kuopio-skene

Punainen fiksi omistajineen kromatulla takakolmiolla (Spessun Langster Steel?) bongattu Anttilan edestä pyöräparkista :slight_smile:

Onko Kuopiossa olemassa pyöräpajaa jota saisi pientä maksua vastaan käyttää? Kesän aikana pitäisi fiksiin ja maantiepyörään vaihdella osia ja molemmista rihdata kiekot. Köyhänä opiskelijana, DIY-miehenä ja suhteellisen tuoreena pyöräharrastajana minulla ei vielä ole asiaankuuluvia työkaluja, enkä ole valmis maksamaan pyöräliikkeiden hintoja.

Tarvitsisin ainakin rihtauspenkin, nippeliavaimia, pyöränkorjaustelineen, momenttiavaimen ja välineet keskiön ja mahdollisesti myös ohjainlaakerin irroittamiseen. Lisäksi arvostaisin suuresti jos joku voisi ainakin rihtauksessa auttaa alkuun. Opiskelen pääkaupunkiseudulla ja täältä tällaisia pajoja löytyy, sekä bikepolilta että prologilta. Kesän saan kuitenkin viettää Kuopiossa ja olen Kuopion maantie- ja fiksiskenestä hyvin pihalla.

meikäläiseltä löytyy telinettä ja toolsseja sekä kerrostalon ullakkotila, missä laitella. mut rihtaushommissa en voi auttaa. työkaluja voin lainailla toki myös!

Jes :slight_smile:

Kiitos! Minä otan yhteyttä tarpeen vaatiessa kunhan saavun Kuopioon. Kiva tietää, että ullakkoasi saa käyttää.

Kuopion pyöräilyseuralla näyttää olevan jäsenten lainattavsissa rihtauspenkki, mutta enpä taida 25 euron jäsenmaksua pelkän rihtauspenkin takia maksaa.

Aattelin ajella Kuopiossa päivän-pari cännärillä alkuviikosta. Oon ajanu Kuopiossa pyörällä kerran, joten ei oo oikeen käsitystä onko jossain jotain kivoja paikkoja johon polkee. Onko? Petosella on päämaja ja sieltä sitten muualle.

Petoselta Saaristokaupungin läpi keskustaan. Se on ihan nätti pätkä. Toki lyhyt.

Sää Kuopio 10 vrk - Foreca.fi. Vettä tulee ku esterin perseestä, ei kannata ajaa, ellei halua liata ctrackia :slight_smile:

Mut tosiaan, täällä asuessa olen huomannut että ympäröivä vesistö rajoittaa pikkulenkkivaihtoehtoja (~30-50km) aika paljon. Toki ympäri kaupunkia voi suhailla ja nautiskella erilaatuisista asfalttipinnoista sekä tietyöalueista. Nyt on onneksi KYS:ltä Puijon pesisstadionille saatu tietyö valmiiksi, se on hyvä loiva alamäki täysiittelyyn ja tärkeä reitti pohjoiseen päin. Saaristokatu kannattaa tosiaan ajaa, mutta toinen mukava reitti kaupunkiin on myös Rauhalahden, Särkilahden sillan ja Särkiniemen ponttonisillan kautta. Pohjoiseen päin Kallansiltojen kautta Rissalan lentoasemalle ja Iso-Jälä -järven ympäri on vähän pidempi pyrähdys, mitä on tullut pari kertaa ajeltua. Ja sitten lopuksi Puijolle runttaus ja räädskidaten alas (:D)

Pistän tähän pari pätkää stravasta. Ei mitään kummosia maisemalenkkejä, ihan arkipäivän rälläilyjä Mashilla, mutta jos niistä vähän ideaa saisi:

http://www.strava.com/activities/153407363
http://www.strava.com/activities/150935734
http://www.strava.com/activities/147663311

edit: Kylläpä oudosti “suoristaa” nuo ajoreitit, kun katsoo noita stravaan kirjautumatta. No pääpiirteittäin kuitenkin näkyy.

muista lukita dale hyvin petosella

:smiley: Suosittelen myös lähialueen pubeja. No einy. Petonen on mainettaan parempi, ihan omasta kokemuksesta. Käy ainakin vänäri kiertämässä ja rönössä!

Petosen maineikkaat menomestat kannattaa käyä kattoo ainaki!

Kiitti vinkeistä, josko se ei ny satais. Ei kai Petosen alkuasukkaat tajua dalen arvoa? Ei sillä, että olisin sitä mihinkään jättämässä. Petonen on jonku verran tuttua aluetta, joten äkkiä sieltä vaan pois.

Eikö kuopioskene tapaa koskaan ja träkständäile tölkki kädessä?

Mä en niin mihkään skeneen tunne kuuluvani, kunhan roikun täällä kun tykkään ilmapiiristä, mutta tänään Prisman edestä lähti juuri vihreä fiksi/sinkula, jossa oli vaaleanpunaiset tankonauhat. Liekö kuljettaja juuri käynyt skenekalyaa hakemassa? Käppäilin siitä ohi ja ajattelin huikata jotain mutta ujostutti.

Eikö pitäs järjestää jotahi ajeluu tms.? Varmaan jonku verran sais jengiä kasaan kuitenki.

hiljaista oli paikallisten puolesta silloin synttäreillä. :frowning:

hauska ois ajoittaa joskus kuopio-vierailu jonkun ajelun yhteyteen kyllä. Sikäläiset pyörät vaan on nykyisin vähän landella.

Itelläki tulee nykyään sillontällön käytyä Kuopiossa, joten mikseipä sitä itekki vois osallistua jos vaan aikataulu passaa. Puijon mäki on esim. ajamatta.

Ei mutta oikeesti kuopioskene aktivoidutaan ja mennään vaikka satamaan juomaan pussikaljaa kylmissään ja tuijottelemaan toisten pyöriä!

Itsekin osallistuisin mielelläni seuraavalla savonmaanmatkalla.

Syksyn myötä, olisko koulujen alkamisesta johtuen, olen ollut havaitsevinani vähän normaalia enemmän yksivaihteisia kylän pinnassa. Minä puurran fiksillä vain työmatkaa ja joskus vähän pitempiä lenkkejä joten en osaa mitään viileitä sirkustemppuja. Pirkkaa tiputtelen kyllä ihan sujuvasti että miksei.

Haluaisin eritoten onnitella sen Aapelin lähistöllä usein pysäköitynä olevan karamellivärisen Pösön omistajaa. Pyörä joka saa hymyn huulille aina :slight_smile:

joo huono träkständäämää mut ihan hyvä juomaan kaljaa minäkin, messis