MACK navat kiinnostaa?

WHEI! mut jos postikulut on per napa eikä per lähetys niin kimppatilauksen kaikki järki häviää samantein…

symmetria <3

Jokos Jussi on saanut omansa? Kokemuksia odotellessa…

ei oo vielä näkynyt, meidän tilauksen valmistumisen ETA on tän viikon lopulla ja sitten pitää vielä ootella että posteljooni hoitaa osansa. kuvia tulee kyllä sitten joskus.

sweet!

Jees, paketti tuli tänään, näyttävät siltä miltä pitikin. toi ratas ei tullut mukana, fiilistelin sen kanssa muuten vaan.

meneekö noihin 6mm vai 8mm kuusioavain vai kaikkien kirouksien aiheuttaja seiska?

No huhhuh! Sitten (joskus), ku meikä saa seuraavan projektin aluilleen, niin mä taidan kyllä tilata mackit, on noi sen verran tyylikkäitä.

On muuten varsin maukkaan näköiset kapineet. Hyvää karkkia.

Jaahas, mitäs täällä tyritään…

Sivuhuomiona todettakoon, että puhelinmyyjistä pääsee siististi eroon, kun kertoo puhelimen olevan mallia “kytky”.

Pers… Mitähän noille mackin sivuille on tapahtunut… Toivottavasti ei ole kauaa alhaalla… Josko sieltä löytyis se mun 130mm fix-fix 36 reikäsenä…??

temmi_hoo - 14:33, 4.2.2009 » meneekö noihin 6mm vai 8mm kuusioavain vai kaikkien kirouksien aiheuttaja seiska?
isompaa eli 8mm vaativat.

ja Basti: laita äijälle meiliä suoraan vaan, ei siellä sen kotisivulla ollut mitään muuta kuin yks kuva ja sen meiliosoite muutenkaan.

→ mackhubs(miugumaugu)o2.pl

^cheers!

promisingu. ostan sit noita ku rikastun joskus isompana. sitku kasvan aikuiseks. tai jotain.

Miltäs noi navat on vaikuttaneet käytössä? Millainen toi akseli- ja kuusiokolopulttisysteemi on?

Kirkkaat, matalalaippaiset navat haussa ja taakse fix-fix, niin vaihtoehdot taitaa olla nää tai sit Surlyt. Surlya puoltais se, että tarpeen vaatiessa akseleita ja leekereitä olis varmaan paremmin saatavissa. Mackeja taas ulkonäkö ja puolalaisen pajan tukeminen.Hinnoissakin Mack taitaa olla edellä, ainakin, jos tohon tulee lukkorenkaat samaan kauppaan.

Akselit nyt ei välttämättä niin helposti hajoa. Ja jos laakereita joutuu vaihtamaan, niin eiköhän sitä kumpaankin napaan suht varmasti saa jostain laakerikaupasta uudet tilalle. Ihan standardi laakereita noissa kuitenkin käytetään.

mika - 14:47, 29.4.2009 » Akselit nyt ei välttämättä niin helposti hajoa. Ja jos laakereita joutuu vaihtamaan, niin eiköhän sitä kumpaankin napaan suht varmasti saa jostain laakerikaupasta uudet tilalle. Ihan standardi laakereita noissa kuitenkin käytetään.
No ei, yhdestä tavan akselista oon tähän mennessä saanut kierteet paskaksi, mutta vituttaishan se silti, jos ei korvaavaa osaa löytyis.
NKOTB - 14:51, 29.4.2009 » Miltäs noi navat on vaikuttaneet käytössä? Millainen toi akseli- ja kuusiokolopulttisysteemi on?
Mitä noilla nyt olen vasta pari viikkoa ajellut niin ihan hyviltä ne tuntuu, kuitenkin kannattaa ehkä kysyä uudestaan vuoden päästä niin nähdään missä oikeesti mennään. Mutta hienot ovat ja viimeistely on ainakin todella kohdallaan jne.

Akseli on sellanen Phil Woodia vastaava pulttimallinen mistä on kuva edellisellä sivulla ja itse kyllä uskon ettei siinä ole mitään ongelmaa, pultit on tuhdit ja ruostumatonta terästä. Lukkorengas tulee mukaan samalla hinnalla ja fix/fix-mallissa varmasti vastaavasti 2 lukkorengasta.

jussi - 8:26, 30.4.2009 » Akseli on sellanen Phil Woodia vastaava pulttimallinen mistä on kuva edellisellä sivulla ja itse kyllä uskon ettei siinä ole mitään ongelmaa, ...
Tohonhan vois vaihtaa pinnapultit tai kierretangon/akselin pätkät+mutterit tilalle, niin ei navan omat kierteet kuluis, niitä on varmaan hankalampi uusia. Mutta turhaanan tuo voi olla, kuten sanoit, hyvinhän ne varmaan kestää.

Eli tossa navassa on siis tollainen suurin piirtein navan rungon mittainen akseli, jossa on ulkopuolella kierteet noita laakereita paikallaan pitäville “muttereille” ja sitten akselin sisälle menevät kierteet noille kuusiokolokantaisille kiinnitysruuveille?