Leggenda. Pelizzoli ja speksauksen tuska.

Mielenkiintoinen huomio. Toi on uutta kyllä mulle… Campaa olis toki unelmaa saada koko gruppo mutta ajokuntoon saattaminen menis vasta kesän loppuun :frowning: Dammit… Vaikeeta. Mutta ehkä se olis sen arvoista.

Itse en oo tarpeeks merkkiuskovainen etten uskaltais pakkaa sekottaa.

^^Ambrosio on mulle täysin mysteeri. Onko kokemuksia?

inforest - 10:44, 22.2.2011 » [Nää](http://cgi.ebay.com/NOS-Campagnolo-Atlanta-96-rims-32h-track-road-pista_W0QQitemZ110649640950QQcategoryZ36144QQcmdZViewItemQQ_trksidZp4340.m8QQ_trkparmsZalgo%3DMW%26its%3DC%26itu%3DUCC%26otn%3D5%26ps%3D63%26clkid%3D7262197135961784480) on pirun kalliit, mutta mun mielestä sopis paremmin kun nenä päähän. Kultaa ja sineä, toimii.
Ei muuten oo gullitettu, vaan perus alumiini kuvattu hehkulampun valossa. Toka kuva paljastaa. :)

^^ FÄK! Noi on nätit mutta väri ei mene ;D

^^ FÄK FÄK. Toimis. Mutta niin kalliit ettei uskaltais ajaa :smiley:

Gipiemme Pista A40

Liian pyhäinhäväistys? http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=160548147746&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

Nyt alkaa olemaan oikeilla jäljillä
http://www.classical-bicycles.com/Wheelsets.htm

Eiks porukka oo tuolta tilaillu pyörääkin ja homma toiminut kohtuu hyvin?

ounou houlou.

asb - 10:36, 22.2.2011 »
NKOTB - 10:33, 22.2.2011 » Haluaisin lisätietoa siitä, miten tuplaholkitus tekee OP:sta CXP:tä kestävämmän?
Holkki jakaa puolan aiheuttaman rasituksen sekä vanteen sisä- että ulkoseinälle. CXP:n holkki ainoastaan jakaa rasitusta suuremmalle alueelle vanteen ulkoreunalla.
Toi on aika pieni tekijä, kun puhutaan kootun kiekon rakenteellisesta kestävyydestä ajokäytössä. Harvemmin ne kiekot paukahtelee sen takia, että pinna tulee vanteesta läpi, ainakaan, jos pinnojen kireys on tasainen.

V-profiilivanne sen sijaan on mun käsittääkseni sivuttaissuunnassa jäykempi, mikä taas tarkoittaa sitä, että pinnoihin voi vetää suuremman jännityksen ilman, että vanne lähtee aaltoilemaan. Tämä taas tekee kiekosta kestävämmän.

houlou - 10:58, 22.2.2011 » Nyt alkaa olemaan oikeilla jäljillä http://www.classical-bicycles.com/Wheelsets.htm
Tuolta Gipiemme Pista 030, mustina eivät näytä lainkaan hassummilta mun silmään.

Mä kans aloin syttymään noille Gipiemille. A30 vs 40… Hmm…

Go for H+son. 40+mm kehät näyttää track… anteeks Leggendassa varmasti hyvältä.
(Tai sit noi Atlantat. fapfap)

Tässä on seuraava popparit & limu kouraan ja nauttimaan -topicci. Jokseenkin leGGendaarista matskua jo ekan kolmetuntisen aikana välitysvalituksista kehäspeKKauksiin. Jatkakaa.

edit. Ketjun avaajalle: Hengitä. Osta yksi palikka kerrallaan ja pohdi/mallaile rauhassa osien sekä teknisiä että esteettisiä yhteensopivuuksia.

edit2. Kukas löytäis sen aina ajankohtaisen nimim. Jarkon mulle antaman speksausneuvon jostain tirktark-ketjusta?

mannine - 8:51, 22.2.2011 » jos tähän tulee open prot niin hyppään sillalta
???

^THanks. Hulluus iskee nopeasti. Vasta parin kuukauden päästä alan ostelee osia kun runko tulee joten tässä on hyvin aikaa ennen sitä + ainakin yksi vanha pyörä pitää laittaa myyntiin ennen sitä. Hengittäminen tosiaan tekee hyvää.

Paljonko muuten maksoi runko posteineen?

725€ Nyt maksoin ensin käsirahan eli puolet ja loput sitten kun runko on valmis. Hyvää asiakaspalvelua noilla.
Cannondale Trackkia metsästin pitkään mutta noi hinnat niissäkin on nykyään niin hulluja että tulin siihen tulokseen että siistimpäähään se on kun italian guppe rakentaa mulle v2.0 kopion siitä.

Tää on näitä pyöriä joiden kanssa varmaan täytyy mennä naimisiin.

Jos pelkkä runkokin oli hyvän hintainen, niin voisi olla ihan järkevää laittaa record pista osaa siihen. Nuo kuvassa olevat Campagnolo pista kiekotkin menisi hyvin jos budjetissa on tilaa. Näissä “italian guppejen” tekemissä rungoissa on kyllä tyyliä tosin kuin monissa uusissa aasiassa koneilla rakennetuissa rungoissa(jotka myös voivat maksaa päälle 700e).

2010 mavicin ellipset ja mustat omniumit!

Nohjoo, paremmalta tää kyl varmaan näyttäis täysin kromisil osil ja jollain hiton matalilla kehillä. Onhan OP ehkä vähän tylsä koneistetuilla jarrukehillään puristiseen ratavehkeeseen, mut kai ne kaikillä järjen mittareilla paremmat on ku esim hipster + pojan tark bike 14, ja varsinki jos tulee kovaan jokapäiväseen katukäyttöön en välttämättä laittais jotain kaikista vintageinta höyhenkehää tuubeilla.

Kevään klassikomukulakisoissa näkee Ambrosion kehiä. Ammattilaistiimit suosivat niitä perinteisesti puolatuissa kiekoissa.

Eikö nuo campan pistat oo tuubikiekot? Jos se ei haittaa niin miksei sellaiset. Mun mielestä se ois kuitenkin vähän tylsähkö valinta, ihan vähän vaan. Hienot ne on. Ehkä mulla on joku idea siitä, että erikoiseen runkoon erikoiset kiekot. Vaikka onhan campan pistat erikoiset, mutta valmiit! Ja tulisko siitä liian synerginen kokonaisuus, jos kaikki on campaa?

Tosi hyvät navat, kevyet pinnat ja matalaprofiiliset kehät on aina hyvä yhdistelmä. Kevyet kiekot tekee ehkä eniten kiihdytellessä. Joku tietty tulee kertomaan jotain alumiinista, mutta ton rungon kanssa ei luulisi tulevan tukevuusongelmia.