Nettikaupat

Mulle on aina tullut kamat wigglestä todella nopeasti, kannattaa laittaa mailia.

CRC
14.9 Laitoin tilauksen. 15.9 Maksoin bank transferina. 23.9 Laitoin meiliä että mitä vittuu. 27.9 Sain vastauksen: rahat ei näy meillä. 28.9 Soitin ja pyysin tarkistamaan. Vastaus 30min jälkeen: oho onhan ne täällä. Sopiiko että laitetaan tulee? joo… 4.10 Soitan taas ja kysyn että mitäs nyt. Vastaus: yksi tilaamistasi tuotteista on out of stock. Ei ollut kun tilasin ja maksoin. Päästään tulokseen että lähettää muut kamat ja laittaa sen out of stock-tuotteen tilalle alelipukkeita (eli poistaa tuotteen mun tilauslistasta ja näin tilaus pääsee eteenpäin). Lupaavat kovasti lähettää vielä sinä päivänä. 6.10 Tarkistan tilauksen tilan: Order Status: Processing.

Pitäis varmaan ruveta isoksi pojaksi ja hommata Visa niin olis elämä (ja tilaaminen) helpompaa.

Itse käytän nettitilausten maksamiseen Mastercard Debit -korttia. Ei tarvitse elää yli varojen kun rahat varataan suoraan tililtä (kuten Visa Electron) ja toimii kaikkialla missä on Mastercard maksuvaihtoehtona.

Wigglestä pelkästään hyviä ja kitkattomia kokemuksia, CRC puolestaan toiminut kaikista mahdollisista hyödyntämistäni nettipuodeista kaikkein parhaiten. Keskimäärin todella nopeat toimitukset ja selkeät infotkin liikkuu nopeasti mikäli on ollut infottavaa. Suosittelen mailiasiointia kummankin kanssa mikäli hyllystä löytyviksi ilmoitettujen tuotteiden tilausstatus ei muutamassa päivässä vaihdu lähettämistä enteilevään…

Osaako kukaan kertoa noitten on-one kaupan vaatteitten kokoa onko esim Merino-villapaita XL miesten vai poikien kokoa ?

Edit: Muutetaan kysymys muotoon: kertoisiko joku asiaa tunteva…

Wigglesta ja CRCstä ainoastaan hyviä kokemuksia, tavara tulee nopeesti, ei ikinä ongelmia.

“Uusi” verkkokauppa:
eBay.fi

Sananen Bike-Mailorderista. Tilasin n. 150 euron sekalaisen osapaketin (pari vannetta, satula, takaratas yms.) tuossa syyskuussa. Kesti muutaman viikon, mitä olin osannut odottaa lukemani perusteella, mutta kaikki tilatut osat saapuivat kyllä. Siinä ei siis mitään ongelmaa, mitä nyt postitus otti tovin.

Nyt toisella tilauskerralla tulikin vähän jännempi tilanne. Tilasin ja maksoin luottokortilla vähän alta 200 euron paketin tuossa kolmisen viikkoa sitten. Tänään tuli meili, että paketti lähetetty matkaan. Vähän myöhemmin tuli sitten viesti lafkan maksuliikenteen henkilöltä (englanniksi tällä kertaa, useimmiten nuo Failorderin meilit ovat saksaksi), jossa kerrotaan, että maksua ei voinut veloittaa luottokortilta, koska suoritus on yli kaksi viikkoa vanha. Samassa viestissä mainitaan kuitenkin, että lähetys on jo laitettu matkaan ja kehoitetaan maksamaan summa tilisiirrolla.

WTF, sanon minä. Ensinnäkin on outoa liiketoimintaa lähettää tuotteet asiakkaalle ilman, että maksu on varmistettu. Luottotilitäni siis veloitettiin tilaushetkellä se parisataa, mutta nyt se on palautettu. Toiseksi, tilisiirrolla ulkomaille maksaminen tuottanee lisäkuluja minulle suunnilleen femman verran, mitä en tietenkään aio maksaa, koska kyse on kaupan mokasta. Tietysti takaraivossa kytee ajatus siitä, että “unohdan” vastata viestiin ja jätän summan maksamatta, jos kerran paketti on jo matkalla Härmään päin. Euroille löytyy aina uutta käyttöä. Äh, pahaa karmaa, pahaa karmaa… Ärsyttää vain ylimääräinen säätö ja kolmen viikon venailu.

edit. Vissiin sama tilanne kuin mitä Mikko K. kuvailee tuossa ylempänä.

Wiggle, Electron & kokonainen fillari

Monet ovat valitelleet ettei kokonaisen pyörän tilaaminen Visa Electronilla Wigglestä toimi. Itse taistelin viikon saman ongelman parissa kunnes tajusin ettei Wigglen palvelussa ole Verified by Visa leimaa minkä nordealainen electronini vaatii.

Hieman pähkäilyä ja selvisi että Wigglen tarjoama WorldPay systeemi tarkistaa kortin tuolla Verified by Visa hommalla ja nyt pelittää! Eikun pyörää odottelemaan!

Itsellä oli sama ongelma, mutta päädyin sitten maksamaan Paypalilla. Kätevä systeemi eikä tarvi taistella kauppojen kanssa kun on kerran saanut toimimaan.

Wigglestä positiivisia kokemuksia parilta tilauskerralta, nyt tulossa Bikemailorderista, On-onelta ja Velo-motionilta tavaraa. Velo-motionista taisi olla jollain huonoja kokemuksia, mutta ihan ripeästi nuo 4 Seasonit on matkaan lähtenyt. Roseversandille maksettaessa on jotain ongelmaa nyt kun siellä ei tueta Paypalia. Edit: Tein Electron-tilauksen sijaan uuden Mastercardilla ja aamulla tuli maili, että tilaus lähtee huomenna.

Seurantakoodeja ei noilta ole juuri tippunut, Wiggleltä taisi olla joka toimi vasta kun paketit saapu Suomeen.

14 Bike Co. nettikauppa auki. Omat rungot aika jees, erityisesti ESB on komea ja ilmeisesti über kestävä.

Kukaan ostiskellut kehiä Dodicilta? Paljon mahtaa postarit olla?

Kehutaan taas Wigglea. Tilaus sisään la-aamuna, kamat hyppysissä seuraavana keskiviikkona. Maksu Paypalilla.

www.customriders.com: Tilaus webbikaupassa sisään, maksu luottokortilla. Halusivat sitten kaiken maailman skannattuja laskuja yms. todisteeksi siitä että kamojen tilaaja on kortin omistaja. Säädöissä meni viikko ja siinä sai olla melko oma-aloitteinen. Kamat tuli perille alle viikossa sit kun ne vihdoinkin pääsi matkaan ja kaikki oli niin kuin pitikin. Eli ihan ok jos ei ole kiire.

http://www.parker-international.co.uk/

kellää kokemuksii tost lafkast?

Mä olen tilannut pari kertaa. Toisella kerralla kaikki ok, toisella tavaraa ei ollutkaan vaikka status näytti niin. Silloin kommunikointi oli hieman hidasta ja nihkeää, mutta loppujen lopuksi sain fyrkat takaisin.

okei, kelasin vaa varmistaa viel täält ku ei google löytäny minkäännäköst kommenttii tost. eikun tavaraa tulemaan :stuck_out_tongue:

Tsekkaa, että tavaraa on oikeasti varastossa. Täältä on yks surullisen kuuluisa pikakimppa venynyt muutaman kuukauden mittaiseksi kun sikahalpoja michen napoja ei sit oikeasti ollutkaan kaupan.

juujuu, no onneks en häslänny viel mitää sit :stuck_out_tongue:

singlespeedshop.de vastaa kyllä ilahduttavan nopeasti sähköposteihin. Keskimääräinen vastausaika on luokkaa 5 minuuttia.
Kent “Brockman” Prelle, ilmeisesti omistaja, on vastaillut typeriin ja vähemmän typeriin kysymyksiini ja kiittelin kyllä vuolaasti tarjoamastaan avusta.

Wigglelle myös peukalo.

http://www.parker-international.co.uk/

kellää kokemuksii tost lafkast?

Tähän kommentoin että ainakin asiakaspalvelu pelaa hyvin, mutta toki vois tilausasiat paremminkin sujua (inhimmillisen virheen kärsijä).

Mutta Asiaan, eli tilasin joulukuussa Deda Velocita dropin 26mm kokosena, tilaus meni ja tuli nopeasti, mutta kun avasin paketin koko olikin sitten vaihtunut 31,8mm. Muuten ok siedettävä tilanne mutta ei muuten mahdu kiila (quill) stemiin mitenkään. Laitoin postia ja vastaus tuli nopeasti, lupasivat maksaa postit palautukselle edestakas, soittivat vielä Suomeen kun pyysivät numeroa.
31,8mm droppi maksaa n.12GBP enemmän (tosin sain sen 26mm hinnalla) kun kun 26mm, joten ehdotin että sen sijaan että nyt postitellaan edestakas ja annettaisiin postille rahaa, tilaan uuden dropin, mutta ilman postikuluja (15 GBP).
Tämä sopi hyvin ja uusi tanko tuli nopeasti.

Asiakaspalvelijakin osottautuikin Fix ihmiseksi ja laitoin foorumi linkit ja ollin duunit sinnepäin näytille ja fiilistelyjä tuli, halusi tilata foorumin paidankin, mutta no, niin moni muukin. Lopputulos, oli että alku ärtymys muuttui erittäin postitiiviseksi ja ainakin itse pidän kauppaa hyvänä vaihtoehtona, paypal + hyvä valikoima, hinta ihan ok, mutta 15 GBP postikulut tällä kurssilla ei aina oo parasta herkkua .