Leggenda. Pelizzoli ja speksauksen tuska.

Recordia on tulossa tällä hetkellä kammet 48t ja headset. Stemmiksi kiinnostais nitto jaguar tai vielä enemmän shimanon legendaarinen 600 (smooth). Droppi samoilla linjoilla.

Kiekot on isoin päänvaiva mutta veikkaan että meen hieman halvemman kautta (Gipiemme jne) ekaks että saa ajoon ja vaikka seuraavaksi kesäksi laittaisi sitten lisää recordia jos nyt sitten hirveästi haluaisi.

Jokapäiväseen käyttöön tämä on tulossa ja sellaista osaa ois kiva laittaa jonka puolesta ei tarvii pelkää. Hyvää ja kestävää :slight_smile:

LFGSS ois myynnissä kiekkoa. Ei ehkä paha.
http://www.lfgss.com/thread60039.html

Kyllähän toi record on hyvää ja kestävää, ei siinä mitään…

Kannattaa tutustua myös 3ttt ja Cinellin stemmeihin. Ehkä jopa ratastemmiin jos tykkäät matalasta ajoasennosta. Jos etsit sitä shimano 600 aero mallista stemmiä, niin cinellin 1R on saman tyyppinen… Ebayn puolella löytyy paljon hyvää(vanhaa) tavaraa, kannattaa tsekata. Onhan se aina hienompaa jos on pyörässä osia joita ei enää kaupasta saa.

eikös se nyt oo jo melkeen päätetty että tähän tulee ne (tyan vai kenen?) FIR aria kehät ja santun custom navat… enny löytäny sitä topikkia missä siitä oli.

Hahah :smiley: Etsikää nyt joku se topikki niin katsotaan.

Mites ois Ambrosio Excellight vanteet ja Mackin tai Phil Woodin navat…

^^^ Toi Cinelli 1 R ois jees. Matalaa haetaan 100mm

No huh! Tossa on kyllä kauneutta… Lisää tietoja missään?

accro - 12:19, 22.2.2011 » Kevään klassikomukulakisoissa näkee Ambrosion kehiä. Ammattilaistiimit suosivat niitä perinteisesti puolatuissa kiekoissa. [...] Tosi hyvät navat, kevyet pinnat ja matalaprofiiliset kehät on aina hyvä yhdistelmä. Kevyet kiekot tekee ehkä eniten kiihdytellessä. Joku tietty tulee kertomaan jotain alumiinista, mutta ton rungon kanssa ei luulisi tulevan tukevuusongelmia.
Ne Ambrosiot on varmaan pääsääntöisesti Nemesikset.

Ja mitä tulee mataliin kehiin, niin:

jussi - 15:03, 21.2.2011 » meilasin tässä äskettäin ihan muissa asioissa TFG:iin ja totesivat ikäänkuin sivulauseenomaisesti, että matalalaippaisten napojen ja matalien kehien yhdistelmästä syntyy tieteellisten testien perusteella löysät kiekot joilla ei valitettavasti tulla pärjäämään nopeilla KLV-siirtymillä.

Ellipset on aika pomminvarmat, jos toi pyörä tulee päivittäiseen käyttöön.

Mulla ei niitä FiR Arioita oo virallisesti ollut myynnissä palstalla, enkä nyt löytänyt sitä edellistä ketjua missä ne oli. Mut kyl mä aattelin niistä luopua, ne on juurikin tollaset kuin kuvassa. Googlen kuvahaulla löytyy lisää kuvia. Niissä on 16 reikää ja niihin löytyy pariksi SanttuT:n koneistamat 16-reikäiset customnavat konelaakereilla, takanapa on double fixed brittistandardikierteillä. Kehät ja navat käyttämättömät ja aika hienot.

Niitä ei siis ole kasattu, ja niihin tarvii tollaiset internal-nippelit ja niihin avaimen. 150e mä niistä kehistä + navoista maksoin. Kasattuna niistä tulee siis sellaiset 200-300e kiekot riippuen pinnoista ja siitä kasaako itse vai teettääkö. Ainoa ongelma on se että kehät+navat on Suomessa Pelagon varastossa ja mä oon Englannissa kesäkuun alkuun, mut kylhän ne sieltä saa ennen sitäkin jos oikeesti haluaa. PM jos kiinnostaa.

edit: Ne on sit tosiaan 16-pinnaiset, et ehkä ainakin takakiekossa vois olla muutama pinna enemmänkin vähänkään isommalla kuskilla katupommituksessa.

Ääni Ambrosio A40:lle.

Itselläni on Excellight nyt käytössä, ei valittamista. Ei vaan sovi tähän pyörään.

Voisko joku hei selvittää tän tietynlaiset kiekot tietynlaiseen käyttöön -pointin (navat, puolat + puolauskuvio & kehät)?!

Saa täältä reippaanlaisesti irtopointseja tässä:

^tykkään.

Itse oon vaan sitä mieltä että kunhan toimii omassa käytössä niin mitä väliä. Itse tiedän vaan sen että tarviin vahvat ja kohtuu halvat kiekot joiden puolesta ei tarvii pelkää kun ajaa 40km/h Manskua ja kohdalle osuu kolo tiessä.

Kaikki muu tulee sen jälkeen.

Afa - 12:33, 22.2.2011 » http://lh5.ggpht.com/_1Zb7K43b1D4/S1syeSN0MKI/AAAAAAAAEyM/c_TjSE4DYw0/s400/P1010795.JPG
Kuvassa on todellisuudessa maantietakakiekko, Fir ARIA Campan navalla 8-pakalle, aero-pinnat ja täysin neitseellinen NOS. Hiljaisessa myynnissä, pm jos joku on kiinnostunut.
kid_scientifik - 13:08, 22.2.2011 » Voisko joku hei selvittää tän tietynlaiset kiekot tietynlaiseen käyttöön -pointin (navat, puolat + puolauskuvio & kehät)?!
Aihe on aika laaja. Ootko lukenu tän sivuston: http://www.sheldonbrown.com/ Siellä on noi hommat selitetty aika kattavasti.

Olen lukenut ajatuksella suurimman osan ko. pyöräpiplian sisällöstä; palsta-asiantuntijoiden mielipiteet esim. tämän ketjun pyörään tulevien kiekkojen ominaisuuksista mainituilla käyttöspekseillä kiinnostaa tässä tapauksessa enempi - sen verran on diversiteettiä suosituksissa. Siis hyvinperustellut näkemykset olisivat arvokkaita, eivät (identiteettipoliittiset) mukahauskuudet…

^komppaan.

epaz - 13:01, 22.2.2011 » Ääni Ambrosio A40:lle. Itselläni on Excellight nyt käytössä, ei valittamista. Ei vaan sovi tähän pyörään.
Mitä, Ambrosio? Tarkoitus oli kompata Chainthugin ehdottamaa Gipiemme Pista A40:tä. Perusteluja: laatumerkki, runsaasti puolia, näyttää hyvältä. Omassa ratapyörässä Pista 716 tubolaret alla ja täysiä pääsee.