P: Jos tää postaus saa 100 tykkäystä, niin ajan tällä pyörällä itselleni kangasmerkin

Tässä projektissa tulen tekemään kaikenlaista uutta ja jännittävää joten on oikeus ja kohtuus, että tää tarina jaetaan myös tänne.

Update: 100 Tykkäystä rikki, joten tavoitteena on, että tällä pyörällä ajetaan yötön 3000 2024.

Alkutilanne: Mulla on ollu vuosia muniksen vanha foorumturtles, jota oon rakastanu enemmän ku ajanu. Nyt se lähti ja tilalle tuli foorummodattu cross check (Kiitti JP), joka ehkä kaipaa jonkun paremman nimen. Silppuri? Löin siihen sitten alle vaan ne sen 26" mtbn kiekot, jotta näyttää pyörältä, laitoin varaston oven kiinni ja lähdin yläkertaan koneelle speksaamaan. Visio on neo-retro tai idk RAW.

Toivottavasti tästä tulee hieno.

Kuva lähtötilanteesta:

1.vaihe

Noniin homma on nyt ihan tosissaan vauhdissa. Löin tähän myös loput turtlesin peruilta jääneet osat sillee tosissaan nopsaa kiinni, että pääsisin ajamaan ja näin. Ja sehän näytti sit tälle.

Isoa levyä, äksteetä jarrua, jonka hydrauliikkaletkua en vielä jaksanut litkutella tuosta läpiviennistä, poolopyörästä lyhennelty tarrastemmi yms true ass parts bin. takakiekko on vaihtunut siihen, minkä kanssa aikanaan turtlesin ostin ja sama tubelesliima sitä taitaa yhä pitää myös kassassa. sinkulameininkiä vaparilla siis. kumi on 2.2 tuumaa ja mahtuu pyörimään ihan sillee luotettavasti ja vielä vähän paremmin jahka rihtailee. etupäässä tyylii 2.35 tai .4 idk.

No nokkelimmat hoksaa, että mitä s tästä oikein puuttuukaan. Siitä pääsemmekin päivän kampitarinaan.

Haluan tähän kivat kammet ja oon koittanu speksailla semmosia. 175 (runko 54) vähän jännittää ja kiva on vähän kallista niin täytyy harkita aika tarkkaan. Kovasti kiinnostaa fillaritorissa pyörivät rooxsit, mutta em. syyt. (Jos sinä joka niitä myyt luet tätä nii moi vaan :slight_smile: ) Pls. antakaa mun miettiä vielä päivä ennen ku skämmäätte ne välistä.

Mutta tässä sitten kiimoissani lähdin käymään pajalla koska mulla ei muka ollu yksiäkään nelimänttikampia jotka ois ollu irrallaan tähän. Pajalla kaivelin laatikoita ja etsin kampeen osaa. yhteen ei löytynyt ratasta, toiseen ei löytynyt paria, kolmanteen ei löytynyt pultteja ja nii. perus.

sit löysin nää.

helkkarin hienot ja vähän käytetyt. PIIITkällä varrella näistä lähti juuttuneet polkimertkin irti. Meinasin kaatua kuperkeikkaa. aattelin että heitän ne vaan kii ja kokeilen vähän tommosilla ylämäkiväleillä. noi kammet on 170 eli sen mitä ehkä tohon runkoon vois olla, joten antasivat suuntaa siihenkin. löysin myös kammenpultit ja tiesin että rattaanpultteja on himassa ja avot setti kasassa.

Kotona sain taas todeta miljoona standardia ja huomata että eihän ne pultit sovikkaan siihen koloon ja että eihän se ratas näillä tuossa pysy. Ei sitte.


Löysin onneksi talonyhtiön pyörävarastosta tämmösen urbiksen. se oli lukossa joo, mutta siitä oli jo lainattu osia, nii aattelin, että voin ottaa siitä kammet ja ihan vähän vaan sovittaa niitä. Pultti irti ja sieltähän paljastui octalink. no octalink kammet ei sovi nelikanttikeskiöön viisteestä viis, eikä keskiötyökalua ollu käsillä eikä keskiönirrotus ois varmaan muutenkaan napannu. Ei sitte.

Rollerin kammet on nii lyhyet, että niillä ei ois oikein saanu kokeiltua. niissä oli myös levee ratas ja mulla oli irti vaan kapee ketju, nii ei siitäkään ois tullu mitään.

Nyt oon istunu koneen ääressä ja selannu kaiken maailman toreja ja ebaytä ja kauppoja ja suunnitellu ja muutaman osan jo tilannutkin, ja niistä sitten oma päivitys kun saan tehtyä vähän päätöksiä ja tavaraa saapuu.

Tein myös instagramin puolelle tästä 3000km kierrokselle valmistautumisesta vlogimuotoisen, älyvapaan ja editoimattoman, eli tyylilleni uskollisen, storyn joka tulee jäämään kohokohtiin katsottavaksi. Sen löytää @miikakullerbytta . Storyn kansi näyttää tältä.

Palataan asiaan. Muista äänestää. Muista myös, että sulla on oikeus osoittaa mieltä.

2.vaihe

Noniin on aika! Sain postia! Jippii!

Saksalaisen hiustenkuivaimen sisältä paljastui KAMMET! Niiden kanssa kuvassa myös aijemmin saapuneet kilkkeet ja vieressä teasattu stemmi!

Kammet siis vanhat xt triplat, joissa isot rattaat 110bcd. Mun mielestä nää on kauniisti patinoituneet ja kilkkeet tuo semmosen kivan värinpirskahteen tähän raakuuteen. Toki kaikilla on oma mielipide mutta niin se vaan on. :rainbow:

Thomsonkin henkii sitä sopivaa neoretroa mitä tässä haettiin.


Sittenpä tää olikin aika straight forward juttu. Etukiekon hain päivällä joltain foorumilaiselta (kiitti! Sun nimi tähän?) nyt sekä eessä että takana on mustat pinnat ja cannondalen fire napa. Vähän väliaikainen, ennen kun hurahdan dynamoon, mutta kiva symmetria.

Renkaat mahtuu pienen rihtauksen jälkeen pyöriin just ja just. Eli just hyvä. Talvi saa tulla. Oon valmis.

Oli tosi kivaa rakentaa pyörää. Täpisin ja höpisin taas instagramiin vaikka mitä.

Nii ja niitä kuvia



Eka kasaus näyttää tältä. Mutta projekti ei suinkaan ole ohi seuraavat vaiheet sisältää uutta ja jännää ja uudet paketit on jo ostoskoreissa. Kolme pistettä kolmen tonnin reitiltä on jo selvillä ja varmaan pitää vähän valmistautuakki.

Nyt meen ajaan ja juon kaljan.

image

Love!

164 Likes

Pyöränosat on muuten kalliita.

Voisin jakaa kaavailemani listan jahka saan sen kasaan.

Onks tää siis mun vanha @Odie muokkaama ja vanha @kmw n vanha Crosscheck, joka on päästetty mun paskaisten maalien tuskista?

Mikä kangasmerkki on tavoitteena?

1 Like

Ihan törkee! Pidä noi lihat! :metal:

3 Likes

on joo! Tai siis te varmaan tunnette tän historian paremmin. Edelliset vaiheet täältä!

Kangasmerkki täältä!

Saa linkata jos tästä on enemmän legendaa.

1 Like

Tykkäsin jotta 100 tulisi mahdollisimman pian täyteen.

4 Likes

Aina kannatan kaikenlaista pöhköä.

3 Likes

No niin, hyvin tehty. Näyttää ihanalta traktorilta tuossa 26"-tarjoiluehdotuksessa. Ja ihan huippua, että tällainen muinaismuistorunko jatkaa vaikuttamistaan.

Alkaa olla kangasmerkkihommat lähellä…

1 Like

IMG_20230927_114855
Let’s goo!

@kolkka laita ilmottautumislinkki tulemaan.

vittu.

5 Likes

AJAA AJAA!
Ei voi muuta sanoo ku hattua nostaa.

image

Ihana foorumigalleria.

10 Likes

Kehtaako enää edes tykätä?

1 Like

täytyy keksiä jotain bonusta per 50 tykkäystä.

No mitä lottosit että tuolla haasteella käy pöhköpyöräily-sentrumissa? :smiley: :smiley:

4 Likes

Se on sitte 150 tykkäystä ja Ruskalippistä hakemaan😅

1 Like

Tässäpä foorumitilastoja meikäläisen makuun

2 Likes

Tuli tosta ruskasta mieleen, että piät pääosin raakana, mutta ruostutat/maalaat muutamat syksyset lehdet vähä ympäri runkoo. Ruoste ja syksyn lehet passailee hyvin yhteen ja sopii raakarunkoon. Sitte bonarina voit keksiä jonku hassuttelu päiväkirjamerkinnät niihi lehtiin. Esimerkkinä Olin paikkakunnalla X 1000km kohdalla.

5 Likes

Yli sata tykkäystä alle vuorokaudessa. Se niistä väittäistä että foorumi olisi kuollut :heart:

8 Likes

Huhhuh lähti kovaa vauhtia tää projekti liikkeelle, meni kyllä runkosetti hyviin käsiin & se lämmittää mieltäni! :v:

3 Likes

Noniin homma on nyt ihan tosissaan vauhdissa. Löin tähän myös loput turtlesin peruilta jääneet osat sillee tosissaan nopsaa kiinni, että pääsisin ajamaan ja näin. Ja sehän näytti sit tälle.

Isoa levyä, äksteetä jarrua, jonka hydrauliikkaletkua en vielä jaksanut litkutella tuosta läpiviennistä, poolopyörästä lyhennelty tarrastemmi yms true ass parts bin. takakiekko on vaihtunut siihen, minkä kanssa aikanaan turtlesin ostin ja sama tubelesliima sitä taitaa yhä pitää myös kassassa. sinkulameininkiä vaparilla siis. kumi on 2.2 tuumaa ja mahtuu pyörimään ihan sillee luotettavasti ja vielä vähän paremmin jahka rihtailee. etupäässä tyylii 2.35 tai .4 idk.

No nokkelimmat hoksaa, että mitä s tästä oikein puuttuukaan. Siitä pääsemmekin päivän kampitarinaan.

Haluan tähän kivat kammet ja oon koittanu speksailla semmosia. 175 (runko 54) vähän jännittää ja kiva on vähän kallista niin täytyy harkita aika tarkkaan. Kovasti kiinnostaa fillaritorissa pyörivät rooxsit, mutta em. syyt. (Jos sinä joka niitä myyt luet tätä nii moi vaan :slight_smile: ) Pls. antakaa mun miettiä vielä päivä ennen ku skämmäätte ne välistä.

  • roox!!!
  • 175 on liian pitkä
  • molemmat
  • ei kumpikaan
  • haluan painaa vaan nappia
0 voters

Mutta tässä sitten kiimoissani lähdin käymään pajalla koska mulla ei muka ollu yksiäkään nelimänttikampia jotka ois ollu irrallaan tähän. Pajalla kaivelin laatikoita ja etsin kampeen osaa. yhteen ei löytynyt ratasta, toiseen ei löytynyt paria, kolmanteen ei löytynyt pultteja ja nii. perus.

sit löysin nää.

helkkarin hienot ja vähän käytetyt. PIIITkällä varrella näistä lähti juuttuneet polkimertkin irti. Meinasin kaatua kuperkeikkaa. aattelin että heitän ne vaan kii ja kokeilen vähän tommosilla ylämäkiväleillä. noi kammet on 170 eli sen mitä ehkä tohon runkoon vois olla, joten antasivat suuntaa siihenkin. löysin myös kammenpultit ja tiesin että rattaanpultteja on himassa ja avot setti kasassa.

Kotona sain taas todeta miljoona standardia ja huomata että eihän ne pultit sovikkaan siihen koloon ja että eihän se ratas näillä tuossa pysy. Ei sitte.


Löysin onneksi talonyhtiön pyörävarastosta tämmösen urbiksen. se oli lukossa joo, mutta siitä oli jo lainattu osia, nii aattelin, että voin ottaa siitä kammet ja ihan vähän vaan sovittaa niitä. Pultti irti ja sieltähän paljastui octalink. no octalink kammet ei sovi nelikanttikeskiöön viisteestä viis, eikä keskiötyökalua ollu käsillä eikä keskiönirrotus ois varmaan muutenkaan napannu. Ei sitte.

Rollerin kammet on nii lyhyet, että niillä ei ois oikein saanu kokeiltua. niissä oli myös levee ratas ja mulla oli irti vaan kapee ketju, nii ei siitäkään ois tullu mitään.

Nyt oon istunu koneen ääressä ja selannu kaiken maailman toreja ja ebaytä ja kauppoja ja suunnitellu ja muutaman osan jo tilannutkin, ja niistä sitten oma päivitys kun saan tehtyä vähän päätöksiä ja tavaraa saapuu.

Tein myös instagramin puolelle tästä 3000km kierrokselle valmistautumisesta vlogimuotoisen, älyvapaan ja editoimattoman, eli tyylilleni uskollisen, storyn joka tulee jäämään kohokohtiin katsottavaksi. Sen löytää @miikakullerbytta . Storyn kansi näyttää tältä.

Palataan asiaan. Muista äänestää. Muista myös, että sulla on oikeus osoittaa mieltä.

17 Likes