Lokasuojat

Eihän nää olleet hyvät. Etulokari alkoi hinkata duunimatkalla, säädin eilen illalla etulokaria vielä pari tuntia ja lisäsin yhden kiinnityspisteen etutarakkaan. Nyt ovat ainakin yhden työmatkan perusteella oikein hyvät ja hiljaiset.

Onko kellään kokemusta SKS Bluemels Style -lokasuojasta? Onko etulokasuoja tarpeeksi pitkä ja suojaava vai pääseekö parempaan lopputulokseen bluemels basicin kanssa, kun tekee kuraläpän itse?

Ei kokemusta, mutta aika pitkät on, jos pitkä Berthoud on 870mm ja SKS style 890mm edestä.



Pelagon 45mm rapakaaret 40mm Terra Speed x 2.
Asentuivat kohtuullisella vaivalla vaikka kovin ahdasta onkin.
Mitään ei tarvinnut porata, muutama mutteri uupui ja joitakin pidempiä omia pultteja tarvittiin.

2 Likes

toi kilinä ja kolina -____-

oisko mahtunu ne uudemmat lokarit?

Onko kellään tietoa kuinka leveät kumit mahtuu pyörimään GB 60mm lokareissa? Mahtuukohan 2,3"? :thinking:
Noissahan ne aisat on ulkopuolella, että ne ei heti kolise…

Onkos jotain vastaavia vielä leveämpiä?

mulla ainaki ollu jotku 2,25" / ~54mm maastokumit kyllä mut eihän se ihan optimi oo, renkaat pilkistää sieltä lokarin reunan sivusta… talvella ihan ok kun vauhti on hidas eikä kura lennä niin pahasti.

toi 2,3" voi kans todellisuudessa merkistä ja mallista riippuen tarkottaa ihan mitä vaan 50 ja 60mm väliltä…

taitaa maailmantilanne olla nii huono että 65mm bluemelssi edelleen se paras levein vaihtoehto. mulla on jotku vintage velo oranget jotka taitaa olla 65mm mut ei näköjään valmisteta enää

edit: ehkä noi mun VOt onki nää, ja edellinen omistaja muokannut 26" sopivaksi. alua on helppo taivuttaa Velo Orange Fluted 63mm Fenders, 700c

edit2: oletin ihan pokkana edellisen postaajan käyttävän 26" kiekkoja :stuck_out_tongue: pahoittelut jos tuli mis-BSDöinti!

1 Like

Mulla on ollut 650b 2.2" Ikonit noissa, ei ongelmia muttei varsinaisesti tilaa yhtään isommallekaan, ainakaan ilman perusteellisempaa säätöä.

Sim works on teettänyt Honjolla leveempiä mutta hinnat on jotain muuta.

1 Like

Laitoin GB:lle viestiä itse asiassa että oisko joskus tulossa 70mm leveää versiota. Classic Bikessa on jotain cruiserilokaria 2,35” kumille

1 Like

just mietin lähenkö ees kokeilee 2,35" ISP 60mm GB:n alle

kiikku’s kaakku

1 Like

Styleridessä on 80mm ja 100mm leveitä lokareita tarjolla 26" koossa, ei kyllä varmaan moneen pyörään mahdu.

1 Like

En laittais. Gilleksen rännit syö sisäleveyttä niin paljon että ite oon saanut sinne vain 27.5x2.0" WTB Rangerin alle, kun otin 700c lokarin ja mankeloin säteen lyhyemmäksi jolloin samalla leveys kasvoi pari milliä. ISPin todellinen leveys on kyllä ilmoitettua aika paljon pienempi, mut reunanappulat on silti sen kokoiset että pääsi ihan urakan makuun, kun viime talvena tungin 2.25" ispejä 65 mm Bluemelsien alle vaikka niissä on rännin tilalla lähinnä kynnyslista. Väänsin niitä silmäpultin korvakkeita haralleen niin paljon kuin sain ja silloinkin reunanappulat ruopi takalokarin aisoja kun ajeli sitä perunapeltoa joka oli hesan talvikunnossapito talvena 2021/22. Edessä toimi sen sijaan ihan hyvin, helpompi virittää kun sektori on lyhyempi

Nyt on ollut 2.25" contin kisakingit mainittujen bluemellien kanssa ja hyvin tuntui toimivan tuolla hangessa

4 Likes

Heinosellahan on nykyään myös 75mm by Honjo ja ihan kelpo näyttäisi tuo 75 SKS Bluemels Style

1 Like

SKS bluemels basic 69. Ihan kivasti mahtuu ainakin 2.20 nappulat pyörimään. 2.35 varmaan menee vielä mut mulla vaatii rungossa takana jarrusiltaan tulevan kiinnikkeen vaihdon matalemman malliseen. Menee täyspitkänä alas asti. Kuraläppää taakse ja eteen jos haluaa pitää jalat ja peesaajat kuivempina

~50-millinen nastarengas pyörii muistaakseni kivasti 26/650bx60 mm GB:n alla. En ole kokeillut isompaa mutta uskaltaisin väittää, ettei kannata laittaa 2.1/54mm leveämpää. Nyt alla on Schwalben G-One Ultrabite joka on tosin Schwalben tapaan alamittainen (korkeintaan 45mm) paska.

Mulla oli 650b 2,8” wtb ranger SKS U75 LONG lokarin alla. Ihan ok.

Ite tullut tuon SKS:n U75 Longin kanssa käytettyä talvisin 75-584 -koon Suomi Tyres FatFreddie nastarenkaita, jotka taitavat olla melko tarkasti tuon 75 mm leveät. Ei toki optimaalinen yhdistelmä, mutta sopivasti asennettuna mahtuu hyvin pyörimään ilman pelkoa, että nastat raapisivat aisoja tai itse lokaria. Tällä hetkellä on 3" (72 mm) wtb Ranger alla ja noiden kanssa tuo toimii ihan hyvin.

Pitää ehkä sitten noita sks u75 kokeilla. Mulla on ne ei-long mallit varastossa. Muistaakseni ne oli tosi rimpulat ja helisi aika pahasti jos vähänkään epätasaista. Ehkä jos niitten aisojen jännitysten kanssa säätää… Noi metallilokarit on vaan niin kivoja kun niitä ei ajossa huomaa. Hersen 650B tuskin menee 700C kanssa.

Nähdäkseni helinän minimoimiseksi tärkeintä on saada nuo runkoon kiinni mahdollisimman monesta kohdasta. Itse olen todennut 4 kiinnityskohtaa riittäväksi takana ja 3 edessä. Pienellä askartelulla laitoin takalokarin Genesis Longitudeen näin.

1 Like

Kysäsin Bike-componentsista olisiko mahdollista tilata Honjo H98, eli 74mm x 27.5” mutta ei pysty ilmeisesti ainakaan heidän kautta, vaikka kaikkea muuta Honjoa listalla. Ehkä sitä saa sitten vaan 200e Rene Herse tai Simworks-variaationa.

1 Like