mukaan hänen numeronsa. Mä sitten kysyin että no miten te saitte siihen roistoon sitten yhteyden. Silloin se tutkinnanjohtaja katteli sitä puhelinnumeroa uudelleen ja sano: “Eiku kyllähän tää se hänen numeronsa on.” Aaargh.
Olin tietysti iloinen että poliisi oli fillarini vuoksi käyny roiston luona mutta sitten taas toisaalta aika pettynyt että siellä ei ehkä ollu ns. pakan terävimmät kynät piirtelemäässä kuitenkaan. Oh well.

20 Likes

Kunhan rikosilmoitus on tehty, niin poliisille voi soittaa, että on menossa hakemaan pyörää takas. Melkein suosittelen, että tylysti vaan sopii kaupat ennemmin kuin kyselee kytiltä milloin mahdollisesti sopisi tulla avustamaan. Meinasivat olla mulle nihkeitä ja ehdottivat, että josko seuraavana päivänä ehtis. Sanoin, että meen hakemaan sen pyörän TÄNÄÄN, koska subunarkkikokemusasiantuntijahan myy pyörän ensimmäiselle, joka tarjoaa fiksit.

Mun tapauksessa kyllä kävi sitte niin, että mun pyörää mulle kaupitellu tyyppi oli ihan onneton 19-vee tuleva syrjäytyjä ja koska kytillä kesti saapua paikalle, totesin sitte vaan sille jampalle, että tää on muuten mun pyörä, että annappa takas. Siihen tämä tyyppi totesi, että ”ai, onpas hyvä että oikea omistaja löyty!”. Olis antanu pyörän mukisematta.

Sit kyybelit tuli ja tän veijarin ilme ja tokaisu: ”ei vittu kytät” oli sen verran viihdyttävää, että en sitte ees vaatinu sille onnettomalle olmille mitään rangaistustakaan, koska se nyt varmaan onnistuu kuluttamaan verovaroja vielä lukemattomia kertoja, ja kyseessä oli kuitenkin vain mun 100€ arvonen (mutta silti rakas) talvipyörä.

Hauskaa oli myös se, että tämä tyyppi laittoi samana iltana tori.fin kautta viestiä, että ”kiitos kaupoista” :upside_down_face:

Aikamoinen velikulta.

35 Likes

Byäää! Voi hyvä ihme.

1 Like

Olisivat nyt voineet uutisessa selventää, että millä keinoin siitä varastetusta pyörästä tulee jonkun uuden haltijan laillista omaisuutta.
Silmään pisti myös se, että jos ottaa omansa takaisin, niin voi saada jopa vankeutta. Aikamoista, kun vertaa siihen että pyörän pölliminen taitaa olla edelleen vain näpistys, tai ajoneuvon luvaton haltuunotto.

2 Likes

Montako runkoa/pyörää kauttasi on kulkenut tai miten se ny menikään.