Liikennesäännöt

Hahahahahahaha

Facebookissa alkaa jo näkyä noita :smiley: Hakaniemessä tuntuvat jäävän fakkiin.

Mut joo, jengi kyl tuntuu tajuavan, että missä meni pieleen.

ihan parasta… samaa massaa kaikki urpot sattuu alla olee se auto tai huono tekosyy polkupyöräksi. ehkä tulee mietittyy kun joutuukin ajelee siellä autojen alla että mitä vittuu.

No missä?

Jees, olen henkisesti edelleen 13v…

+1

Melkein jo avauduin pyöräjepareiden ajamisesta kävelykadulla, mut selvitin faktat ja kyllähän siitä Salomonkatua esim saa ajaa pizza hutilta m-barille.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/05/Kävelykatu_575.svg/200px-Kävelykatu_575.svg.png

Hän ei katso vasemmalle astuessaan ajoradalle:

Myös kuvasarjana

Miksi noi ikivanhat kuvat ja video on taas kaivettu esille? Ja miksi tolla jäbällä on nousukahvat stongassa?

jussi - 18:58, 22.6.2009 » Miksi noi ikivanhat kuvat ja video on taas kaivettu esille? Ja miksi tolla jäbällä on nousukahvat stongassa?
mietinkin, et oli jotenkin tutunlainen video. Sehän olikin joku 2007.

Nousukahvat on uus kuumin hotti, sanokaa mun sanoneen. Jo viime kesänä stadissa oli ainakin yhessä fiksissä. Tänä kesänä ne tulee.

On-topic: Kivasti vetää pyöräilijän eteen ikävin seurauksin tossa Jussin blogissa olleessa videossa (04:00 eteenpäin): blazin saddles. on Vimeo

Videon kommenteissa taisi muodostua konsensukseksi, että pyöräilijä rikkoi liikennesääntöjä eli jätti huomioimatta STOP-merkin.

Muutin joku aika sitten Kohmoon (Tku), ja huomasin että läheistä ulkoilureittiä pitksin pääsee näppärästi Varissuolle, joten ei muuta ku Tricrossi alle ja kirjastoon päin. Liikennemerkit ei näyttäneet kieltävän pyöräilyä, joten päättelin että ulkoilureitillä voipi ajaa pyörällä.

Mutta mitäs helvettiä, jouduin reilun kilometrin matkalla kahdesti aggressiivisen kävelijän silmätikuksi. Kumpikin oli vahvasti sitä mieltä että pyöräilijät joutavat maantielle, helvettiin tjsp. Moinen loukkaava puhe ei tietenkään sopinut minulle joten pysähdyin, öh, keskustelemaan kummankin paarustajan kanssa liikennesäännöistä, mutta valitettavasti ns. yhteistä säveltä ei löytynyt.

Mites mahtaa olla, saako ulkoilureiteillä pyöräillä ihan laillisesti?

Itse en tiedä onko tuo laillista vai ei, mutta varsinkin Lehti-,Kuusi- ja Kaskisaaren rantoja, sekä esim Suvisaaristossa kiertää kauniita ulkolureittejä, joita on mukava ajella pyörällä. Melkein joka kerta tullut jotain napinaa, vaikka vauhti on ollut erittäin maltillinen. Vastaan aina heti “Men DU har ingen cyckel?!?” hämmentyneenä ja jatkan matkaa. Niillä kestää sen verran tajuta, että ehtii pois alta hyvin.

eki - 8:49, 23.6.2009 » Itse en tiedä onko tuo laillista vai ei, mutta varsinkin Lehti-,Kuusi- ja Kaskisaaren rantoja, sekä esim Suvisaaristossa kiertää kauniita ulkolureittejä, joita on mukava ajella pyörällä. .
Samoja reittejä on tullut itse ajeltua. En tiedä saako niitä laillisesti ajaa, mutta jos ajaa hiljaista vauhtia eikä terrorisoi kävelijöitä ja koiranulkoiluttajia niin miksipä ei. Kaskisaaressa on tosin yksi pätkä jossa on erikseen [liikennemerkki](http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8b/Ajoneuvolla_ajo_kielletty_311.svg/120px-Ajoneuvolla_ajo_kielletty_311.svg.png), joka kieltää ajoneuvolla (=pyörälla) ajon.

Mä olen tulkinnut, että ton Kaskisaaren pätkän kieltomerkin on laittanut se äijä joka aina huutelee pihaltaan, joten en koe juurikaan syyllisyyttä sen uhmaamisesta.

Kevyen liikenteen Reittiopas tuskin ehdottaisi laitonta reittiä? Itsekkin ajelen tuolla ihan hyvällä omalla tunnolla.

Siellä Lauttasaaren kärjessä jossa on niitä leikkimökkejä, mikä ikinä sen mestan nimi nyt oikeesti onkaan, sai aikoinaan samaan tapaan paljon motkostusta maastopyöräilystä.

Siellä oli ainakin joskus myös yksityisalue-kieltokyltti mutta se oli niiden etuoikeutettujen mökkisiirtokuntalaisten itse asentama. Tosta oli joskus Hesarissakin juttua kun yrittivät sulkea kaupungin mailla sijaitsevan julkisen ulkoilureitin häiritsemästä grillailuaan.

Kaikenlaista hiihtäjää…

edit. evo: kuvasta linkki…

Lauttasaaren kärjessä, käytännössä Särkineimessä on käsittääkseni ihan lainvoimaset pyöräilykielto merkit. Tosin käsitykseni perustuu lähinnä alueen pieneen suojelualue plänttiin, hataraan muistikuvaan opastekyltin tekstistä ja liikennemerkkien asialliseen ulkoasuun. Oikaiskoon viisaammat.