parhaat vedätykset jälleenmyyntihinnoissa

Pitäis nukkuu nyt mutta huomenna myyn ton rattaan 40€

spedujen lenkkariadapterit. tuli spedujen mukana ylimääräisenä ja myin eurolla. mites ne raja-arvot oli, eikös tuossa voitto% lähesty ääretöntä?

magis - 20:35, 20.1.2015 »
nalle wheelroos - 13:09, 20.1.2015 »
magis - 12:29, 20.1.2015 »
walto - 17:40, 19.1.2015 » Ostin pari vuotta sitten sen takas jenkkeihin muuttaneen luukuttajan stashista autolastillisen paskaa ja pari ihan hyvääkin osaa dollarinkiilto silmissä, mutta en sit oo juuri jaksanu luukuttaa niitä ja taisin antaa/lainata jonkun halvan maastokompliitin siitä kaverillekin. En oo ihan varma oonko vieläkään plussan puolella. En osaa.
no mulle osasit kyl myyä vinon tolpan kahel kybäl ehhee. jälleenmyynti btw 0e
Oliko tää se "ostin tolpan ja huomasin kahden vuoden päästä että se on vino, saanko rahat takaisin" -tapaus?
no mitä tos nyt vähän päälle vuos ehti mennä. musta olis reilua antaa massit takas mut kukin tyylillään
tosiaan, hyvä aihe. vaatii jatkomutusteluja toisen esimerkin muodossa:

ostin kesällä foorumilta campa record / mavic ma40 -kiekot ainakin näin retrospektiivisesti tarkasteltuna melko suolaiseen ~300-350 hintaan odottamaan yhtä projektia jonka toteuttamiseen löytyy aikaa vasta tossa keväämmällä.

ostotilanteessa tulee kyllä pyöriteltyä kiekkoja käsissä ja öögailtua yleiskuntoa kuten asiaan kuuluu, mutta harvemmin alan availemaan kiekkoja varsinkaan tutun myyjän ollessa kyseessä. takanavan laakereiden tässä tapauksessa lievää pettymystä aiheuttaneen, mutta varsin tavanomaisen tuntuisen pienen kitkan pistin nopeaa arviota muodostaessa lähinnä paskaisten vassujen/kuluneiden kuulien piikkiin.

tänään ajattelin hoitaa ne paskaiset vassut pois alta, mutta takanavassa odottikin sitten vähän erilainen pääsiäismuna.

http://i.imgur.com/2viisIv.jpg

osa ei tällä kertaa haljennut irroittaessani sitä. itse haluan uskoa, että osa on hajonnut edellisten omistajien säätäessä napoja / ajaessa kiekoilla.

noniin. miten näistä lähtökohdista pahaa mieltä pitäisi lähteä jakamaan mielestänne?

onko vastuu enimmäkseen

a) minun joka en hyvässä uskossa välittömästi käynyt napoja läpi ostotilanteessa/ostopäivänä

b) myyjän joka todennäköisesti myös hyvässä uskossa ei vain tarkistanut eteenpäin myytävän tavaransa kuntoa perusteellisemmin, harvoin itsekään näin teen ellei siihen erityistä syytä ole.

c) myyjää edeltäneen omistajien joilla todennäköisesti näinä paypal-disputen aikoina tuskin on myöskään ollut tarkoituksenaan ns. kenenkään kusettaminen

d) ei kenenkään

e) jeesuksen

itseäni asia hiertää lähinnä maksetun hinnan vuoksi. hiertäisi vielä enemmän ellei sattuisi olemaan elinluovuttajana toisia kiekkoja identtisellä takanavalla. vaikutuksen ko. kiekkosetin jälleenmyyntihintaan voinee arvata.

itse pidän syyllisenä tota viimeistä heppua em. vaihtoehdoista. kysymys on problemaattinen ja vaikea sanoa miten suhtautuisin asiaan mikäli asetelmat käännettäisiin toisin päin eli olisin itse edellinen myyjä.

Jos nyt ihan rehellisiä ollaan niin mun mielestä sekä ununun kiekkotapauksessa että tossa taipuneen tolpan tapauksessa vastuu on myyjällä. Riippumatta kuluneesta ajasta, riippumatta maksetusta rahasummasta.

Mut mul saattaa olla Campan takakartio ylimääräsenä kellarissa. Saat sen jos on. Käynkö kattomassa? Vai onks toi etu?

takakartio kyseessä. ehdin avata vasta 1/4 kiekoista kun tuli kiire jo tuhertamaan itkua tänne.

olisiko tälläinen koira-avatarmiehen edustama yhteisöllinen kädenojennus, selkääntaputtelu ja paijailu paras ratkaisu näissä tilanteissa ? vino tolppa -ällärit

Eikös noi ole multa ostetut?

Tiedät kyl mikä vedättäjä olen, joten käy heittää tänne jos itkettää liikaa. Saat toki massit takas. Eiköhän me pienen keskustelun jälkeen päästä yhteisymmärrykseen maksetusta hinnasta :slight_smile:

eiköhän tää tilanne mee yhellä nessupaketilla ohi. oon muutoin ihan tyytyväinen kiekkoihin ja ns. pakettihintahan siinä kai sovittiin isolle läjälle muistaakseni silloin kun kaupat hierottiin.

kyl mä tietty kartion voin ostaa/ottaa vastaan jos joltain sellainen löytyy

lähinnä alko pyörii mielessä sen ite huoletta luukuttamansa kaman määrä. eio tullu kyllä yhtä ilmeisesti liian pientä nakkikypärää lukuun ottamatta kuittia vielä hirveesti. hinnoista on joskus vittuiltu, täytynee halpuuttaa.

Konsta - 19:04, 18.2.2015 » Jos nyt ihan rehellisiä ollaan niin mun mielestä sekä ununun kiekkotapauksessa että tossa taipuneen tolpan tapauksessa vastuu on myyjällä. Riippumatta kuluneesta ajasta
Nyt pitää lainata Pekka Siitointa: [i]"Kova vastuu."[/i]

Ite saattaisin myyjänä pitkänkin ajan kuluttua ottaa ainakin osan vastuuta itelleni ja neuvotella ostajan kanssa, miten tilanne ratkottaisiin ilman kummankaan osapuolen mielensäpahoitusta, mutta erittäin nihkeästi suhtautuisin siihen, jos mikään ulkopuolinen taho ilmaisisi mun olevan vastuussa sen enempää kuin mitä laissa seisoo. (Ja siis tietty legaalikin suoja myös yksityisten välisillä kaupoilla on.)

unssi en muuten aivan ymmärrä miten tää sun keissi on “paras vedätys myyntihinnoissa” vai onko toi jotain jäbän vitsikästä piilovittuilua?

kohta varmaan joka tapauksessa tuttuun tapaan editoit/dellaat koko ton avautumisesi muutenkin mutta oisko kuitenkin ollut kivempi vaan laittaa kyseiselle myyjälle privaa ja setviä homma kondikseen.

Lumikko - 19:20, 18.2.2015 » Ite saattaisin myyjänä pitkänkin ajan kuluttua [i]ottaa[/i] ainakin osan vastuuta itelleni ja neuvotella ostajan kanssa, miten tilanne ratkottaisiin ilman kummankaan osapuolen mielensäpahoitusta, mutta erittäin nihkeästi suhtautuisin siihen, jos mikään ulkopuolinen taho ilmaisisi mun olevan vastuussa sen enempää kuin mitä laissa seisoo. (Ja siis tietty legaalikin suoja myös yksityisten välisillä kaupoilla on.)
Niin varmasti. Jokainen toimii ihan just niin kuin itse parhaaksi näkee. Käsittääkseni tää on sanomattaki selvää.

Ja huom:

Konsta - 19:04, 18.2.2015 » mun mielestä
jussi - 19:22, 18.2.2015 » unssi en muuten aivan ymmärrä miten tää sun keissi on "paras vedätys myyntihinnoissa" vai onko toi jotain jäbän vitsikästä piilovittuilua? kohta varmaan joka tapauksessa tuttuun tapaan editoit/dellaat koko ton avautumisesi muutenkin mutta oisko kuitenkin ollut kivempi vaan laittaa kyseiselle myyjälle privaa ja setviä homma kondikseen.
aa heh, eioo vittuilua. avautumistakin vain just ja just.

aloin assosiaatiopäissäni ettii googlella vaan tota vinotolppagatee ja se näköjään pintautui ekana täällä. ei ehkä paras topsu jatkokyssärilleni, mut olisin voinu toisaalt tuuttaa tän twitteriinkin ja sit esim. asb:lla olis kuukausikierto häiriintyny. toi oli vittuilua. sanoisin, että ainoastaan semipaska valinta mitä topsuun tulee. eli ihan hyvä tulos mulle vai mitä.

huomasitko etten paljastanut myyjän identiteettiä tai esittänyt asiaa pahassa hengessä. jos haluaisin jotain reklistä hakea niin enköhän siitä olisi myyjälle yksityisviestiä laittanut ensiksi enkä sössöttänyt tänne.

reaktiosi luo lisäalustaa vinon tolpan synnyttämälle pohdinnalle mm. siitä miksi sellainen vähintäänkin näennäisesti myyjän ja ostajan välinen asia kuin hinnanmuodostus on hyvinkin paljon yhteisöllisen paineen ja valvonnan alaisuudessa tapahtuvaa, mutta tässä esiintuotu vastuu ei ns. kuulu muille.

niin, kelasin vaan että mielestäni olis aivan normaalia sosiaalista kanssakäymistä laittaa tossa tilanteessa suoraan myyjälle privaviesti tyyliin “moi, muistanet että ostin sulta joku aikaa sitten nää kiekot. aloin tässä niitä huoltamaan ja paljastui tällanen homma, ks. kuva. mitä mieltä asiasta?” jne., sen sijaan että postaat asian “parhaat vedätykset” lankaaan melko monimutkaisten kelailujen säestyksellä ja haet täältä ilmeisesti jonkinlaista moraalista tukea vaatimuksellesi saada rahasi takaisin.

edit editoin snadisti vielä.

jussi - 19:47, 18.2.2015 » niin, kelasin vaan että mielestäni olis aivan normaalia sosiaalista kanssakäymistä laittaa tossa tilanteessa suoraan myyjälle privaviesti tyyliin "moi, muistanet että ostin sulta joku aikaa sitten nää kiekot. aloin tässä niitä huoltamaan ja paljastui tällanen homma, ks. kuva. mitä mieltä asiasta?" jne., [i]sen sijaan[/i] että postaat asian "parhaat vedätykset" lankaaan melko monimutkaisten kelailujen säestyksellä ja haet ilmeisesti jonkinlaista moraalista tukea asialle täältä.
en tiijjä mitä sanoa. väärin kelattu?

edit. en ole vaatimassa mitään (vieläkään)

Big deal. Ununununun viestissä ei myyjää henkilöity ja onhan tää nyt ihan yleisellä tasolla kiinnostava aihe.

Jäin helppoon. Postasin tähän lankaan myöntäen, että olen vedättäjä.

Tori.fi täältä tullaan.

kid_scientifik - 20:38, 16.2.2015 » mistä tällä palstalla olisi hyvä keskustella?
Konsta - 19:27, 18.2.2015 » Niin varmasti. Jokainen toimii ihan just niin kuin itse parhaaksi näkee. Käsittääkseni tää on sanomattaki selvää. Ja huom:
Konsta - 19:04, 18.2.2015 » mun mielestä
Kässäsin kyllä, että kyse on sun mielipiteestäsi. Esitän vain omana mielipiteeninäni, että aika kovassa vastuussa pidät myyjiä.

Ununun nostama pointti siitä, miksi hintapyyntöjä saisi suolata mutta ostotilanteiden jälkiselvittelyt ovat kunkin oma asia, on pohtimisen arvoinen. Kovia hintapyyntöjä vastaan ei ole mitään lain tarjoamaa suojaa, mutta myytävän tuotteen ominaisuuksista valehtelu tai vikojen peittely voi täyttää petoksen tunnusmerkit.

Ja kyllähän tällä palstalla aina kommentoida saa. Eri asia on se, taipuuko myyjä sosiaalisen paineen edessä laskemaan hintapyyntöään tai hyvittelemään kauppoja, joihin ostaja julkisesti ilmaisee tyytymättömyytensä.

niin, toki saa keskustella mutta oisko kuitenkin kaikkien osapuolien taholta ja etenkin kaikkia osapuolia kohtaan reilumpaa - kun kaupat on jo tehty ja luultavasti on siinä samalla oltu jossain yhteydessä toisiinsa asian tiimoilta - ensin olla suoraan yhteydessä ennen kuin alkaa avautumaan ongelmista täällä.

jussi - 19:57, 18.2.2015 » niin, toki saa keskustella mutta oisko kuitenkin kaikkien osapuolien taholta ja etenkin kaikkia osapuolia kohtaan reilumpaa - kun kaupat on jo tehty ja luultavasti on siinä samalla oltu jossain yhteydessä toisiinsa asian tiimoilta - ensin olla suoraan yhteydessä ennen kuin alkaa avautumaan ongelmista täällä.
en ihan oikeasti tiedä jussi. lue vaikka uudestaan kaikki alusta ja jos ei vieläkään auta niin kokeile ottaa virrat pois koneesta.

Kun tossa ei myyjää henkilöity, viestin ajatus on voinut olla sekin, että jos yhteisön mielestä ostajan kuuluu tässä tapauksessa nuolla haavansa, hän ei turhaan ota myyjään yhteyttä.