Nähty kaupungilla:

hmph. olinpas tyhmä. sori.

makko - 21:45, 28.6.2011 » Muotipyörät näköjään rantautuneet myös jojensuuhun, koulukadulla spotattu oranssi cressu..
2005?
kilobitti - 21:51, 28.6.2011 »
jussi - 13:52, 28.6.2011 » *asiaa peilien vääntelystä*
Word. Ja takas asiaan; Bongattu pari tyttöä tekmässä lähtöä svenskiksen ja Stockan välissä; -valkoinen mixte, neonkeltaisilla kehillä. Etujarru, en nähnyt minkään sortin takajarrua -vaaleanvihreä mixte, valkoisilla kehillä, käsijarru*2

Nättejä oli.

Haha. Mun tekemiä molemmat:) vihreä on tyttöystävän ja valkonen yhen frendin. Takajarru tulossa kyllä siihen toiseenkin kunhan ehitään.

Eilen tiistaina näkyi kaisaniem-hakaniemi sillalla musta fixi ja jonkun värinen fixi kahen maissa. Hiillostin perseessänne. Mattolaiturilla namu fixi kultasella droppitangolla tarkempi speksaus jäi väliin. About puol 4 maissa. Kuolasin.

Nähty matkalla töihin: vastatuuli, ja liian paljon kanadanpaskahanhia.

eilen: mellakkakyttiä ja kyynelkaasua

tänään matkalla kotiin vähän eltsun nesteen jälkeen näin jotkut tyypit patsastelemassa kun joku dude otti lukua pöheikössä fillarin vieressä.

ajoin siitä ohi ja olin että mitähän vittua tuossakin oli taas tapahtunut, kunnes kolahti että voisko mennä edes kysymään.

ajoin takaisin ja kysyin: onko ambulanssi soitettu, kaikki ok? näyttää siltä että tossa on fiksi (punakiekkonen musta create), eli ei voi olla joku random juoppo, ja joku niistä patsastelijoista kertoi että se on mun, omaisille on soitettu.

toivottavasti sil jäbäl ei ollu midist, tai et omaiset on terveydenhoidon ammattilaisia.

jos luet tän niin kerro miten kävi tai et onko kaikki ok, jäi meinaa vitusti riivaa.

Tänään Kaivopihalla joskus neljän jälkeen Helkama Aino-henkinen perinteinen naistenpyörä, oranssi (maalattu?), ajoi Kaivopihan portaat vauhdilla alas. Kuskin asento oikeaoppinen dh-takakeno. Musta takakiekko näytti tuoreelta, liekö edellinen tehnyt tenän “arkikäytössä”.

Lenkillä bongattu uudenmallinen musta Pista, riserilla ja punasilla gripeillä. Täysii kuiskasin ja huuto tuli takas. Myös Bulen ja Albertinkadun kulmassa musta Steamrolleri aero-etukiekolla. Huutoa tuli.

fobba - 13:28, 28.6.2011 » [s]Jos fillari on kiinnitettynä väärään tolppaan saako siitä puhkoa kumit ja potkia vanteen mutkalle ?[/s] <- provosoitumisen estoviiva
Minkälainen on väärä tolppa? Ihan vaan että tiedän sitten jatkossa.

Ammattilaisen ( tarrasta ja etupakkarista päätellen ) roller herttoniemenrannan s-marketin edessä kasin jälkeen.

siinä varttia vaille kybä ursulan editse kyydittiin jälkikasvua cargolla. en viitsiny huutaa täysii.

timoe - 19:46, 27.6.2011 » Tänään klo 17.30 Helsingissä Mannerheimintien ja Kuusitien kulmassa Alepan edessä- Nuori mies punaisella sinkulalla, Nitto RB-021 droppi bullhorn tai vastaava, mustat teipit , metallin värinen etuhaarukka,jarruvaijerin kuori klipsillä kiinni, SE? Jos luet tämän, kerro millä tavoin edisti pyöräilykulttuuria vääntää väärin pysäköidyn henkilöauton peili ohimennen vinoon. Vaikea arvioida kumpi teistä on urpompi, auton pysäköijä, vai ehkä sittenkin Sinä. En tiedä kenen auto se oli.
Käsi ylös, toi taisin olla mä. Kiva että asioista keskustellaan, vaikka sitten isoilla kirjaimilla, ja timoe:lle propsit tosi tarkasta bongauksesta (se oli mun Langster steel ja RB-021, ajossa vähintään työmatkoilla joka päivä).

Jussi tossa yllä tiivistikin mun järkeilyni (josta kuultiin pari muutakin arviota) - mä pysähdyin auton viereen, laitoin jalan oikein maahan ja varovasti käänsin peiliä sivuun sen verran kuin se vastuksetta meni. Sitten mä jatkoin matkaa vähän paremmilla mielin.

Mä olen sen verran kolhinut auton peilejä ratin takaa, että olen huomannut että ne kestää ainakin ton verran kääntöä - tarkoituksena oli siis vastuullisesti vittuilla väärinpysäköijälle, ei tehdä dollarimääräistä haittaa. Mä tiedän että noi peilit on tosi kalliita.

Tossa Manskun pätkällä (ja toki muuallakin) on tosi paljon ihmisiä ja autoja pyörätiellä. Joinain päivinä se harmittaa mua enemmän kuin ehkä kannattais, mutta en mä silti ihmisten välineitä ala rikkomaan. Kiitti ainakin fobballe ja jussille tarkennuksista, ja muutenkin kuulostaa siltä että mä en ehkä ole ainoa turhautunut pyöräilijä Helsingissä.

Sen sijaan sitä sietääkin miettiä, miltä toi kapinointi näyttää ohikulkijoista. Mä olen tähän asti aatellut ihan sitä autoilijaa vaan, ja toivonut että se miettii miten sille peilille on noin käynyt kun vääntää sen takaisin ajokuntoon. Kai toi voisi jotenkin vaikuttaa ‘pyöräilykulttuuriin’, ainakin toistuvana käytöksenä, ja ainakin tässä nettifleimien luvatussa maassa.

Mutta mitäs sit saa tehdä? Voinko mä jatkossa vaikka koputtaa hellästi (tyhjällä kädellä tai hanskalla, vaurioita aiheuttamatta) kuskillisen auton takalasiin terveisiä jos autoilija härskeilee? Ei sekään pyöräilykulttuuria paranna, ja varmasti kuskia vituttaa. Mulla ton asian ratkaisee aika paljon fiilis tilanteessa, mutta kyllä mä ainakin koitan pitää ennen palautteen antoa mielessä sen timoen kysymyksen siitä, kumpi on urpompi - mä vai toi. Ja musta se on hyvä kysymys.

Mutta se ei ole ainakaan enää tän topikin juttuja (tähän asti musta ollaan kuitenkin oltu aika hyvin kaupungin tapahtumissa kiinni).

Karhu

karhu - 22:48, 30.6.2011 » Mutta mitäs sit saa tehdä? Voinko mä jatkossa vaikka koputtaa hellästi (tyhjällä kädellä tai hanskalla, vaurioita aiheuttamatta) kuskillisen auton takalasiin terveisiä jos autoilija härskeilee? Ei sekään pyöräilykulttuuria paranna, ja varmasti kuskia vituttaa.
Pitäiskö tässä jonkun suunnitella pyyhkijän alle laitettava viestilappu jonka jokainen vois itse tulostaa, pistää takataskuun ja tarvittaessa sujauttaa ikävästi pysäköidyn auton pyyhkijän alle/ikkunan raosta sisään? Kuskin vitutuksen vähenemisestä en tiedä, mutta ainakin viestillä ois parempi tsäänssi mennä perille...
Hefner - 8:55, 1.7.2011 »
karhu - 22:48, 30.6.2011 » Mutta mitäs sit saa tehdä? Voinko mä jatkossa vaikka koputtaa hellästi (tyhjällä kädellä tai hanskalla, vaurioita aiheuttamatta) kuskillisen auton takalasiin terveisiä jos autoilija härskeilee? Ei sekään pyöräilykulttuuria paranna, ja varmasti kuskia vituttaa.
Pitäiskö tässä jonkun suunnitella pyyhkijän alle laitettava viestilappu jonka jokainen vois itse tulostaa, pistää takataskuun ja tarvittaessa sujauttaa ikävästi pysäköidyn auton pyyhkijän alle/ikkunan raosta sisään? Kuskin vitutuksen vähenemisestä en tiedä, mutta ainakin viestillä ois parempi tsäänssi mennä perille...
Meenaatko jotain [tällaisia](http://yksivaihde.net/parking/)?

T´nts:n linkin takaa puuttuu minun mielestäni se paras. Morkin tekemä Buddy Christ sanomassa “Siihen sitten pysäköit. Aika jees!”

Se on sopivan hyväntuulinen. En meinaan usko, että se haukkuminen edistää yhtään mitään positiivista.

Joo ei noi linkkien kuvat oo kyllä sellaisia joita itse menisin laittamaan mihinkään. Tietysti jos viitsii sanoa noi päin naamaa niin sitten voi kai jättää lappusenkin. Enemmän tolla MrHat:n kannalla olen.

Käytin minun erikoista pysäköintivirhehuomautuslappugeneraattoriohjelmaani (MS Word) ja tein tämmöisen hienostuneemman lapun herrasmiehille.

Tohon vois kyllä liittää vielä hymyilevän auringon kuvan

deletoin jo .docin, mut tuosta voi latoa tekstin ATK:lle ja liitä>kuva toiminnolla lisätä kuvan. Ehkä tän pointtina oli taas kommentoida tuohon “jonkun pitäis tehdä sitä ja tätä” -juttuun. Ei noita asioita niin vaikeaa ole tehdä itsekään.