Krossikumi- ja nastarengasketju.

pabs - 8:24, 14.10.2013 » mielummin rapid rob. melkein sama kuvio, mutta bonuksena pistosuojaus ja hinta. Smart samia saa 42millisenä (jos mahtuu), joka on myös aika saman tyyppinen -viltsulla oli viime talven
ralliranet oli kaapissa mut vinkki appreciation
zykkeli - 8:27, 14.10.2013 »
FF - 1:24, 14.10.2013 » rallirane 35millisenä talvikäytössä, kuis?
Tykkäsin itse tästä. Kuvio toimi hyvin lumessa ja vain harvoin tuntui hakevan tukkoon. Myös varsin kestävältä tuo tuntui, enkä flättejä juuri keräillyt mutta kyllä sinne pistosuojanauhan ainakin laittaisin.
kiva et joku tykkää. ja taidanpa laittaa nauhan ehdotuksestas..
FF - 15:43, 14.10.2013 »
pabs - 8:24, 14.10.2013 » mielummin rapid rob. melkein sama kuvio, mutta bonuksena pistosuojaus ja hinta. Smart samia saa 42millisenä (jos mahtuu), joka on myös aika saman tyyppinen -viltsulla oli viime talven
ralliranet oli kaapissa mut vinkki appreciation
zykkeli - 8:27, 14.10.2013 »
FF - 1:24, 14.10.2013 » rallirane 35millisenä talvikäytössä, kuis?
Tykkäsin itse tästä. Kuvio toimi hyvin lumessa ja vain harvoin tuntui hakevan tukkoon. Myös varsin kestävältä tuo tuntui, enkä flättejä juuri keräillyt mutta kyllä sinne pistosuojanauhan ainakin laittaisin.
kiva et joku tykkää. ja taidanpa laittaa nauhan ehdotuksestas..
Olettaisin että Iiron RalliRanet on ne multa ostetut, jolloin ne on vanhemmalla kuviolla varustetut. Eli sillä kuviolla joka on nykyään Rapid Robin kuviona. [TJEU](http://www.schwalbetires.com/bike_tires/off-road_tires/rapid_rob)

samat on. eli olen siis tietämättäni ostanut ihan hyvät talvikumit.

tudetski - 15:34, 14.10.2013 » Mistäs kannattaa metsästää 700c fire crossia? Tekis mieli kokeilla ehkä.
Shock Therapyssä on hyllyssä. Muuten, ainakin joku aika sitten, joutuu tilailemaan ameriikan mailta asti.

En ketjua selailemalla nähnyt (pahoittelut, jos jo mainittiin), mutta onko jengillä kokemusta Continental Nordic Spike -renkaista?

Esmes. Prismasta noita 240-nastaisia lähtee 35 euron hintaan.

Challenge grifonista kelläkää kokemuksia? Onko oikeesti 32 vai vähemmän?

b-veli - 15:26, 25.9.2013 »
P-2 - 13:46, 25.9.2013 » tota en tiiä pitäiskö kysyä täällä vai tuolla krossikumilangassa tota mut mitäs vaihtoehtoja mulla ois talvinakeiks jos omassa valurautakasassani on todistettavasti pyörinyt 30c cx pro, onko kaupunkiajoon jotain parempaa vaihtoehtoa ja kannattaako speksata nastaa?
Samanlaisin ominaisuuksin olen haeskellut omaan fillariin talvirengasta. Jos olisin varakas, ostaisin [45NRTH Xerxes](http://gearjunkie.com/studded-tire-winter-bike-riding)it. 425g ja 120TPI kyljet: voisin kuvitella, että ovat mukavammat ja paremmat kuin saman levyiset Schwalben Winterit. Mutta 100$ on mulle liian kova pala nieltäväksi yhdestä renkaasta. Oliskohan noita jo Foxcompissa/Shocktherapyssa nähtävillä?
Kysästään nyt vielä kerran, tää Xerxes ois vahva vaihtoehto mutta ei osu omaan budjettiin millään. Ehdotuksia otetaan vastaan / mistä halvin 30c CX Pro?

Mites ois schwalbe winter 30c bike-discountista 22€?

jerppa - 18:06, 14.10.2013 » Challenge grifonista kelläkää kokemuksia? Onko oikeesti 32 vai vähemmän?
Mulla on ainakin aika tarkalleen tasan 32mm. Melko pienet paineet tosin tällä hetkellä. En tiedä sitten vaikuttaako suuntaan tai toiseen.

Nokian rollspeed all-weather 37-622

-Ajelin viime talven näillä kumeilla. Kestävä kuin mikä, en ole saanut yhtään flättiä aikaiseksi.
Ajo-ominaisuudet eivät kulje kestävyyden kanssa taaskaan käsi kädessä. Etukumi lähtee helposti alta. Kantikkaat.
Rullaavuus nolla, painaa paljon. Takarenkaana paremman puutteessa menee.

Myös mietintä alla… Olen lueskellut ketjua ja mietinnässä minkä kumin talveksi valitsen pomppikseen. Kriteereinä hyvä rullaavuus, pito ja ainakin kohtalainen suojaus.

  • Shwalbe Rocket ron evo 35mm-kevyt, rullaava ja pitävä kumi, suojausta ei kai paljoakaan ole? Kuluu kai nopeasti.
  • Shcwalbe racin ralph 33mm ,aika sama kuin yllä mutta kestävyys parempi, pito huonompi.
  • Schwalbe rapid rob 35mm-halpa, painavampi, ei taida saada kuin wired.
  • Vielä joku? Siis martta winter 35 ok tietty.

Kellään nettihavaintoa tai mittaustulosta 1.75" Smart Samin (29") todellisesta leveydestä/korkeudesta?

35 mm Mara Winter ja alle 14 millin sisäleveys kehässä. Helvetinmoinen uhka vai orastava mahdollisuus? Planet X:n pojat tuntuu vakuuttelevan, että 35 milliä vielä menis noilla kiekoilla.

Coocos - 17:01, 17.10.2013 » 35 mm Mara Winter ja alle 14 millin sisäleveys kehässä. Helvetinmoinen uhka vai orastava mahdollisuus? Planet X:n pojat tuntuu vakuuttelevan, että 35 milliä vielä menis noilla kiekoilla.
just hyvä, you go girl!

Ehdottomasti mahdollisuus. Meikällä oli viime talven samanlainen kombo alla, ei ongelmaa.

tutam - 17:40, 14.10.2013 » En ketjua selailemalla nähnyt (pahoittelut, jos jo mainittiin), mutta onko jengillä kokemusta [b][Continental Nordic Spike](http://www.conti-online.com/www/bicycle_de_en/themes/city/winter/nordicspike_en.html)[/b] -renkaista? Esmes. Prismasta noita 240-nastaisia lähtee 35 euron hintaan.
Mulla ois muistaakseni tallissa ylimääräsene tollaset koossa nelkyt kaks? Ostettu viime talvena.
tutam - 17:40, 14.10.2013 » En ketjua selailemalla nähnyt (pahoittelut, jos jo mainittiin), mutta onko jengillä kokemusta [b][Continental Nordic Spike](http://www.conti-online.com/www/bicycle_de_en/themes/city/winter/nordicspike_en.html)[/b] -renkaista? Esmes. Prismasta noita 240-nastaisia lähtee 35 euron hintaan.
mullakin taitaa olla kellarissa yksi kipale, on ollut jo muutaman talven. muistikuva on että tää alla oli kovin raskasta ajella verrattuna maraton winteriin, jopa epämiellyttävää.
Kare_Eskola - 9:50, 13.9.2013 » [b]Schwalbe Marathon Winter, 35 x 700[/b] Katunastojen klassikko. Rullaa nastaksi hyvin, pito on monipuolinen jäällä ja tamppautuneella lumella ja jäisissä urissa. Huono irtolumirengas. Vaatii lempeän sisäänajon
Millainen on lempeä sisäänajo? Kyseinen MaraWinter 35x700 hankittu eteen. Vai koskeeko vain takarengasta, ei 20m skiddejä heti kärkeen jne?

Takarengas toistaiseksi hankkimatta. Marawintö hyvä myös taakse?

duuqsi - 18:52, 17.10.2013 »
Kare_Eskola - 9:50, 13.9.2013 » [b]Schwalbe Marathon Winter, 35 x 700[/b] Katunastojen klassikko. Rullaa nastaksi hyvin, pito on monipuolinen jäällä ja tamppautuneella lumella ja jäisissä urissa. Huono irtolumirengas. Vaatii lempeän sisäänajon
Millainen on lempeä sisäänajo? Kyseinen MaraWinter 35x700 hankittu eteen. Vai koskeeko vain takarengasta, ei 20m skiddejä heti kärkeen jne? Takarengas toistaiseksi hankkimatta. Marawintö hyvä myös taakse?
Lukee renkaan pakkausselosteessa, muistaakseni 50 kilsaa asfaltilla ilman väkeviä kiihdyttelyjä ja jarrutteluja. Sisäänajo noilla on tosiaan melkolailla must että ne nastat imeytyy kunnolla paikoilleen ja tulee vähemmän hävikkiä.

Vaatii liimanastat, nastat irtosivat irrotettaessa parhaiten veto/jarrutus suuntaisen kaltaisella liikkeellä.

mun 5c

custom