Pois hartsportin ikeen alta: Tee-se itse urheilujuoma

Eipä siinä sitruunassa ole mitään pointtia, paitsi jonkinlainen raikas maku ja helppous. En tiedä, mikä olisi paras happamuus urheilujuomalle, eivätkä hampaat tuota juomaa kiitä. Jo pelkkä hunaja lienee lievästi hapanta. Kokeiluvaiheessa ollaan vasta, ja kyllä tuo pelkkä hunajakin maistuu hyvältä.

Vihreään teehen voisin kokeilla seuraavaksi, tulisi vähän kofeiinia samalla, mutta massu ei ehkä tykkäisi.

Mä juon usein teetä veden sijaan lenkeillä. Mustaa, vihreää tai valkoista mitä sattuukin tekemään mieli. En ole sokeria tai hunajaa kummoisempaa sekoitellut näihin ja pitkille lenkeille olenkin laittanut urheilujuomaa suosiolla, mutta ehkä keskustelusta inspiroituneena koetan nyt sekoitella teestä, hunajasta ja suolasta oman juoman.

Smurf - 19:58, 31.3.2014 »
Kare_Eskola - 17:45, 31.3.2014 » Kirjoitin näkemykseni aiheesta [blogiin.](http://vapaaratas.blogspot.fi/2014/03/urheiluravinteet-vittuun.html) Olen nyt testannut monella pitkällä lenkillä tuota hunaja - lime/sitruuna - merisuola -urheilujuomaa. Toimii.
Tuota oon joskus imaillutkin, suhteet hakusessa kuitenkin. Onko jotain reseptiä millä suhteella kandee sekoitella?
Tämä kiinnostaa.

on tossa karen selostuksessa kyllä se pointti että ravintosisältöjen pilkunviilaus on ihan turhaa hommaa. palkkarissa proteiinia ja hiilaria ja kaikki loppu on todennäköisesti vaan rahastusyritys yhteen omalle tuotteelle suotuisaan tutkimukseen vedoten ja mainokseen saadaan sikaiso paremmuusprosentti.

Urheilujuomien happamuusasteen määrittelee pitkälti se mitä vatsa suostuu ottamaan vastaan rasituksen aikana. Itse en pysty juomaan mitään sitruspohjaista kisan aikana enkä myöskään kisaa edeltävässä nestetankkauksessa vaan käytän mustaherukkamehusta tehtyä juomaa jolloin nesteen ph arvo on korkeampi. Suolaa tulee laitettua noin 1/3 teelusikallista 1,5 litraan nestettä - mitä kuumempi keli sitä enemmän suolaa kantsii laittaa.

Hunaja kuulostaa hyvältä malton korvaajalta.

mulle yks vanha motocross harrastaja sanoi et tuore pasta urheuílusuorituksen jälkeen on hyvä palautusruoka. Juomista en tiiä. Kaakaoo oon vedelly ite.

jos teet kaakaon maitoon niin turha rueta muuttamaan yhtään mitään. maito toimii käytännössä yhtä hyvin kuin kalliit lisäravinnevalmisteet…

Terve vaan kaikille.

Sen jälkeen, kun luin pro-kuskien syövän Snickersejä ympäriajoissa, olen itse siirtynyt saman suuntaan. Ei tarvii välppää happoisten juomien kanssa ja 3€ riittää about kuuteen patukkaan. Vedellä sitten huuhtoo suun puhtaaksi.

kun tästä yleisemminkin tuli lisäainetopsu, niin…

ite oon huomannu et kreatiini pikkuannoksilla estää aika tehokkaasti seuraavan päivän lihaskipuja kiipeilyssä. En sitte tiedä auttaisko esim rata-ajoon. Molemmat lyhyitä ja räjähtäviä suorituksia. Halpaa se ainakin on. Mut harrastaako kukaan sit tosissaan rata-ajoa?

negaatio - 23:00, 31.3.2014 » kun tästä yleisemminkin tuli lisäainetopsu, niin...
Eikä "tullut". Sinä yritit pöhköpäissäsi tehdä ja rupesit puhumaan kreatiinista. Otsikko ei muuttunut.

kai se kreatiini auttaa jos on sellaiset välit että 10 kammenkierrosta riittää siihen että ollaan lähtöviivalta maalissa… mutta ois kieltämättä kiva jos tässä threadissa pysyttäisiin siinä että tulee vinkkejä käytännön vaihtoehdoista noille kaikenmaailman geeleille ja urheilujuomille. kreatiinin paikka ois pikemminkin voimaharjoittelutopsussa.

jap - 22:54, 31.3.2014 » Terve vaan kaikille. Sen jälkeen, kun luin pro-kuskien syövän Snickersejä ympäriajoissa, olen itse siirtynyt saman suuntaan. Ei tarvii välppää happoisten juomien kanssa ja 3€ riittää about kuuteen patukkaan. Vedellä sitten huuhtoo suun puhtaaksi.
Suklaapatukat vaan tuppaa olemaan aika sotkuisia jos ne sulaa selkätaskun kuumuudessa tai jos ei jostain syystä syö koko patukkaa kerralla.
netspider - 8:12, 1.4.2014 » Suklaapatukat vaan tuppaa olemaan aika sotkuisia jos ne sulaa selkätaskun kuumuudessa tai jos ei jostain syystä syö koko patukkaa kerralla.

Mulla on sellane ikävähkö nivelsairaus päällä ja oon sen innoittamana alkanu nauttia tämmöstä:

http://www.puhdistamo.fi/image/cache/data/puhdistamo/Tuotekuvat/optimsm-421x451.png

Kyseessä siis elimistössä luontaisestikin esiintyvä orgaaninen rikki. Metyylisulfonyylimetaani – Wikipedia

Tätä suositellaan sekä urheilijoille että etenki nivelvaivaisille.

Mitä mieltä, kelpaako urheilu/palautusjuomaan?

“Näyttö ristiriitaista ja tutkimusmateriaali vähäistä.” Eli ei jatkoon.

En oikein osaa lokeroida tätä. Kuulostaa new age hippeilyltä, mutta toisaalta tää on helvetin kaukana ituhippimeiningistä. Jos asteikko laitettaisiin ympryäksi ja teipattaisiin päät yhteen, niin nämä lokerot kohtaisivat ja olisivat onnellisia yhdessä. Sama tarve uskoa asioihin, joita ei ole kyetty todistamaan, mutta aivan eri toteutustapa.

MSM: What You Need to Know

while the body does need sulfur – which is an essential mineral – supplemental MSM may not be the best way to get it. Dietary sulfur comes from the digestion of protein-rich foods (meat and dairy products, legumes, eggs and nuts), so you may be getting enough from whatever source of protein you choose to eat

En mä nyt välttis tota ois noilla näytöillä vetämässä. Monipuolinen ruokavalio lienee paree.

Eipä tosta kuitenkaan liene mitään haittaakaan olevan jos hankkii puhdasta tuotetta mitä luultavastikin toi puhistamonkin kama on. Vedät noi mitä sul jo on ja tunnustelet tuntuiko auttavan? Ostat lisää jos fiilis viel hyvä.

noiden tuotteiden tehoa tunnustellessa kannattaa muistaa se yksi juttu minkä takia niitä myydään niin sikana ja ihmiset tuntee saavansa niistä ihan uskomattomia hyötyjä:

Peltsip, jep tätä oon funtsinu ja tullu siihen tulokseen, että toi asiahan on tuotu esiin jo ton tuotteen nimessäkin :smiley:

PMA (positive mental attitude) on paras lääke ja kaikki lumelääkkeet ja plasebot tervetulleita jos niistä saa hyvän mielen ja sen kautta paranee nopeammin. Tää on ristiriitainen juttu, mutten haluais perusnegis hengessä heti teilatakaan uusia juttuja.

geoidi - 10:10, 1.4.2014 » Tää on ristiriitainen juttu, mutten haluais perusnegis hengessä heti teilatakaan uusia juttuja.
Vähän kiero ajatusmaailma, jos järjen käyttö on perusnegatiivisuutta. Niinku olis joku pakko uskoa kaikkiin uusiin asioihin, joita käärmeöljykauppiaat hehkuttaa.

Toisaalta tietysti lumehoidon hyödyt on ihan yhtä hyviä hyötyjä kuin muutkin. Placebo is a hell of a drug.