Liian lyhyt ruotoputki

Hikky - 23:14, 14.7.2014 » Rautasahalle ja viilalle kaksoispisteviivaviivadeedeedee
Noh, metallipalikkahan tuo vaan on, ei tässä turhia hifistellä :D

Ja tuo matala suoja on varmasti muuten hyvä, mutta uuden stemmin varmasti vaatisi silti.

Tää ruotoputken jatkaja vaikuttaa jännältä ratkasulta… “Up to 85mm extension using custom sized spacers…” Onko tuo siis säädettävissä? ah tottakai, ottaa vaan spacerin pois… :smiley: Hinta on ainakin kohillaan.

Mulla on tollanen uudessa retkipyörässä jonka keula sahattiin pienemmälle rungolle. Kauheasti ei ole kilsoja vielä alla, mutta hyvin kesti saimaan soratievuoristoradan. Jos on muuren kevennelty fillari niin saattaa tietty korveta.

basti - 23:41, 14.7.2014 » Mulla on tollanen uudessa retkipyörässä jonka keula sahattiin pienemmälle rungolle. Kauheasti ei ole kilsoja vielä alla, mutta hyvin kesti saimaan soratievuoristoradan. Jos on muuren kevennelty fillari niin saattaa tietty korveta.
Ihan kaupunkirullailuun tulee, joten ei mitään polkuja rymistellä.

Miten valitsit koon? Mulla ruotoputken sisämitta 23,8mm ja ulkomitta 27,8mm, onkohan se tuo isompi koko?

^1 1/8 ruodon sisäosa on 1" eli 25,4mm eli noista toi isompi on sulle oikea. Tossahan vähän viitattiin siihen, että toi tuo turhaa painoa, jos yrittää keventää.

/summon faffe

^^Selvä, kiitoos!

Ei tästä nyt varsinaisesti tule mitään keventely-pyörää, kaverille pitäisi saada vain ajokuntoon.
Ja tää jatkopala on vaan hätäratkaisu, jos en keksi mitään muuta.

Ihan pätevä se varmasti on, sitä en epäile. Suosittelen slämmäämään siten, että stemmi on osittain ruotoputken, osittain jatkopalan päällä, niin on tukevin.

lyö käpyä alemmas, sorvauta jossai jatkopala putkeen ja pitkällä pultilla top-cap kiinni. toimii
http://aijaa.com/img/t/00614/13389136.t.jpg

josbanse - 13:32, 15.7.2014 » ^1 1/8 ruodon sisäosa on 1" eli 25,4mm eli noista toi isompi on sulle oikea. Tossahan vähän viitattiin siihen, että toi tuo turhaa painoa, jos yrittää keventää.
patrikk00 - 13:29, 15.7.2014 » Mulla ruotoputken sisämitta 23,8mm ja ulkomitta 27,8mm, onkohan se tuo isompi koko?
Onko näissä kierteettömissä keuloissa sisämitta edes standardi? Ja onko putki yhtä ohutta kuin teräisissä? Teräsruodoissahan homma menee tuolla josbansen sanomalla tavalla.

Epäilen kyllä noissa patrikk00:n mitoissa mittavirhettä. 1 1/8" kun pitäs olla 28,6mm.

mut hei! teet miten teet, mutta tienasit hyvät oppirahat!

profit.

Tämän takia sanotaa: mittaa kahdesti. Itse varmaan nielisin ylpeyteni ja ostaisin uuden keulan, mutta onhan noita vaihtoehtoja nyt jonkun verran tullut.

Tuo muistoja mieleen. Oppirahat jne.

Tuo ulkomitta mitataan vissiin ihan alhaalta ruotoputkesta, missä yhdistyy haarukkaan? Siinä koko juuri sen 28,6mm.
Mutta tuota sisämittaa en saa miksikään muuttumaan. Taitaa olla alu-putki sen verran paksua.

Npertj - 13:56, 15.7.2014 » lyö käpyä alemmas, sorvauta jossai jatkopala putkeen ja pitkällä pultilla top-cap kiinni. toimii http://aijaa.com/img/t/00614/13389136.t.jpg
Hitsi kun olisi taitoa ja vempeleet himassa..!

Jos ei tuo vaihto nappaa niin paljonkohan tälläisestä nysästä viitsisi pyytää?

Oppia ikä kaikki, ens kerralla laitan ihan suosiolla ruman spacer-nipun kiinne kun käytän toisessa rungossa…

Eiköhän joku sulle tollasen sorvaa :slight_smile: Laita vaikka ostoilmo tms, tuskin maksaa paljoa, jos joku sulle vaivautuu tollasen valmistamaan.

Hö. Laita matalampi ohjauslaakerin päälinen ja sen päälle BMX-ohjainkannatin. Et tarvitte mitään ulkopuolista apua.

laatunosto

ei voi muuta sanoo ku

joo elikkäs pienempistackinen ohjainlaakeri (n. 35e) ja syntace flatforce saksasta 125e.

sorvaustyö jotain luokkaa 30€/h ja tuurilla matskusta ei tartte maksaa jos löytyy about sopiva putkenpätkä nurkista. itse ajattelin eka modata quill ->ahead hitsaamalla jatkopalan mutta sitten totesin että vitut kun jatkopala vaan kiinni, kyllä yksi pultti riittää siihen ettei stemmi lipsu ylöspäin ja jatkopala varmistaa ettei stemmi taitu vaan yhden pultin kiinnityksessään jotenkin vammaisesti.

peltsip - 9:24, 5.9.2014 » sorvaustyö jotain luokkaa 30€/h ja tuurilla matskusta ei tartte maksaa
Laitas jotain yhteystietoja, kiinnosta!