pikku-antti, Johan Nus ja eebinen pyöräretki.

No niin! Homma e-te-nee. Pikku hiljaa.

Ostin ajohanskat, koska jostain syystä en sellaisia vielä omistanut. Myös puhelimelle teline stongaan, jos kusi lirahtaa sukkaan ja joudun vaikka navigoimaan tms… :open_mouth: Retkikeitin asiakin on nyt hoidossa, lokarit samoin. Varustelistaa pitää varmaan vähän käydä läpi vielä ja ruksia tarpeettomia juttuja yli.
Vaihdoin tänään dropin ja laitoin jarrukahvat. Lähinnä ajon kannalta, mutta eteen vois ehkä jarrunkin laittaa. Saan kivasti naapurin Otolta lainaan vähän tarakka- ja sivulaukkuhommia, joten voin sovitella niitä pyörään ja katsoa jos vaikka saisin repun heivattua matkasta kokonaan? Tai sit otan toisen, sellasen tosi köykäsen repun ja sinne vaan 3l juomasäiliö ja jotain pikkusälää. Toinen vaihtoehto on virittää satulaan pullotelineet, mut katotaan miten ne mahtuu muun setupin jälkeen.

Ostin muuten Biltemasta risereita, joten jos jollain on tarvetta ja haluaa niitä vaihdossa, ni aloituspostauksessa on taas lainatarpeita lopussa. Odiella ja Tonilla tosin dibsit, jos haluavat noita muiden kulutushyödykkeiden sijaan…

Reitti on edelleen auki, sinne Evon suuntaan voisin ehkä lähteä. Siel on paljon pieniä kivoja järviä joissa kalastella ja jos paska osuu tuulettimeen ihan huholella, ni voin ehkä vetäytyä kaverin mökille turvaan…

Jarrun asennus smuutti muuvi. Auttaa muksasti alamäissä.

Laita ehdottomasti jarru. Jaksat polkee pidemmälle.

Jos et halua lastata sivulaukkuja täyteen, niin miksei repun kanssa ajaisi. Olen myös ajanut. En tosin enää haluis repulla pitkää siivua ajaa. Onhan se persiistä.

Fiksissä ja repussa on tietty fiilistä. Laukuissa ja sinkulassa myös.

Miulla on muuten kilon painoinen yhden miehen teltta, jos joku haluaa joskus lainata. Ajaa asian.

Juomapulloja mukaan reilusti ja kaikki pyörään kiinni. Ostitko Biltsusta myös klipsejä?

Pienten ihmisten isot retket on hyviä. Paljon kuvia ja tarinoita vaan.

Kahden matkoistaan kirjan kirjoittaneen viisikymppisen partahipin varsin erilaisista logistisista selviytymisstrategioista valitsisin itse Oden ennen Rämöä. Eli kevyesti ja palveluihin turvautuen, etenkin majoituksen suhteen. Viisitoista kiloa tarpeetonta tavaraa katkoo pinnoja ja hidastaa vauhtia.

Mutta täyskevyt varustus edellyttäisi että jonkinlainen sisämajoitus löytyy aina sen sadan kilsan päästä. Ja juhannus on muutenkin kriittistä aikaa palveluiden suhteen, mitään ei saa kaupasta tai kioskista kun ne on kiinni. Eikä sitä yksinäistä lammenrantafiilistä tavoita cumuluksissa (matkustajakoteja tai moottorimajoja ei oikein enää ole tarjolla).

Erik - 19:45, 17.6.2014 » Laita ehdottomasti jarru. Fiksissä ja repussa on tietty fiilistä.
Jarrulle joo. Jarruttomalla vitun painava reppu selässä ajaneena mulla fiilikset oli lähinnä jotain "paskaa" ja "ei ikinä" väliltä. Mut kai ne on niit oppi[s]rahoja.[/s]kokeiluja.

Mut jokainen tekee niinku tekee ja eihän sitä aina järjen kanssa voi tai kannata ajatella liikaa, ja ehottomasti full kipport tällasille retkille aina :slight_smile:

makko - 20:27, 17.6.2014 »
Erik - 19:45, 17.6.2014 » Laita ehdottomasti jarru. Fiksissä ja repussa on tietty fiilistä.
Jarrulle joo. Jarruttomalla vitun painava reppu selässä ajaneena mulla fiilikset oli lähinnä jotain "paskaa" ja "ei ikinä" väliltä.
Kyllähän se kerran kannattaa kokea. Huumorismielessä. Itselle riitti kaksi kertaa.

Mut ite ottaisin mukaan lisäksi ainakin pari pussia retkimuonaa, “lisää-vain-vesi” -tyylisiä. Palkitsee siinä vaiheessa kun sisuri on puhki, hyttyset syö perseestä ja vettä tulee niskaan.

Ja vaseliinia tjsp perskannuksille. No joke.

Mutta peukkua tälle. Ohan nää Mies, Pyörä ja Maantie -seikkailut parasta, mitä sukkahousut jalassa voi tehdä.

Joo, muonitusosastolle olis huomenna tarkoitus spexata täytettä, just jotain ns. sissimuona -osaston pöperöä on tosiaan suunnitelmissa.

Persrasvoihin en ole perehtynyt, mutta kai se ois hyvä jotain ottaa. Siinä loppuu ajaminen äkkiä, jos alkaa ikäänkuin hitsaamaan kiinni. Istuinosastolle on sellainen muutos tulossa, että SLR menee komeroon ja tilalle tulee reiällinen Spessun Avatar Gel Comp. Tähän on hanuri tottunut ja yhteispelin havaittu toimivan.

Bulletmealeja kannattaa heittää kans messiin pari.

Kun speksaat niitä bulletmealeja ja muita kuivaeineitä, syö ensin jossan vesivessan lähellä treeniksi niitä. Jos ei pakki niitä kestä voi olla aika tekemätön paikka. Itsellä on ainakin bulletealeja ripoteltu jokapaikkaan ja reppuun ns. pahan paikan varalle, toimii.

Listalta vois vaihtaa painavan jesarin pariin nippusiteeseen.

Brotip: kääri viis metriä jesseä vaikka rengasmuovin ympärille, aina mukana ja ei paina puolta elämää.

äh nojoo mut olin sitä tulossa sanomaan että mitä ikinä teetkin niin varaudu siihen että suunnitelmat muuttuu joko omasta tahdosta tai tahtomatta ja että mitä vaan voi tapahtua.

mun mielestä on todellakin kokeilemisen arvoinen juttu tykitellä matka-ajoa fiksin kanssa, mutta ite oon nyt ajanu sen verran tarpeeks matkaa fiksillä - joka ei edes ole paljoa - että se vitun pelleily sai loppua tähän.

Mistä löyty tuo puhelimen teline stongaan? Pitäis jostain löytää iphone vitoselle teline stemmiin/stongaan.

^ DX. Ymmärtääkseni.

Bullet mealit on jänniä; retkellä maistuvat hyvältä, muutoin meinaa oksu tulla suuhun.

Rataraato:

Ratarando:

Ratas vielä asentamatta, et saa vähän välejä kevennettyä (45x16, ellen löydä isompaa takaratasta jostain vaikka lainaan huomenna…).
Mut nyt on tarakkaa, on laukkua, on lokaria, on jarrua, on uutta tankonauhaa, satulaa ja matkamittaria, pirnales!
Ratarandon ns. kuivapaino kuvassa näkyvine härpäkkein on 12,4kg Siihen sit viel kamat päälle. Kai tolla jonkin matkaa jaksaa ainakin polkea, bussilla sit loput… :wink:

Kova setuppi yhdelle cowimmista pyöristä. Ajelehan kahtoen ja kuvat reissun päältä on aina jees.

ei kai ota kantapäät kiinni laukkuun?

Ihana.

Onnea ja menestystä.

Mulla pitäis olla 18 ja 20 -piikkiset lainattavaksi. Taka-Töölössä.

Npertj - 18:17, 18.6.2014 » ei kai ota [s]kantapäät[/s] kammet kiinni laukkuun?
Tiukalta näyttää

Näyttäis olevan varaa laittaa laukut vaikka minkäverran taaemmaksi…