P: biitterigorilla

Todella hyvä! En ainakaan lähtis hieroo enempää mitään “harkittuja” kokonaisuuksia vaan tää vähän epäsynkronisoitu kasaus just jees. Paitsi tosiaan runko+stemmi-match erittäin maistuva. Jos nyt jotain ni aikasemman kuvan lokari enemmän vaakatasossa miellyttää omaa silmää enemmän, vaikka onhan se pystyssä törkeempi.

Hyvä. Parempi riserillä.
Erityisplussaa vanhemmista Timen polkimista.

Mikä tästä tekee ”biitterin”?

tmar - 12:30, 23.10.2020 » Mikä tästä tekee ”biitterin”?
Eiks biitteri viittaa ensinnä pyörän käyttötarkoitukseen ja vasta toiseksi pyörän patinaan?
kyttyra - 12:35, 23.10.2020 »
tmar - 12:30, 23.10.2020 » Mikä tästä tekee ”biitterin”?
Eiks biitteri viittaa ensinnä pyörän käyttötarkoitukseen ja vasta toiseksi pyörän patinaan?
Rivien välistä tulkitsin, että "beater" ja "rat bike" meni sekaisin.

Mietin että onko se nuo tarrat. Näyttää hyväkuntoiselta, arvokkaalta ja toimivalta ajoneuvolta.

Hyvännäkönen phiksy. Ihan just noin. Mää tykkään.

e. ja näin mäkin oon aina ajatellu ja ajattelen vieläki:

kyttyra - 12:35, 23.10.2020 » Eiks biitteri viittaa ensinnä pyörän käyttötarkoitukseen ja vasta toiseksi pyörän patinaan?
kyttyra - 12:35, 23.10.2020 »
tmar - 12:30, 23.10.2020 » Mikä tästä tekee ”biitterin”?
Eiks biitteri viittaa ensinnä pyörän käyttötarkoitukseen ja vasta toiseksi pyörän patinaan?
Parempi kysymys olisi siis ollut miksi ;)
asb - 13:03, 23.10.2020 »
kyttyra - 12:35, 23.10.2020 »
tmar - 12:30, 23.10.2020 » Mikä tästä tekee ”biitterin”?
Eiks biitteri viittaa ensinnä pyörän käyttötarkoitukseen ja vasta toiseksi pyörän patinaan?
Rivien välistä tulkitsin, että "beater" ja "rat bike" meni sekaisin.
Oon ymmärtäny että lontooksi beater usein viittaa just rottaisaan pyörään eikä niinkään käytön määrään, mutta tää nyt on vaan omaa mutuilua. Ite puhun kyllä biitterinä just siitä käyttöpyörästä jolla ajetaan.

tupla ja sivuki vaihtu

“Beater” on mun mielestä typerä nimitys ylipäätään. Polkupyörän kovakaan käyttö ei liippaa läheltä verbin “beat” merkitystä. Suomennettuna muotoon “biitteri” se kuulostaa vielä hölmömmältä. Mun mielestä polkupyörät on käyttöesineitä lähtökohtaisesti, joten sen tuominen esiin tuollaisella buzzwordilla on tarpeetonta.

Jos kuitenkin hyväksytään se valitettava tosiasia että “beater” on vakiintunut ilmaus polkupyöristä puhuttaessa niin se nimenomaan viittaa pyörän käyttöön, eikä ulkoasuun. Perusteena juuri tuo nimen johdettavuus verbiin.

Eli siis tää pyörä on kyl ns “biitteri” sikäli kun pystyn sanomaan

tmar - 13:12, 23.10.2020 »
kyttyra - 12:35, 23.10.2020 »
tmar - 12:30, 23.10.2020 » Mikä tästä tekee ”biitterin”?
Eiks biitteri viittaa ensinnä pyörän käyttötarkoitukseen ja vasta toiseksi pyörän patinaan?
Parempi kysymys olisi siis ollut miksi ;)
Mielestäni siksi että kunnon hyvä pyörä ansaitsee tulla käytetyksi

Onhan tossa sitä patinaakin sitäpaitsi, azuren topsussa ainaki oli ruoste mehustelu kuvia

Ok, siisti pyörä kuitenki.

tmar - 12:30, 23.10.2020 » Mikä tästä tekee ”biitterin”?
Tällä hetkellä ainoa pyörä millä jaksan ajaa ja päivittäin käytössä, sanoisin että se.

Osasyy myös projektin alkuperäinen runko ja ajatus, se oli joku tosi rottanen maantiecolnago. Ei kuitenkaan napannut yhtään niin sitten kun löysin tän gorillan vähän vaan muokkasin topsun nimeä :smiley:

Ehdottaisin käsitteelle “beater” kotimaankielistä vastinetta “pieksin”.
Joskin “ruoska” nykysuomen käyttösanastosta jo löytyykin ollen merkitykseltään ja sävyltään erittäin samanvivahteinen ellei peräti identtinen.

ei voi enään muuttaa koska käyttäjä millä tän aloitin on poistettu

Joo, en mä toki sillä tarkoittanut, vaikka nää mun postaukset varmasti välillä kuulostaakin lähinnä kuspäisiltä pätemisiltä… :smiley:
Kunhan ny ihan vaan huvikseni pyörittelin tota käsitteistöä ja osallistuin kollektiiviseen pohdintoon "beater"iyden ytimestä.
Rauhaa, rakkautta ja rattoisaa viikonvaihdetta vaan kaikille yv-otuksille!

:smiley: joo ei mitään

Tykkään pyörästä. En tykkää marraskuusta.

Pitäisi tussata etukiekko paremmin ja laskea tolppaa vähän

Ja siis 150mm pro chrome ja kongatartsi to come droppivaiheen jälkeen

1 Like

Kammet kyllä ihanat ja etukiekko just hybä rat swägä, onhan kyseessä biitteri

1 Like

aah nyt on todella kova

käppäsesti tussatut kiekot aivan hyvä, dropin kaa parempi ku riseril

aijai tää inspaa kyl ottaa itteki ratapyörän ajoon enemmä taas