Mistä näitä osia saa?

Helitape, tms teippi jolla suojata hiilikuituista runkoa laukkujen ja lokarien runtelulta

En oo varma mitä teippiä tää varsinaisesti on, mut miten olis Tesa 4668? Näyttäis olevan aika helposti saatavilla esim K-Raudasta ja IKHsta

Kiveniskuteippi|maalinsuojakalvo lähellä minua google

2 Likes

Hienoa, kiitos suomennoksesta, ehkä olis voinu postaa googlaa puolestani -ketjuun :slightly_smiling_face:

Mutta entäs tämmöinen Sturmey-Archerin 4-vaihteinen liipasin: Sturmey-Archer | DLS40

Ilmeisesti noita valmistetaan, kun kerran katalogista löytyy, mutta mistä tuommoisen voisi löytää? Muutaman minuutin googlaus ei tuottanut tuloksia.

Löytyykö Päähesalan jostain kivijalasta Shimanon “tyyppi C”, eli chainstayhin tulevia erimittaisia, flatmount-asennusruuveja?

Toisen omistamani ruuvin tuo kärki on katki ja ruuvit ovat muutenkin liian pitkät (eli tarvitsevat holtittoman määrän speissereitä), sillä lupauksistaan huolimatta Veijo Shimano ei toimittanut jarrujen mukana erimittaisia ruuveja tai tota 160 mm -adapteripulikkaa (jonka mukana noita ei myöskään tullut). En nyt tiedä kuinka välttämättömät noi dedikoidut Shimano-ruuvit ovat, mutta jos noita jostain saa, niin voisin hommata. Tuntuu vähän hoopolta lähteä tilaamaan kahta ruuvia Saksasta…

Itte tein vaan näin. Kattoo vaan sen ruuvin pituuden että on just sopiva niin mielestäni homma roger

Joo, tähän mäkin olin päätymässä, mutta funtsin, että jos noita saa järjelliseen hintaan jostain, niin voisi käyttää. Muuten olen tykännyt noista GRX-jarruista, mutta toi joka ruuvin erikseen ja adapterin erikseen hankinta vähän harmittaa. Eikä edes se, että Shimano velottaa 20e tuosta hemmetin adapteripulikasta, vaan että kootessa huomaa, että ei saatana, taas puuttuu tällainen osa.

edit. No, nytten otin tönärin kauniiseen käteen, totesin, että miljoonalaatikossa oli sopivan mittaiset ruuvit ja iskin ne kiinni. Hemmetti, että jarrun keskittäminen sujui kera 0:n ongelman verrattuna tuohon Shimanon ruuviin tarvittavaan prikkatorniin. Eli komppaan tässä @mankkis’xen huomiota: hyvin toimii, tuskin kuolen. Ainakaan tähän.

1 Like

Hei Kepler-veli! Velobiasta hain kun itsellä oli täsmälleen sama haaste.

1 Like

Joko nää löyty?

Tuli nimittäin internetissä vastaan ne DX32:set 36-reikäisinä: 26": Vanne ALEX 26" 32-559 DX32 32h musta

Määä vähän epäilen että tässä on sama kusetus mikä HUGilla oli aikoinaan kun yritin tuota kehää tilata. Eli näkyy olevan saldoilla verkkokaupassa koska on tukkurin kuvastossa. Mutta tukkuri sanoo että ei saa tilattua koska ei ole enää tuotannossa.
Mielestäni tuolla firmalla on samantyyppinen kuvio mutta voin tietty olla ihan väärässä ja että muistelen jotain muuta Alexin kehää.
Eniveis kannattaa varmistaa saatavuus ennenkuin maksaa mitään ettei tuu yhtä paha mieli mikä mulle tuli.

Näköjään HUG on mennyt konkkaan. Hah. En ihmettele.

1 Like

Noi on ollu suomen johtavalla polkupyörä- ja pienkonevaraosatukkurilla poistomyynnissä ties kuis kauan… Ja luulen et on vieläkin. Siks varmaa löytyy ties mistä kaupoista ainaki tosiaa tilauslistalta

Töölön pyöräs pitäs olla yks tai kaks paria hyllyssä.

Kunnon jööti vanne kyllä! Ei oo kyl varmaa virallisesti tubeless yht sop

Noi on valitettavasti 32h mutta täytyypä TöPy tarkistaa.

Höh. Miten mä nyt noi. Ton kanssa sekoilin :thinking:

No, tuskin ne tota tuotekuvausta on parissa päivässä muuttanu :man_shrugging:

Veloflex teki, ja monet muut aikanaan, mutta mites: maantierengas 700c ja 23-28mm leveydessä, tänwall mutta värillinen kulutuspinta? Esim. keltainen tai punainen, saa olla myös väri+musta. Niinku tähän tyyliin, aah.

Päällimmäisenä mieleen tulee Vredestein Fortezza Tricomp jota tehty kaikenlaisissa väreissä. Piti joskus ostaa tanwallit oranssilla kulutuspinnalla Orbeaan mutta tais olla rahat loppu.

Fairweatherillä jotain. Näitä tais saada Planet Xltä muttei ehkä enää.

Ja sit tietty tätä pitäis kans saada 26mm.

Tää näyttää hyvältä, taitaa vaan olla pois tuotannosta, jotain vastaavaa varmaan löytyy. Tavallaan tekis mieli laittaa italopyörään jotkut tollaset asiaan ja estetiikkaan sopivat, turhantärkeillä grafiikoilla varustetut gummit, kuin tätä Panaracerin gravel/hobo/instagram -maailmaa… :woozy_face: :thinking:

Helpoksi ei kannata asioita itelleen tehdä! Hauskaa myös, miten nää kumimarkkinat menee sykleissä, kun tänwallia saa nykyään joka paikasta, välillä ei meinaa muuta saadakaan, siinä missä joskus 10v sitten sai moisia ettiä kiven alta tai jostain Pyörätohtorin jäämistöstä. Voi aikoja

1 Like

Veloflex Masteria sai ainaki ennen ja ehkä saa vieläkin punaisella, sinisellä ja keltasella kulutuspinnalla.

Oli yks semmone saksalainen nettikauppa mistä niitä sai halvalla. Mutta en muista mikä ja onhan tästä kieltämättä aika monta vuotta jo.

Mikä helvetti sen kaupan nimi oli nyt en saa rauhaa.

Gommitalia unohtu mut tollaset värilliset Vittoriatkin varmaan helpommat löytää. Eiks Contilla ollu joku sellanen ruskea(ei tan)kylkinen keltasella kulutuspinnalla. Varmaan joku trainerirengas tai olympiatason kisatuubi.

Ongelma näissä on yleensä leveys. Kuka hems ny viittii enää 19-22mm kumeilla ajaa.
Mulla on silti pari kontaktia kunnon NOS-stääsheihin jos oikeasti kiinnostaa mutta voi olla niin kuivad kummed eddei niillä uskalla ajaa.

Mulla on yhdet Vittorian Open Corsa CX:t mutta niiden kanssa jännittää millon kulutuspinnan liima irtoaa. Eli semi-uudet sais olla, että niillä uskaltais sen muutaman sata kilsaa vuodessa ajaa fiilislenkkiä… ja ehkä ton huhtikuun brevetin :slight_smile: Ehkä pitää nöyrtyä pelkkään tanwalliin…

Edit. Ja siis joo, kun haluaa periodikorrektia tai muuten visioon täsmäävää käyttöpyörää niche-osilla niin saa mitä tilaa. Mutta täähän on parasta hommaa, muiden konossöörien kanssa trendien eturintamassa nettiä kaivamassa…

Toki voi hyvin olla, ettei 90- ja 00-lukujen maantiepyöräestetiikka ole isosti vielä boomaamassa mutta toisaalta miksei, onhan nuo tanwall-maastokumit ja vihreät Michelinitkin jo saatu naftaliinista kaivettua. I want to believe.