Lokasuojat

Mitkä on kevyimmät lokasuojat alle 30 mm leveitten 700c renkaitten kanssa? Ja mistä sellaset sais noudettua stadista? Pitää miettiä lokasuojasetti kuntoon jo nyt kun sitä ei vielä kaipaa.

SKS Raceblade on aika hyvä valinta. Okalla taitaa ainakin olla tai sitten Bikeplanetista.

Mietin Kumiluodissa ääneen mahdollisuutta hankkia jotain erikoisempiakin luxuslokareita. Ymmärtelin että jos löytyisi tarpeeksi jengiä niin vois tehdä Kumiluodin hoitelemana pienen erän tilauksen vaikka puisisista lokareista.

Kiinnostaisko jotain Sykesit, Fastboyt tai vastaavat? Hintaa tulis varmaan halvasta dollarista huolimatta paljon (Sykseit varmaan 150 eur/pari ja Fastboyt vähän halvemmat kai) mutta tuotekin on aika spessu. Jos fillarissa ei ole lokarikiinnike-eyeletejä niin Sykesiltä irtoaa PUISET kiinnittimet 25 dollarin lisähinnalla.

Mulla sopis yhteen fillariin tollaset mutta hinnat on kyllä KOVIA ilman yhteistilausta ja jotain valmistajan antamaan Suomi-Finland-Kimppa-Alennusta…

vittu mikä paradoksituote

ajaako joku joka maksaa lokareista 150e paskakeleissä? tai ylipäätään?

ainiin. sks bluemels 25e olkaa hyvät.

Käytännön arvo noilla puisilla lokareilla lienee Suomen keleissä nolla - kastuu, jäätyy, halkeaa, kastuu, jäätyy, halkeaa, pimpelipom. Mielenkiintoinen konsepti silti, pani miettimään kusilaidusta vastaavan laminoimista.

Täyspitkät, hiilikuitua. Custom. Hipo.

Yritän muuten etsiä Suomesta osaavan tekijän tollasille puisille!

Siltä pohjalta mitä oon Puuterikukan lumilautoja ja lonkkauskeittejä tekevän Samun kanssa vastaavista asioista jutellut niin en usko että puu ominaisuuksiltaan mitenkään olisi pakkaseen ja kosteuteen sopimaton. Täyspuisilla surffilaudoillakin surffataan maailmalla kaikkia kelejä ihan pakkaskelejä myöden. Kyse lienee vaan siitä miten sen puun käsittelee, laminoi ja lakkaa.

Täksi “talveksi” voisi kyllä ihan laittaa täyspitkät ja toimivat loksut. Edellinen 6kk syksy meni edessä sillä Biltsun markan “pikakiinnitteisellä” ja takana satulaputkeen kiinnitettävällä perus-Zefalilla, mutta takarengas heitti ikävästi lokaa takakautta säärille, joten lahkeet oli usein varsin märät ja kuraiset, vaikkei paskaa satanutkaan.

täh? ajattekste talvellakin?

Talvella on hyvä ajaa, kun kevyenliikenteenväylillä on vähemmän väisteltävää.

Mä ajattelin hankkia täksi talveksi jotkut täyspitkät lokarit, jos vaikka saisi voimansiirron pysymään puhtaampana kuin Racebladeilla.

nii lyhyt kesä että pakkohan se on

Onko noista Bilteman pikakiinnityksellä olevista lokasuojista mihinkään? http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&linkki=27671.htm&tuote=27671

Ne "pika"kiinnitykset on aika kehnot, ja rumat sitäpaitsi, mutta muuten hinta-laatusuhde on ok.

Kannattaa laittaa (jos saa kiinni) ne bilsun täyspitkät, halvat, hyvät mutta rumat.

Mä oon ollu todella tyytyväinen biltsun pikakiinnityslokareihin. Vaikka kanttarilta alastullessa ne saattaa vähän kolista ja ei ehkä näytä NIIN siistiltä niin ajaa asiansa varsin asiallisesti. Lisäks diggaan tosta ulkonäöstä kun on normaalia lyhkäsemmät lokarit. Vaikka noi nyt onki noin lyhkäset niin ei ne lokaa oo kledjujen päällee heittäny (tai jos on niin todella vähän).
Saa 2,50e hintaan ettiä parempia!

matu187 - 19:43, 26.1.2009 » Mä oon ollu todella tyytyväinen biltsun pikakiinnityslokareihin.
Mäkin ajelin pitkään pikakiinnikelokareilla ja mullakin ne toimi pirun hyvin kunhan ei tarvinnut ajaa kovin pitkiä matkoja kaatosateessa. Nykyisellä noin tunnin työmatkalla alkoi syksyllä **tuttamaan kun lyhyehköstä takakaaren etupäästä alkoi valua norona vettä snadissa sivutuulessa toisen kengän kantapäästä sisään joka kammen kierroksella. Ratkaisin ongelman niillä bilsun pitkillä. Vaikka niistä kovasti negatiivistakin on kirjoitettu niin toistaiseksi ne on skulanneet minusta oikein hyvin, ja ei niidenkään hinta päätä huimaa.

Bilteman pikakiinnityslokarit ei kyllä pelannu sitten yhtään yhteen meikän pyörän kaa. Tolkuttoman pitkän säätämisen jälkeen kävin heittään lyhyen lenkin, jonka aikana kerkesin toteaan jopa ilman loksuja ajon paremmaksi vaihtoehdoksi. Lunta pöllys eturenkaasta edelleen, mutta korkeemmalle ku aikasemmin, eli ei järin mukavaa polville. Lokarit lähti sentään nopeesti irti, oikein muuta kiitettävää en sitten löydäkkään.

Jos joku Tampereella haluaa koittaa onneensa noitten kaa, niin tosta saa.

Noi Bilteman pikalokasuojat 26* renkaille tarkotettu? http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&linkki=27671.htm&tuote=27671 Onkohan joskus ollu 28*:lle tietääkö kukaan

Askopee:Vois kiinnostaa jos noi on 28^ renkaille.

Onko kukaan testannu saako ylläolevat loksut menemään 28* renkaan kanssa?

Itse kyselin joku aika sitten samaa. Menevät kyllä, mutta ovat ilmeisesti aika paskat, jos tärinää tulee vähänkin enemmän. Itse päädyin lopulta kokopitkiin.

Biltemassa ei ole noita pikakiinnitteisiä enää valikoimissa.Pientä kikkailua vaatii että ne saa pysymään paikoillaan,Hintaansa nähden 2,50 e asialliset.