M: Lähettilaukkuja (Herttoniemen kalsarihikipaja tiedottaa osa 1)

tutam - 20:44, 13.8.2013 » No ainakin ostokset näyttävät kulkevan. Parannusehdotuksia otan erittäin mielelläni vastaan ja toivon, että tuo ei ole ollut pettymys tai muuten kovasti puutteellinen.
Todellakaan ei ole ollut pettymys tai mitenkään puutteellinen. Pari parannusta vain ;)

Ei ole puutteellinen mutta vaatii parantelua? That’s messed up.

-Taina

Ei puutteellinen ≠ täydellinen?

Vaikkei puutu mitään silti voi lisätä tai muuttaa, ihanataina aivos puuttaa

Jos jotai pitää lisätä, lisättävä asia puuttuu = puutteellinen. (Näin ainakin itse ajattelen)

-Taina

Huoh, jotkut asiat voi toteuttaa toisin, paremmin tai siistimmin. Palaan näihin myöhemmin. Eivät vaikuta laukun toimivuuteen juuri mitenkään.

Todellakin siistejä laukkuja. Ostaisin jos ei olis jo laukkua.

MikkoNWAn perheessä syödään paljon ku pitää kaks kertaa päivässä tommoset lastit hakea. Eikä ees pistalaageria!

Laukuille peukkua

IhanaTaina - 22:09, 13.8.2013 » Jos jotai pitää lisätä, lisättävä asia puuttuu = puutteellinen.
Parannus ≠ lisäys. Välttämättä.

onko mahdollista päästä hypistelemään hesalan mäellä?

^ Nyt on sen verran tyhjää, että mulla ei ole näyttää kuin omaa l-koon protoani. Muut laukut on myyty, mutta yksi musta iso myös työn alla, eli voin sitä myös näyttää kun valmistuu.

PS. Oon niin out, että en tiedä mihin “hesalan mäki” viittaa, joten vastasin ihan varmuuden vuoksi :slight_smile:

MikeNAS - 22:23, 13.8.2013 » Huoh, jotkut asiat voi toteuttaa toisin, paremmin tai siistimmin. Palaan näihin myöhemmin. Eivät vaikuta laukun toimivuuteen juuri mitenkään.
Asiasta puheenollen, pääsin eilen hypistelemään ja puuhailemaan ton Mikon laukun kanssa, ja se näytti mun silmiin oikein hyvältä. Ommeltakin pukattu kriittisiin paikkoihin sen verran ettei pitäis lähtee ratkeilemaan ihan kättelyssä :)

Yks nöyrä vinkki tutamille: kun (varsinkin kapeita) remmejä päättelee, niin siinä vaiheessa kun ne taittaa kaksin- tai kolminkerroin, niin painaa remmin pään sormilla lyttyyn ja lämmittää remmiä pikkusen sytkärillä että se asettuu muotoonsa. Tällöin se on helpompi ommella kiinni ilman että menee remmin pää vinoon. Öh. toivottavasti onnistuin selittämään asian edes jotensakin selkeästi. Tää ei oo kritiikkiä, koska eihän tollaset yksityiskohdat vaikuta mitenkään toimivuuteen, mut ite oon niin anaalinen luonne että kaikki on joko tasan suorassa tai sit joutuu purkamis- ja uudelleenompeluhommiin :confused:

No, onnistuitpa selittämään asian juuri hyvin. Olen huomannut, että juurikin kapeita remmejä ommellessa remmi jää kinnaamaan ja vähän vinoon. Tuota sytkärijippoa en tullut ajatelleeksi, mutta täytyy ottaa käyttöön, koska on totta, että epäsiistiähän se on. Kiitos siis vinkistä :slight_smile:

Tässä Anteron kanssa tehdyt muutokset:

https://lh6.googleusercontent.com/-DP3dD29I08E/UhB9rmLTlyI/AAAAAAAABlM/ex3tnrGvf8o/w1345-h1009-no/hihnat.JPG

https://lh6.googleusercontent.com/-Dhoqd5B8lZQ/UhB9ss7H9MI/AAAAAAAABlU/g6MGzrx-frs/w1345-h1009-no/pehmuste.JPG

Toki lyhensimme myöskin kiinnityshihnoja, mutta tämä on täysin riippuvainen käyttäjän koosta. Tarpeeksi pitkät ne ainakin kaikille ovat. Ja sitten se yksi ja ainoa kritiikki, joka ei vaikuta mihinkään, mutta olen hieman ylitarkka tälläisten asioiden suhteen.

https://lh4.googleusercontent.com/-tMvCf2qGCNA/UhB9pFafldI/AAAAAAAABlE/_7QAodifq40/w1345-h1009-no/lenkki.JPG

Todella tyytyväinen olen laukkuun kyllä ollut. Istuu jopa pieneen selkään loistavasti, on sitten tyhjä tai täysi. En tiedä onko mahdollista, mutta velcrosulkuisen taskun sisällä olevat taskut voisivat alkaa ylempää. Tällöin niihin tulisi laitettuakin jotakin, eikä vaan heitettyä sisälle.

Edit: Olkapehmusteeseen laitettu lisähihna siis vähentää ongelmaa, joka ilmenee laukkua selkään laittaessa. Tällöin aivan laukun yläreunasta joutuu asettelemaan pehmusteen paremmin paikoilleen suhteessa hihnaan.

Kiitokset Anterolle ja Mikolle kommenteista. Tehdyt muutokset perustuvat todella hyviin huomiohin. Etenkin pehmusteen suhteen nuo varmasti parantavat käyttömukavuutta. Nämä otetaan osaksi tuotantoa. Myös sisätaskut voi tosiaankin hyvin laittaa ylemmäs.

Kiitokset vielä kattavista kommenteista.

e. Ja tuosta klipsivalon lenkistä. Nyt on selittelyn makua, mutta laukkuasi tehdessä loppui totaalisti tuo kapea nauha ja jäi tosiaankin vain tuon d-renkaan kiinnityksen verran vajaaksi. Ajattelin, että d-rengas olisi kuitenkin kätevä, joten askartelin paskartelin kiinnityksen.

Tuon siistiminen menee sitten takuun piikkiin, eli ilmoita, jos haluat siihen vastaisuudessa muutoksen :slight_smile:

tutam - 15:01, 18.8.2013 » e. Ja tuosta klipsivalon lenkistä. Nyt on selittelyn makua, mutta laukkuasi tehdessä loppui totaalisti tuo kapea nauha ja jäi tosiaankin vain tuon d-renkaan kiinnityksen verran vajaaksi. Ajattelin, että d-rengas olisi kuitenkin kätevä, joten askartelin paskartelin kiinnityksen. Tuon siistiminen menee sitten takuun piikkiin, eli ilmoita, jos haluat siihen vastaisuudessa muutoksen :)
Korjataan samalla, jos tulee rakenteellista vikaa. Heijastin siinä roikkuu, eli käytössä on kuitenkin,

^ Jep, siihen toivottavasti ei tule tarvetta :slight_smile:

Näitä on tilattu nyt pari, niin uppaan todetakseni, että tosiaankin sisätaskujen asetteluun ja remmien pituuteen saa mieluusti ottaa kantaa. Ne kun on helppo laittaa käyttäjän mieltymysten mukaan.

Itse pidän siis pitkistä remmeistä, koska niiden avulla laukkuun saa isompia pakaaseja helpommin kiinni tai remmit voi kiepsauttaa pari kertaa kuljetettavan rungon putkien ympäri, jotta pysyy paremmin selässä. Jos remmit ovat pitkät, mukana tulee kuminauhat, joilla ylimääräiset saa taitettua pois roikkumasta. Mutta ymmärän hyvin, jos liian pitkät remmit risovat, eli lyhyinäkin onnistuu.

Sisätaskut ovat siis toimivat, mutta tavara menisi helpommin sisälle/pysyisi siellä jos taskut alkaisivat ylempää eli olisivat korkeammat. Tosin kyllä siellä nytkin lompakko tms. pysyy hienosti. Ymmärrän täysin pitkien remmien funktionaalisuuden, mutta sen voisi tehdä siististi esimerkiksi tälläisillä…

Itsellä siis remmit lyhennetty, mittaa niissä on siltikin riittävästi “kaikkeen”. Varuiksi kuitenkin kulkee irtopalat jos oikein tarvitsee viritellä.

Kaikki kommenttini koskevat sitten tuota isointa mallia.

Edit: Ai niin, avain tms. D-lenkki voisi olla yhden pykälän ylemmässä hihnassa. Ainakin minulla roikkuu ikävästi tasapainokiinnikkeen edessä. Mulla roikkuu siinä kyllä Fox 40 Micro pilli, avaimet hiukan ylempänä kyttyra-lenkissä.

https://lh6.googleusercontent.com/mqABWqsVtvHu3SVtkV4V-_B8QaeyXFSpxYjbFxwgEMQ=w1345-h1009-no

https://lh4.googleusercontent.com/-D_zQbhnwmn4/UhO7E7obllI/AAAAAAAABm8/MrCo2UneufQ/w1345-h1009-no/kyttyra.JPG

Kiitos vielä MikeNasille ja kyttyralle kattavasta kommentoinnista ja vaivan näkemisestä! Kiinnitän siis lukijoiden huomion siihen, että tekevät minulle omaehtoisesti tuotekehittelyä, mikä on todella hienoa minun kannaltani.

Tuo on juuri sitä nyky päivänä harvinaista yhteisöllistä tukemista.