Dynamot, dynamonavat, dynamovalot ja pienlaitelaturi matkalle

Onko missään dynamovalojen troubleshooting for dummies ohjeita? Pari vuotta hienosti toiminut B&M Secula lakkasi toimimasta joskus alkukesästä, enkä jaksanut asialle silloin tehdä mitään koska oli valoisaa. Nyt alkaa olemaan sen verran pimeää, ettei ilman takavaloja kehtaa ajaa, joten laitoin uudet liittimet, koska ainakin etuvaloon menevä liitin oli paskana. Ei kuitenkaan näytä toimivan.

E: ei mitään. Lähtikin toimimaan kommuutilla kun sai vähän enemmän kierroksia napaan. Mielestäni tuo takavalo ei yleensä ole vaatinut niin paljon kierroksia mutta hyvä näin.

Tuo se valo tähän naapuriin niin lyödään mun piuhat kiinni. Vois ainakin poissulkea valon toimivuuden. Seuraavana sitten johto, vois kokeilla uudella lyhyellä pätkällä. Jossei nämä niin mulla on ainakin yhdestä B&M etuvalosta taittunu liittimet ja lopettanu toiminnan. Tais juotokset irrota piiristä…

Valot pitäis tilata ja pohdin X:n ja XS:n välillä. Arkipyörässä on XS ja oon ollut siihen melkosen tyytyväinen, mutta kiinnostais saada hieman lisää valotehoa gravelpyörään. Vähän halvemmalla toki pääsis kun ostais vaan toisen hyväksi todetun XS:n. Jos on kokemusta molemmista, niin kumpaa suosittelisit?

mä en jaksa lukea tätä läpi vaikka yritin ettiä.

että notta noin nykypäivän retkisetuppi etuvalo-takavalo-lataus retkimeininkeihin? SP napa.

Kiits

Mimmosia retkiä, mimmosella pyörällä ja mimmosilla tavaratelineillä?

Tällanen

No sitte. Busch + Müller Lumotec IQ Cyo Premium T Senso Plus valoks, USB-werk laturiks ja Secula taakse.

Okei Kiitos! isosti!

Jatkokysymys: Onko näille jotain esteettisempiä vaihtoehtoja?

En ymmärrä jatkokysymystä.

4 Likes

Edelux II, etutartsin kanssa Upside down -malli, taakse vaikka B+M μ tai joku SONin tuotos. Kaapelointi koaksiaalilla.

Kaikki laturit on rumia. Laturin virta esteettisimmin SONin junction box -jakorasiasta.

Estetiikkaa on muovikin, mutta oletan että hait metallilikuorista niin esim. B+M IQ-X tai IQ-XS, mut tuolle reissulle ottaisin X:n.

Saa vajaalla satasella Saksan ukoilta.

IQX:n keila:

Cyon keila:

Toisessa on vipukytkin, toisessa painelunamiska, joka päästää vedet sisään ja kiva indikaattorivalo, joka kertoo, mitä asetus tuli mahdollisesti paineltua päälle. Toinen näyttää työkalulta, toinen vuosituhannen vaihteen sisustuselementiltä.

Suureksi surukseni tosin huomasin Busch + Müllerin sivuilta, että Cyo on tiputettu tuotevalikoimasta. Johtunee siitä, että se ei tuotteena edistänyt uusien valojen myyntiä. Onneksi nettikaupoista näemmä löytyy vielä.

IQ-X on valaissut moitteetta matkojani kesät talvet ehkäpä 10tkm.

Käytettynä ostettu Shutterin napa leipoi kiinni, eikä enää tuottanut virtaa. Lähetin valmistajalle takuukorjaukseen ja oli aika mallisuoritus. Navan Taiwan reissussa meni 14pv, jonka aikana oli joulu, sekä uusivuosi. Maksettavaksi jäi 0,21€ tullimaksu.

10 Likes

Erinomaisia uutisia! Maksoiko Shutteri siis postituskulut edestakaisin?

Takuupyynnön yhteydessä täytyi maksaa 30 dollarin depositti, jonka sai takaisin, kun vika on todettu takuunalaiseksi ja korjattu. Eli postit edestakaisin meni sp:n piikkiin.

6 Likes

Kiitos monni roto tästä rapsasta!

Harmi että annoin yhden rikkinäisen pois sillä ehdolla että vastaanottaja laittaa siitä kuvallisen raportin tälle foorumille kun hän meinas avata sen ja korjata itse. En tosin muista enää kenelle se meni…
Mut on mulla yks toinenkin jossa aika rataisa klappi. Pitää kattoo jos puolisolle löytyis siksi ajaksi lainakiekko.

1 Like

Paljonko on pitänyt ajaa jotta klappi ilmeni? Qr vai läpiakseli?

PL-8, ajettu alle viis tonnia siinä vaiheessa kun huomasin. Epäonnisin kaikista ajamistani Shuttereista sen suhteen.
Kasattuna 622-kehään ja renkaan reunalangan kohdalla klappia sivusuunnassa muutama milli. Ihan rataklappi siis :wink:

Se minkä annoin pois oli PV-8 ja siinä oli kilsoja lähempänä 15k kuin 10k mut kun ei oo tapana träkätä tarkkaan niin sen takia tuo haarukka. Siinäkin epäilen että oli vaan mennyt piuha poikki kun vääntelin aika vapaasti sitä liitintä ennenkuin ymmärsin ettei kannata. Laakerit oli tosin aika rouheat.

1 Like

Yhden uutena ostetun ja pian hajonneen shutterin reklamoin saksakauppaan. Piti lähettää sinne jotain todisteita toimimattomuudesta. Piti sitten videoida kohtaus, jossa mittaan yleismittarilla, että napa ei tuota mitään. Sen katsottuaan hyväksyivät, että on ok lähettää tuote takaisin heille. Uudenhan ne sitten lähettivät sieltä ja kulut itselleni nolla euroa. Se onkin palvellut jo kuutisen vuotta ongelmitta.

1 Like