Navat

Mm. DT Championeja saa halvalla laatikoissa Parkerilta, nippelit tulee mukana.

Tai sitten ihan vaan jostain tavallisesta pyörähuollosta omilta kotinurkilta.

Onko jollain kokemusta Origin8 -navoista?

Origin8:t näyttäisi olevan ihan samat Formula/Dimension/On-One -navat mistä täälläkin on jauhettu aika moneen kertaan. Eli sama setti on brändätty tyyliin kymmenelle eli “merkille”.

Hinta-laatu-suhteeltaan loistohankinta, ainakin jos tilaat täältä £15 /kpl.

Ambrosion ja Dimensionin navoissa on hieman eroa. Ambrosioissa on koneistetut laippojen kevennykset, kun Dimensioneissa ne on prässätty. Laakerit ja muut sisuskalut varmaan aika samaa huttua kaikissa.

Mistäs löytäisi laakerikuulia suomesta. Maillardin navoista löytyi irtokuulat. Kunto oli ok, mutta mietin jos ne silti vaihtaisi.

Fillarikellarista hain ainakin ohjainlaakeriin 40 kuulaa, että kyllä niitä löytyy varmaan siinäkin koossa.

kuulia löytyy myös pyörähuollosta larusta ja doctorilta espoosta

Eiköhän niitä kuulia löydy jokaisesta pidemmän linjan fillarikaupasta, jossa on osaava huolto. Mä olen hakenut kuulia lähinnä Roihiksen pyörähuollosta. Suuresti ihmettelisin, jos Velosportista ei saisi. Sitten vielä heittona, että Puotinharjun ostarin Intersportista saa melko suurella todennäköisyydellä. Siellä myyjät eivät hommista paljoa tiedä, mutta asiakas pääsee huollon ovensuuhun huhuilemaan mekaanikkoja.

Mistäs kannattaisi lähteä metsästämään konelaakereita helsingin alueelta?

Etra herttoniemessä tai hi5bikes alppilassa.

nostetaas tosi vanha topikki kun tuli kysymys BLB:n track hubeista. heitin takakiekon kiinni pyörään ja vittu mitä helvettiä ketjulinja aivan päin persettä. ja tuntuu että tuossa akselissa on jotain ylimäärästä kun laitan kiinni niin tracknutit ei mene edes ‘pohjaan’ asti vittu mä olen hämmentyny, todetkaa minut tyhmäksi kun en itse tajua mitä täällä tapahtuu

^oisko kuvaa tästä?


Vähän kehno kuva kun en voi ottaa kiekkoa irti pyörästä koska ei työkaluja mukana.t

E: siis enemmän mietityttää miksi tracknutit ei mene pohjaan asti. ketjulinja nyt vaan kusee koska ennen michen ja nyt blbn hubi ja varmasti eri kohdassa tuo ketjulinja jo automaattisesti

Mä en oikeen tajua ongelmaa tässä, ja mulla ainakin 42mm ketjulinja tolla navalla.

Bruuttus - 16:27, 30.8.2013 » mietityttää miksi tracknutit ei mene pohjaan asti.
koska akseli on snadisti lyhyempi kuin mikä sulla on aiemmin ollut. mutta se ei vaikuta yhtään mitenkään ketjulinjaan.
Bruuttus - 16:27, 30.8.2013 » ketjulinja nyt vaan kusee koska ennen michen ja nyt blbn hubi ja varmasti eri kohdassa tuo ketjulinja jo automaattisesti
kyllä näissä molemmissa pitäisi oman kokemukseni mukaan olla ihan rataketjulinja, eli 42 milliä lähestytään.

Teen siis jotain todella radikaalia väärin pitää huomenna ottaa silmä käteen ja katsoa mikä mättää.

Onko sulla takaratas miten päin? Niissäkin on väliä miten päin sen ruuvaa.

Joo on se ketjulinja suora. ketjun kun siirsin sivuun niin suorassahan se oli. rupesi vaan hämäämään kun ei nuo nutit menny perille asti ja sitten tulikin jo hätä että olenko ostanut jotain paskaa mutta olin vain tyhmä

Mulla on tollanen marketti nishiki roadmaster ss, osista en pahemmin tiedä, mutta mistä fixiratas siihen? Tarttisin piikin isomman rattaan, enkä tiedä noista kierteistä yms