MACK navat kiinnostaa?

^ Näin kai, en ole tosin purkanut napaa. Ne kuusiokoloruuvit on myös aika pitkät.

Toi design on ilmeisesti suoraan Phil Woodilta pöllitty ja koska Philejä yleensä pidetään aika “pomminvarmoina” napoina niin uskoisin että ratkaisu on ihan riittävän kestävä.

Onko noi samoja: www.gromada.waw.pl
Vai vaan melkein samoja?

Täsmälleen samoja (miinus logo) mutta ovat halvempia suoraan Mackiltä itseltään tilattuina.

Viimeisimmät infot Mackin napojen hinnoista ja spekseistä täältä. Tulivat tänään sähköpostiin, eli ovat ainakin toistaiseksi ajan tasalla.

^Pistin ite tänään tilausta navoille. Sanoivat arvoiduksi toimitusajaksi kesäkuun lopun.

jussi - 22:26, 23.3.2010 »
NKOTB - 14:51, 29.4.2009 » Miltäs noi navat on vaikuttaneet käytössä? Millainen toi akseli- ja kuusiokolopulttisysteemi on?
Mitä noilla nyt olen vasta pari viikkoa ajellut niin ihan hyviltä ne tuntuu, kuitenkin kannattaa ehkä kysyä uudestaan vuoden päästä niin nähdään missä oikeesti mennään.
Projekti huutaa uusia napoja, kirjotelkaas kokemuksia näistä.

Mulla on olleet matalalaippaiset Superlightit lenkkifiksissä tämän kesän. Noin 1500km lenkkiä siis alla, eikä noista ole mitään pahaa sanottavaa. Smuutisti pyörii, kauniisti koneistetut ja nuo Superlightit ovat ainakin painonsa puolesta nimensä veroiset.

About kuukausi sitten sain toiseen pyörään Philin navat, joihin noita ehkä voisi jotenkin verrata. Philit on “arvokkaamman” oloiset, mutta myös hemmetisti painavammat. Toiminnallista eroa en ole huomannut.

Jep, eipä noista ole mitään pahaa sanottavaa edelleenkään. Ainoa huomio on, että kun tilasin keväällä yhden normi(eli ei-superlight) takanavan lisää niin kävi ilmi että Mack on nyttemmin siirtynyt käyttämään pienempiä kuusiokolopultteja isojen kasimillisten sijasta.

Mulla olis muuten mahdollisesti kaupan yhdet Mack-kiekot, jos joku on kiinnostunut.

Akseli/pultti systeemeihin viel. Noissa on ilmeisesti niin isot ja ohuet laakerit kuin sinne mahtuu jolloin akseli on suurempi ku 10mm ja myös ontto. Isommalla kehällä oleva laakeri rullaa paremmin kun on enemmän pintaa ottamassa vastaan massaa, tai vastaavaa. Hitek navat siis. Ja tuskin niitä nyt ihan käsin kukaan ole kuitenkaan koneistellut, koneet sen homman hoitaa :slight_smile: 8mm akseli kestää tollases paikas kiristettynä massaa varmaan muutaman tonnin… Hienot navat itselle hiukan kalliit, täytynee tehdä itse ja säästää…

Erikoista että high flange ja low flangella on hintaero 22 euroa(etunapa)…

Korkealaippaisen runkoon kuluu alumiinia tuplat pienenpään verrattuna, mut iso hintaero silti.

Eipä kyllä ole pahaa sanomista täälläkään, laadukasta jälkeä ja nätisti pyörivät. Lisäksi halvathan nuo mittatilausnavoiksi ovat.
Jos jotain miinusta haluaa etsiä niin yli 4kk toimitusaika alkaa olla sitä, tosin talvella on aikaa odottaa :wink:

Joutuuhan niitä korkealaippaisia koneistamaankin enemmän.

Syitä voinee etsiä myös raakamateriaalin saatavuudesta, käsiteltävyydestä ja hinnoista. Sekä oletetusta korkealaippaisen kuuliudesta. Tai menekistä, joka tässä tapauksessa olisi pienempää korkealaippaisilla.

http://img33.imageshack.us/img33/676/macks.jpg

mun mäksyt venaa kehiä ja puolia (talven prokkis)

Oliko jollain Mackin ajantasalla olevaa hinnastoa? Mulla on vuoden vanha, mutta hinnat ovat käsittääkseni sen jälkeen nousseet.

Elokuussa meni näin:

Price track hubs

Standard

  • Front low flange (45mm) – 53 Euro
  • Rear low flange single fixed (50mm) – 70 Euro
  • Rear low flange fixed/fixed (50mm) – 82 Euro
  • Rear low flange singlespeed/fixed (50mm) – 77 Euro
  • Rear low flange singlespeed (50mm) – 65 Euro
  • Front high flange (75mm) – 76 Euro
  • Rear high flange single fixed (75mm) – 94 Euro
  • Rear high flange fixed/fixed (75mm) – 105 Euro
  • Rear high flange singlespeed/fixed (75mm) - 100 Euro
  • Rear high flange singlespeed (75mm) - 88 Euro

Hybrid bearings
Front – 30 Euro/extra
Rear – 30 Euro/extra

Ceramic bearings
Front – 130 Euro/extra
Rear – 130 Euro/extra

Superlight

  • Front low flange (45mm) – 74 Euro
  • Rear low flange single fixed (50mm) – 99 Euro
  • Rear low flange fixed/fixed (50mm) – 116 Euro
  • Rear low flange singlespeed/fixed (50mm) – 110 Euro
  • Rear low flange singlespeed (50mm) – 94 Euro
  • Front high flange (75mm) – 99 Euro
  • Rear high flange single fixed (75mm) – 122 Euro
  • Rear high flange fixed/fixed (75mm) – 137 Euro
  • Rear high flange singlespeed/fixed (75mm) - 131 Euro
  • Rear high flange singlespeed (75mm) - 117 Euro

Hybrid bearings
Front – 15 Euro/extra
Rear – 30 Euro/extra

Ceramic bearings
Front – 110 Euro/extra
Rear – 130 Euro/extra

Bladed spokes – 10 Euro one hub
World Champ – 25 Euro per set

Kiitti.

mitä pinnoja olette käyttänyt korkealaippaisten kanssa? dt champin “mutka” on ainakin ilmeisesti hieman liian lyhyt (tai navan laippa reiän kohdalta liian paksu). eikös comp ole mutkan osalta aivan samanlainen?

Onko kenelläkään kokemusta/tietoa/hyviä arvauksia miten näiden laakeripesät avataan? Vaikuttaa nimittäin siltä, että mulla on yksi takanapa jonka akselissa on ilmeisesti laakerilähtöistä klappia ja tarttis vähän katsoa.