P: VARASTETTU Museokama(Stava)n kanssa kasauskompurointia

Ehkä siinä oli vähän huumoriakin mukana, juttelivat siis keskenään eikä mun ostosta arvioinu :slight_smile:

Tää on hyvä kuulla ja jostain taisin lukeakin (accron AMAsta?), että 63 on ok. Tosiaan jäi avaamatta sen suuremmin keskustelu Pelagon huollon kanssa niin hän sanoi, että on ajanu molemmilla keuloilla ja ei huomannut oikeastaan mitään eroa. 53 tarttui kaupalta mukaan oikeastaan sitä varten, että se makso 50e ja sille voi joskus olla tarvetta (:cowboy_hat_face:).

Jälkikäteen oon tätä tosiaan miettinyt, että mistä mulle jäi sellanen kuva, että tässä olis ollu joku ongelma. Oliskohan sitte ollu joku hiposteluhomma, että piti jonkun mukaan olla “road-sarjaa” tms. Tai sitten ollu epäselvyyttä, että ottaako mtb-jarrut BH90-letkua tai muuta. Ymmärryksen puute (itellä) varmasti suurin tekijä.

Ostat runko(setin) ja viet sen kotiin ja sitten viet sen takas kauppaan :clown_face:

Jotain tällasta on käyny mielessä, mutta mielipide lokareista vaihtuu päivittäin.

1 Like

:pray: Pääsispä vielä ajolle.

Kampikommentteja odotellessa kysyisin ajatuksia kiekkojen kasaamisesta tähän.

Varmaankin tästä olisi kehkeytymässä semmoinen semi yleiskäyttöinen kulkine, mutta ehdottomasti enemmän retkille kuin hc-graveliin. Alustavasti oon pohdiskellut DT Swissiltä 350-napa + R500-kehä -yhdistelmää. Mutta oliskohan se liian helppo valinta?

Jos yleiskäyttöpeli on tulossa ja kiekot kasataan, niin itse laittaisin dynamon eteen.

3 Likes

Erittäin kova puuhailutopikki kyllä

Ite oon parittanut ihan menestyksellä r8020-kahvaan slx m675-männän joita sai pilkkahintaan cnc:ltä taannoin. Sama syy, rungossa IS-korvake. Varmaan samat kovat pyöräukot ollu sössöttämässä kuin siellä pelagon myyjäisissä? :cowboy_hat_face:

1 Like

Näin mä tämän ymmärsinkin ja itteäkin ohjaa paljon Joonaksen mainitsema uskonto, omat ohjenuorat, käsitykset ja sössötän helvetisti omista näkemyksistä. En silti lähtis dumaamaan mid-gen Stavaa museopyöräks edes vitsillä. Siinä on vaan saaketin järkevä lähtökohta niin moneen modernihkoonkin kasaukseen.

Huomaako ihminen?

Fuckin marknadsmannen ja hänen loputtomat uhrit. Ois se vaan toiminu niinku Ollilla tossa yllä.
Muistaakseni tässä mix’n’match-hommassa oli tarkkaa se että letku ja insertti on BH90 ja oliivit sitten kaliiperin ja kahvan mukaan kun niitä on kahta erilaista vai oliko edes. Ehkä oli vaan kahta erilaista letkua ja inserttiä ja oliivit oli samoja kaikkiin.

Hintatietoisena Shutter PL8 eteen ja Shimano M8000 taakse. DT Comp ja DT R500. Bob is your uncle.

4 Likes

Hyvä projekti ja mukava lukea pidempää sepustusta! Ja juu DT tekee kohtuuhintaisia ja kelvollisia kehiä, mutta DT:n vaparia en haluaisi kuunnella keskellä kaunista luontoa. Esim. tuo em. M8000 todella hiljainen. Tai sitten joku Novatec joka myös aivan hyvä ja jonkin verran kevyempi. Dynamolle kanssa peukku.

Itellä on kaks kolmeviiskymppistä ja molemmissa ihanan syleilevä drone eikä mitään räikkää. M8000 tosin on vaan stfu mikä on takanavan paras ominaisuus.

1 Like

FM_MHJJXEAAJWgU

5 Likes

Deep fake video, ei kuulosta tommoselta. Myös vaparin kynsikiekkoihin laitettavalla rasvalla merkitystä ääneen. Parhaimmillaan semmonen matala turina kuuluu takaa.

1 Like

Okei hyvä tietää! Rasvalla itsekin Novatecin vaparia hiljentänyt.

Muistelen että letkujen välillä ulkohalkaisija olis sama, sisähalkaisija poikkeaa. Joten kävis järkeen että insertit on erilaiset, oliivit samoja.

Ohjaustuntumasta sen verran, että mulla on monien pyörien kanssa sellanen hätäisesti ohjautuva fiilis ilman käsiä ajaessa. Kädet tangossa en välttämättä eroa huomaa. Tyhmänkokoinen kuorma etutarakan päällä alkaa tehdä eroa tuntumaan kädet tangossakin. Jos ilman käsiä ajaminen tuntuu jo valmiiksi sujuvalta ja etukuormia tulee kuskattua harvemmin, en ihmettele jos jollekin low-trailin hyöty jää näkymättömiin.

Joo ja ei - videolla ei taidettu mainita hammaskehästä mitään ja niitä koko sarjan ennen ratchet exp:tä keränneenä sanoisin että se on päivitetty 54-hampaiseen, jolla tulee just toi naukuva herhiläisparvi, kun taas 350-navoissa stokkina tuleva 18t on varsin lempeä soundiltaan, eli:

1 Like

Siis sehän meni niin että mitä äänekkäämpi räikkä, sitä parempi takanapa :blush:

edit: itellä ihan paska Cannondalen teipeillä oleva Formula ja DT350 ja lisää kolmeviiskymppistä tulossa. Oikeesti ois pitäny laittaa kaikki rahat Hopen napaan.

2 Likes

Mitä äänekkäämpi vapari, sitä ärsyttävämpi on. Vrt. mopojen tehoputket.

1 Like

tekispä gianelli vapareit

3 Likes

Olipas mukavaa luettavaa kahvin kanssa näin lauantai aamuun :blush:

1 Like

Onneks Metrakit ei tee

Jos ei vapari tee ääntä, ni joutuu laittaa räpättimen. Simple as dat.

4 Likes

Joo näin se menee. Ulkohalkasija on sama, mutta BH59 sisähalkasija on 2,3mm ja insertti on messinkiä ja BH90 sisähalkaisija 2,1mm ja insertti terästä. Oliivit on samoja.

Koska tässä projektissa on monet asiat opittu kantapään kautta niin sain BH59-insertin mahtumaan BH90-letkuun vieläpä ilman sitä Shimanon kuoripidikeapuria. Voin kuitenkin kertoa ettei ollu helppoa, eikä kannattavaa. Myös tuli opittua, että jos tunkee BH59-insertin BH90-letkuun niin sen jälkeen oliivia ei saa jälkikäteen pujotettua paikalleen.

Tärkeetä tietoa taas tallennettu kovalevylle :slight_smile: