Mistä näitä palveluita saa?

En löytänyt oikein tämmöiseen sopivaa topaasia niin ei auta kuin perustaa, luulis olevan hyödykäs.

Missä Helsingin kantakaupungin alueella saa korjautettua teknisiä vaatteita? Eli ihan joku ompelimo tms. missä olis vähän käsitystä/kokemusta muustakin kuin puvunhousujen lyhentelystä.

taitaa Kiinassa nykyään olla parhaat teknisten vaatteiden parsijat?

No en nyt aatellu kuitenkaan housuja lähettää Kiinaan korjattavaksi.

Pääseehän Kiinaan sporalla jos se on kantakaupungissa.

luuria käteen

Tinpe - 10:25, 10.2.2016 » En löytänyt oikein tämmöiseen sopivaa topaasia niin ei auta kuin perustaa, luulis olevan hyödykäs. Missä Helsingin kantakaupungin alueella saa korjautettua teknisiä vaatteita? Eli ihan joku ompelimo tms. missä olis vähän käsitystä/kokemusta muustakin kuin puvunhousujen lyhentelystä.
otaksuisin etteivät ole kovin huonoja korjailemaan näitä kekään

tämä crowdsourssaus ja vuorovaikutteinen tiedonhankinta on nykyään niin paljo luontevampaa kuin mennä suoraan ns. lähteelle

joo onhan se ihan paskaa ja junttia kysyä, että jos kellään olisi kokemusta. Voisko MNOS-topsunkin korvata vaan jollain sadan pyöräkaupan linkkikokoelmalla ja LMGTFY-upotuksella.

Joo, kyllä mäkin osaan googlesta etsiä ja todeta että on ompelimoita. Mutta ois ihan kiva kuulla jos jollain ois vaikka suositella omien kokemusten perusteella jotain mestaa, tai vaihtoehtoisesti joku saattaa neuvoa välttämään jotain tiettyä mestaa huonojen kokemusten perusteella.

Vähän sillee niinku keskusteltais aiheesta tämmösellä palstan tapaisella, kun nykytekniikka semmoisen mahdollistaa, voin mä toki alkaa soittelee liikkeisiin kysyäkseni että mitenkäs tämmönen onnistuis ja oisko teillä lähettää takaisinpäin vaikka jotain suosituskirjeitä vanhoilta asiakkailta, mutta jotenki tää vaan tuntu helpommalta vaihtoehdolta kaikkien osapuolien kannalta.

luulen et jos meet teknisten vaatteides kanssa liikkeeseen joka on erikoistunut vaatteiden ompelemiseen, saatat päästä juttusille henkilön kanssa joka on kouluttautunut tekemään muutakin kuin lyhentelemään lahkeita.

Siis oliko tää kun kysymys jotenki erityisen tyhmä tai huonosti muotoiltu?

ei ollu

ei tänne tarvita mitää yleistä palvelulankaa

tää menis just hyvi ompelukerhon alle

pieni merenneito - 11:11, 10.2.2016 »
Tinpe - 10:25, 10.2.2016 » En löytänyt oikein tämmöiseen sopivaa topaasia niin ei auta kuin perustaa, luulis olevan hyödykäs. Missä Helsingin kantakaupungin alueella saa korjautettua teknisiä vaatteita? Eli ihan joku ompelimo tms. missä olis vähän käsitystä/kokemusta muustakin kuin puvunhousujen lyhentelystä.
otaksuisin etteivät ole kovin huonoja korjailemaan näitä kekään
On sitä paskaakin jälkeä joskus tullut käteen.
Npertj - 11:26, 10.2.2016 » ei tänne tarvita mitää yleistä palvelulankaa tää menis just hyvi ompelukerhon alle
Juuh, okei. Painu vittuun.

ite oon korjauttanu kamppeita materialssissa yrjönkadulla. osaaminen ja ymmärrys hyvää tasoa eikä ihan överikallis, sijainti huomioiden. viime kerrasta tosin yli pari vuotta, joten väki/meininki saattanut hyvin elää tuon jälkeen…

kid_scientifik - 11:40, 10.2.2016 » ite oon korjauttanu kamppeita [materialssissa](http://www.sp-materials.fi/) yrjönkadulla. osaaminen ja ymmärrys hyvää tasoa eikä ihan överikallis, sijainti huomioiden. viime kerrasta tosin yli pari vuotta, joten väki/meininki saattanut hyvin elää tuon jälkeen..
Kiitos!

Nonii. Tarkoitushakuista paskanjauhantaa deletoitu. Kohta bännätään.

shelbyllä vois olla taitoa tällaisiin korjauksiin kun käsittääkseni ompelevat itse oman malliston kamat, mutta Ouluun on vielä nykäskylästäkin sen 300km matkaa.

Tää on tätä, “yksi askel eteen teknologiassa, kaksi askelta taakse ihmisyydessä” kategoriaa.

Mutta asiaan. Korson suutaria on moni kaveri ylistänyt ja paikalla ilmeisesti jokin kulttimaine. Sanon kuitenkin, että omaa kokemusta ei ole vaan olen vakuuttunut sisarten ja veljien väkevistä todistuksista. Nettisivut näyttivät, että myös vaatteita korjataan. Ehkä siis sieltä.