Krossikumi- ja nastarengasketju.

Normi-tlr-versio ilmeisesti? Voisin laittaa teräspyörään ensi kesäksi gravelrenkaiksi noi.

Chicane Pro htlr lienee UCI-mittainen samoin kuin Pro Grifokin on.

Joo normaali chicane, oma kriteeri tässä on vahvasti just se että pystyy ajaa cx “laillisilla” mukavasti lenkkiä myös. Tosin näissä normaaleissa tlr renkaissa melko jäykät kyljet että sen mukavan paineen sweetspotin etsimisessä menee tovi.

Mä olen ajellut Hecx:t monta vuotta tlr Grifoilla (Ja Donnellly MXP:llä, joka on yhtä ylimittainen). Nyt on ekaa kertaa uci-laillisesti prot alla kisakiekoissa ja tavalliset tlr:t toisissa. En osaa vielä sanoa, että onko pro kivempi vai ei kivempi lenkkirenkaana, mutta krossissa tuntui pienempi koko haittaavaan yllättävän vähän. Tavallisesta tlr:stä samat vibat; krosseissa on vähän hankala löytää sellaista painetta, joka olisi mukava ja pitävä, mutta ei taittuisi alle.

Wtb Raddlerit oli aika kivat tänään Espoon keskuspuiston pakkaslumisilla teillä.

Tufo gravel swampero 36mm:
-sopii hyvin jarrulliseen rolleriin
-kiva ajaa hiekkatiellä, pitää hyvin lumella ja tuntuu nopealta asvaltilla
-hinta ihan kohdallaan

Maxxis Mud Wrestler 33mm:

  • hyvä pito lumella
  • noin kympin zibale ylävitosessa
  • tarpeeksi tilaa nappuloiden välissä
  • rullaa ookoosti

Onko tossa normiversiossa ja dual compoundissa muuta eroa kuin 1,60 euroa ja 25 grammaa? Tohon hintaan voisin jo käväistä varatakarenkaan poistamassa Rolleriin.

  • Single Compound – The same compound the whole way over the tyre tread.

  • Dual Compound – This is when the side knobs are made of a softer rubber for better cornering grip, and the centre knobs are a harder compound for better wear life and lower rolling resistance

Omat vertailukohdat on 42-Marawinterit ja 33 tpi Gravdal. Ensimainitut oli hirveän painavat ja kankeat. Gravdalit taas todella kivat ajella kun hyvät kelit, mutta pk-seudun lumisohjossa tuntuu aika kapeilta.

Nykyfillariin mahtuis n. 50 milliset lokareiden kanssa, mikä fiilis jäi Routa 50-622:stä?

Iha ok, ei sinänsä mitään pahaa sanottavaa. Menee tukkoon lumesta mut se onkin rengas sellaisiin olosuhteisiin missä sahataan nollan molemmin puolin

Noilla on sellainenkin ero, että Marawinterit oikeasti pitääkin jäällä. Gravdalit on tosiaan erinomaisen kivat ajaa, ajomukavuudeltaan ja vierintävastukseltaan parhaat nastarenkaat ikinä. Mutta niiden pito jää sitten kans kaikista muista nastarenkaista kauas jälkeen.

Hitto kun en ole vieläkään löytänyt sitä ruotsalaista rengastestiä, missä tää oli ihan dokumentoitukin.

Mahtaako olla tubeless kokemuksia näistä Continental Contact Spikeistä?

Gravdalit on ihan pitävät renkaat, kunhan ne ei ole kapeilla vanteilla ja korkeilla paineilla. Jos ne on kapeilla vanteilla ja (liian) korkeilla paineilla, voi tulla sellainen tilanne, että yksikään nasta ei ole kiinni tien pinnassa.

Muuten muuten nämä uudet Gravdalit ei ole vanhan 120tpi sisuriversion veroisia millään tapaa ja mun mielestä 60tpi tubeless-versio on aivan ylihinnoiteltu. Griswoldit rullaa paremmin ja on mukavammat ajaa, mutta vaatii rungosta tilaa enemmän. Vanhempien Griswoldien tasapäänastat oli todella huonot jäällä, mutta uudemmissa 60tpi-versioissa on koverat nastat, joten jääpidon voisi olettaa olevan nyt parempi. Käyttökokemusta uudemmista mulla ei ole.

1 Like

Täällä hyviä kokemuksia lukeneena oma 42mm nousi helposti jalkapumpulla hinnatalkaentubelessreadyvanteelle ja hyvin on pysynyt pari talvea. Pysynyt kesän ylikin vanteella enkä oo jaksanut mähmää siivoilla pois, litkua ja paineet vaan kun jäät tulee.

3 Likes

Mites tuo 45nrth Kahva? Onko se vaan leveempi versio gravdalista?

Mun tapauksessa oli 19 mm sisäleveys, enkä harrasta korkeita paineita. Luultavasti se ruotsalainen testiryhmäkin on vakioinut kokeen tasapuoliseksi, eikä tumpuloinut jotenkin Gravdalia näyttämään selvästi huonommalta kuin muut.

Pitää se kokonaan nastatonta rengasta paremmin, mutta muista nastarenkaista se erottuu kahdella ominaisuudella: mukavampi ajettavuus, huonompi jääpito.

No mun kokemus noin viideltä Gravdal-talvelta ja kolmelta Griswold-talvelta on se, että mikäli Gravdaleilla ajaa sen verran matalilla paineilla, että reunananastat ulottuvat tiehen, pitää ne jäällä paremmin kuin Griswoldit. Marawintteriin nähden on se ero, että Gravdaleilla viitsii ajaa matalillakin paineilla, wintereillä ei, mutta jos niitten jääpitoa vertailee samoilla paineilla, winter voittaa varmasti. Näissä uusissa Gravdaleissa tuntuisi olevan korkeammat nastat, mutta selvästi vanhoja huonompi rullaus asfaltilla. Uusien jääpidosta ei ole vielä kokemusta.

Kun rakennetta on muutettu, tietysti se vuosien takainen testi ja mun kokemukset ei ole painava argumentti niitä koskien.

Sillä tavalla varoittamatta ne lähti mun alta ja rauhassa kokeiltuna osoittautui ala-arvoisiksi, että myin silkasta vitutuksesta omani pois selvästi halvemmalla kuin mitä olisi ehkä voinut pyytää. Sääli, koska ne oli tosiaan niin mukavat ajaa.

Näitä katellu tubeless-versioina mut hinta on kyllä niin absurdi että kattelun asteelle jääny :grimacing:

Kokemukset kiinnostais mutta tuskin kukaan muukaan on maksanut reilut 300 pyöränrenkaista. Ei se kyllä wörttii ois varmaan kuitenkaan.

1 Like

Joo aika jäätävä hinta kyllä. Kävi mielessä, että jos pelkästään eteen laittas ja sivettelis menemää, niinku bimmerpartyissä konsanaan.

2 Likes