pikku-antti, Johan Nus ja eebinen pyöräretki.

Joo, viskasin laukut vaan kokeeks kiinni, ei oo vielä lopullisilla paikoillaan…

Huominen tosiaan menee pakkaillessa ja setuppia hioessa. Hain kaupasta kymmenisen pussia hart sporttia, kuivalihaa, pähkinärusinasekotusta, pasta-aterioita ja jotain tommost. Oon vähän kipee, ni en jaksanu lähtee 'Lekaan hakee sissimuonaa ja bullet mealei. Ehkä niit kyl ois saanu jostain partioaitastaki, tiedä häntä. Huomenna voi kattella viel. Pullotelineet ehkä jollain konstilla runkoon ja laukut kohdilleen, joku pieni pussukka mahtuis vielä etutarakalle. Sit alkais homma olee itse ajamista vaille valmis. :open_mouth:
Ratas kiinnostaa kyllä, joten laitanpa sulle Itsari viestiä…

Etutartsille roadkillit kyytiin, kun kaupat on kiinni.

^ :smiley:
Löysin muuten kaapista täydellisesti etutartsille sopivan kylmälaukun, joka vetää siksarin ja yhden kylmäkallen… Hmmmmm…

ota mielummin tiukkaa niin ei tartte vettä työntää mukana.
toivottavasti sulle ei tuu nälkä.
tsemppiä, itte kurlaan tossa pihalla ja tiiä vaikka innostuis laittamaan taloa kuntoon.

Evo on käymisen arvoinen retkipaikka ja jos aikaa jää ja pyörä kulkee, niin siitä on lyhyt matka Päijänteelle. Päijänteellä on hankalampi liikkua fillarilla, mutta Vääksyn kanavalta tai Pulkkilanharjun ravintola Reimarilta saa halutessaan ihan varmasti kyydin esimerkiksi Virtosaareen, jossa on yksi Päijänteen virkistysalueyhdistyksen ylläpitämistä saunoista.

Virtosalmi ja -saari on myös ihan kohtuullinen kalapaikka. Hyvällä tuurilla saa muutakin kuin haukea ja ahventa. Itse olen saanut saaren rantakiviltä vajaan kiloisen siian, muistaakseni Lotolla.

Ei muuta kuin hyvää reissua!

Kamat alkaa olee pakattu. Näillä näkymin koko paketin painoksi on muodostumassa ~25kg. En tiiä onks se paljon vai vähän? Kolme päivää, kaks yötä, leiriytymis- ja kalakamat. Siin on kyl kaikenlaista turhaa, millä vois keventää. Niinku vessapaperi. Tai pumppu. Mitä näit nyt on?

Tarkoitus ois tosiaan Evon suuntaan lähteä huomisaamuna. Voi olla, et ajelen melkein Hämylinnan kautta ja haen Tuulosesta muutaman köykyn ja ehkä paketin makkaraa tms. Täydennän vesivarastot. Siitä perille, kokonaismatka olis tällöin joku ~150km.

Nyt käyn hakee Jallua.

Kuulostaa paljolta. Vähentäisin vaatteet minimiin. Vain vaihtoboksereita ja lämmikettä ajoasun lisäks.

Saishan tosta pari kiloa pois ku lähtis esim ilman kenkiä, mutta maantiespeduilla on vittumainen tarpoa. Pakkasin nyt matkaan varsikengät, koska tarkotus ois suksia sinne mihin aurinko ei paista muut ihmiset ei eksy. Tämä sis edellyttää talutusta ja maastokelpoisia jalkineita. Tarkoitus on kuitenkin myös nauttia, ei vaan edetä. Mut kattoo nyt, huomisaamuun aikaa…

E: ja mul on tosiaan ajokamojen lisäks oikeestaan vaan toinen rotsi, kuorihousut, ohut kerrasto/pari t-paitaa ja kengät. Nää siis menee päälle kun pyöräily loppuu ja leirielämä alkaa. Jos ois +26°c, ni noi vois heivata ja hengailla shortseissa, mut nyt ei kiinnosta viettää koko kolmea päivää hikisissä ja sateen kastelemissa kledjuissa.

Hyvän kuuloinen reissu. Miettinyt joskus Evoa itsekin mutta performance-pyöräily on napannut toistaiseksi enemmän kuin retkeily.

Paljon on tavaraa. Sen lykkimistä keventääkseni tarjoon 19t:n lainaan. Kalasatamassa. Voin tuoda myös Kallioon.

Reissu evolle vaatii mukaansa Lammin sahtia. Saa ehkä Tuuloksesta, ehkä.

Tuulosen Kotipizzan kylmäkaapissa on viimeksi ainakin ollut kun itse olen tuolla käynyt.

Yes sir! Kaurapuuro jallusilmällä lapioitu huiviin ja päälle imailtu tuplaespresso. Heti ku sambakarnevaalit alavatsassa loppuu, ni polkasen liikkeelle. Tien päältä päivityksiä varmaan lähinnä tonne instagramiin, ainakin #yksivaihde häsällä tai @iltis löytyy, laitan sit pidemmillä tauoilla ja/tai illalla enemmän stooria ja kuvaa tännekin. Koitan säästellä akkua ja flickrin käyttö kännykällä on vittumaista muutenkin, joten paremmalla ajalla sitten. Otin järkkärinki matkaan, mutten osaa kuvata, joten sil voi tulla lopuks tänne kivoja kuvia tai sit ihan paskoja kuvia, who knows?

Pyörä+kamat+kuski painaa nyt n. 120kg, joka on vähemmän, ku mitä mä painoin 5v sitten. :smiley: No, varmasti ylimääräinen, hiukan reilu kymppikilo (sis. tarakat, laukut, lokarit, kaikki varusteet) tuntuu pyörässä, mut onneks tää nyt ei ole mitään teknistä ajoa, vaan pääosin suoraa baanaa. Ja suurkiitos vielä Jake2.0 ja SuicideHub rataslainoista, nyt luulis 45x18 väleilä olevan vähän kivempi liikkua. Ketjut on keirinpesty ja öljytty, säädöt pitäis olla tikissä, sit ei muuta ku ajamaa…

Wish me luck!

You luck!

Good Spede!

Vitustihan tuo paketti tosiaan painaa. Ruskeasannan ja Tuusulan väliset mäet vituttaa ja vaati pitämään juoma-/energiapatukkatauon. Istuin muurahaispesään.

No, matka jatkuu. Tää on ihan kivaa jos ei ole jyrkkää nousua edessä…

Kuvitteles toi kaikki selkään vielä. Oliko kusiaispesään istuminen vahinko vai tarkoituksellinen motivaationhakukeino tauon lyhentämiseksi?

En kyllä keksinyt itse tota motivaatiaspektia, havahduin vaan yht’äkkiä siihen, että sääret on murkkujen peitossa. :smiley:

Ja joo, luojan kiitos lainasit noita laukkuja ja tarakkaa, oisin muuten kääntyny Paavalin Kirkolla takas, hakenu alepasta laatikon punasta ja poistanu tän langan. :wink:

Satula kaipaa vähän hienosäätöä, tuntuu kriittiset paikat vähän puutuvan… :confused:

Kaikenmaailman taukoja tässä tullut nyt pideltyä. Välillä evästä ja nestettä sisään, välillä ulos. Muutis reittiä vähän ja sit alko jännittää onko maalin lähellä enää kauppoja auki, joten kurvasin Jäken Siwaan hakee makkaraa ja olutta, koska juhannus. Ajo kulkee ihan kivasti. Matka jatkuu…