Mistä näitä palveluita saa?

Montako kappaletta olisi kyseessä, ja mitä saa maksaa?
Piirustuksesta puuttuu M6 reiän paikka. ja M5 reiän syvyys.

yst terv Doctor.

(vaikka pyörienkorjaus on minulla jo historiaa, pieniä koneistuksia teen.)

haluaisin kokeilla vastoin kaikkia hyviä tapoja 180mm levyjä flat mount jarrujen kanssa
tarttisin siis sellaisen adapterin jota ei tehdä, mutta siitä on olemassa piirustukset

kas tässä
tai täältä
mistä voisin tiedustella tällaisen teettämistä ja mitäköhän tollanen sit maksais

Jos mulla on jostain tosi siististä ja harvinaisesta laakerista menny kuppien pinnat huonoks, ni onks olemassa jotain sorvi velhoo kuka vois pyöritellä sen pinnan uudelleen sileeks. Ja sit tokana ot kyssäri et onks ihan tyhmä idea alun alkujaan?

Laakerin pinta on älyttömän paljon kovempi kuin syvemmältä löytyvä metalli. Jos laakerissa on syviä syöpymiä, niitä ei auta lähteä hiomaan pois.

Kupeille ja kartioille voi näyttää hiomatahnaa (Autosol) ja kangasrättiä vaikka porakoneeseen kiinnitettynä. Se poistaa minimaalisen määrän materiaalia ja pintahapettumat. Käsittely on niin hellävarainen, että se ei muuta laakeripintojen pyöreyttä tai profiilia, joten mitään oikeaa sorvia tms. tarkkuusvälinettä ei tarvita.

Tällä tavalla tekohengitetty laakeri pyörii rasvauksen jälkeen kuormattuna suunnilleen samalla tavalla kuin ennenkin, mutta tuntuu näpeissä herkemmältä ja lämmittää mieltä. Uudet kuulat tietysti kantsii vaihtaa jos niissä on mitään rouheuden merkkejä, sillä on jo jotain väliäkin.

Missä vois kalvauttaa putken 27,2 mm sisämittaan? Helsinki ja lähialueet.

Lumikko - 20:37, 16.9.2020 » Missä vois kalvauttaa putken 27,2 mm sisämittaan? Helsinki ja lähialueet.
Ainakin Velobiassa on 27,2 mm kalvain.

ompelimo joka vetää suoraa ykk-zipperin rabba-pantsien sepalukseen hajonneen tilalle

töölön ompelimoissa jotain jämävetskareita laarissa vaan ja kuulemma vetoketjuissa eioo eroja

myös laadukkaiden irtovetskareiden ostopaikkavinkkejä voi toki heitellä

Juuuh elikkäs. Ostin talon ja tässä talossa on aiemmin asunut ompelimon pitäjä. Talokaupan mukana tuli siis n. 200 vetoketjua. Kaikki YKK ,eli laita viestiä, jos joku tietty vetoketju ginost.

wowza, missä päin nää on? tämmönen perus 15cm näis näyttäs olevan

italokierteinen keskiömuhvi: missä pk-seudulla feissauttamaan? Samalla 1" (26.4mm) keula ja emäputki (30.2mm) suoraksi.

accro - 17:58, 23.11.2020 » italokierteinen keskiömuhvi: missä pk-seudulla feissauttamaan? Samalla 1" (26.4mm) keula ja emäputki (30.2mm) suoraksi.
varmastikkin lähes kaikissa perushyvissä huoltopaikoissa, noi on kaikki kuitenkin ihan perus juttuja. yleisesti feissaustyökaluseteissä tulee sekä BSA että ITA palikat messissä. töpy tai velobia nyt salee ainakin.

hämärä muistikuva että italofeissaus ja -rotsaus oli kiven alla hessulasa. Joku kerran kyseli. Ehkä siitä on jo aikaa.

rotsaus salee onkin! feissaus ei pitäs olla

eiks siinä campagnolo/custom työkalupinkassa minkä välitin töpyyn ollu aika hyvin kaikkee tollasta

siinä oli kyllä ainaki erikoissettiä jossei muuta :smiley:

accro - 17:58, 23.11.2020 » italokierteinen keskiömuhvi: missä pk-seudulla feissauttamaan? Samalla 1" (26.4mm) keula ja emäputki (30.2mm) suoraksi.
Velobiassa oon hoidattanut yhden Colnagon muhvin.

Eiköhän näillä pääse eteenpäin, kiitän.

Kyl niillä töpyssäki oli italo rotsing/feissing ku loppukesästä kävin!

Oma kyssäri: ylituumasen haarukan ruodon kierteytys jobi eli missä sais tehtyä?

Onko ennestään olemassa kierteet, joita on tarkoitus siistiä tai jopa jatkaa?

Neitseelliseen ahead-keulaan älä kierteitä tee. Eivät ole siihen suunniteltu.

Lumikko - 20:39, 28.11.2020 » Neitseelliseen ahead-keulaan älä kierteitä tee. Eivät ole siihen suunniteltu.
Tääkin on vähän semmonen juttu että riippuu täysin ruodosta. Esimerkkinä yks Crosscheckin kierteetön haarukka jonka olen kierteyttänyt. Seinämävahvuus sama kuin kierteellisissä eli 22,2mm stemmi uppoaa nätisti ja veikkaan et samaa kromoa se on kierteellisessä kuin kierteettömässä versiossa. En näe ongelmaa tällaisen kierteytyksessä. Samanlaisen homman olen huomannut monessa 28,6mm ruodon teräshaarukoissa eli niihin uppoaa nätisti 25,4mm insertin stemmi eli tällaisenkin kierteyttäisin ilman pelkoa. Aika kalliit noi työkalut on, ehkä sen takia jäänyt hommaamatta. Tuon ym. Crosscheckin haarukan kierteytin lainatulla kierrepakalla johon oli hitsattu kiinni kahvat ja hyvä tuli kun rauhassa teki.

Ajatuksen tasolla kiinnostais myös alsaruodot kun joissain sellasissa voi olla niin paksut seinät että kestäis varmaan hyvinkin kierteytyksen. Toinen asia on sitten minkälainen stemmi sinne uppoais, onneks senkin stemmin vois tehdä ite.

Edit. Muutaman tommosen ylituumasen kierteellisen haarukan kanssa olen tehnyt niin että olen katkaissut romuhaarukasta kierteellisen ruodon irti ja juottanut/hitsannut sen kierteettömän jatkoksi. Kai näidenkin kohdalla joku voisi sanoa että ei ole siihen suunniteltu…
Tässä vielä esimerkkinä San Sebastianin ja Traitorin haarukat ja joku random bemaksikeula.