Kiekkojen kasailu, vinkit sun muut hässäkät

Mistä muuten kannattaa pinnoja tilailla, jos ei saman pituista tarvi sitä 72 kappaletta, jota esim. bike-componens tarjoaa? Ja ilman luottokorttia toki! Tarvin yhteensä vajaa sata pinnaa, mutta kolmea eri pituutta, eli kannattaako vaan marssia lähimpään pinnakauppaan? Mustille pinnoille olisi suurelta osin tarve, jossain paikallisessa ne ois ollu euron kipale… aika rapeeta…

www.Starbike.com ainakin myy pinnoja kappaleittain hyvin kohtuulliseen hintaan. Luottokortittomasta tilaamisesta en tiedä.

Teemu - 2 hours ago » DT:n laskurissa laipan etäisyys määritetään akselin ulkoreunasta, kun taas useimmissa muissa laskureissa mitta otetaan navan keskikohdasta laippaan. Tämän vuoksi DT:n laskuri saattaa antaa "väärän" tuloksen, jos sinne kerran syöttää väärät mitat.
Öh.. siis WTF? Voitko linkittää lähdemateriaaliin? Mua kun hämmentää kaks seikkaa. DT:n käyttöohje sanoo "flange distance left, respectively right describes the distances of the flange of the centerline of wheel (center-to-flange)." Sen lisäks DT:n ja UBI:n laskurit antaa samoilla numeroilla saman mittaiset puolat.

Mittaa kahdesti, leikkaa kerran… niinkuin vanha kansa sanoo.
Työntömitta on suht halpa (reilu pari kymppiä) ja muutekin tarpeellinen työkalu. Turha arpoa tietokannoista viikon lottoriviä kun voi ottaa tönärin kauniiseen käteen ja mitata just oikean lukeman. Parikyt kiekkoa oon kasanut, laskenut pinnojen mitat milloin milläkin laskurilla mutta aina tarkistusmitannut navat just in case… pahin virhe tähän asti hieman vajaamittaiset pinnat, sekin korjaantui pidemmillä nippeleillä.

Saatoin kyllä puhua paskaakin ja ei olisi edes ensimmäinen kerta. Mitään lähdemateriaalia ole, mutta jotenkin tuollaiseen johtopäätökseen olen päätynyt. Pahoittelen mahdollista disinformaatiota.

Kiekkoprojekti itsellänikin käsillä ja DT:n laskuri antaa sentin eroa muihin laskureihin verrattuna, vaikka pistäisi mitenpäin vain mitattuina. Käytän siis spokecalc:ia. Sillä meni viimeksikin jämptisti oikein, kunhan vaan mittasi navan mitat tarkasti (kuten Chaintug tuossa yllä totesikin).

Teemu - 16 hours ago » www.Starbike.com ainakin myy pinnoja kappaleittain hyvin kohtuulliseen hintaan. Luottokortittomasta tilaamisesta en tiedä.
Kiiti vinkistä. Tilisiirrollakin onnistuu tilaaminen. Onhan tuollakin toki nuo musta DT competitionit 75 senttiä kappale ja omaan kiekkoon lähti tulemaan 1,85 €/kpl Sapim cx-rayt :)

Kohtuuhintaisia dt-pinnoja saa myös fillarikellarista vaikka muuten välttelenkin tuota paikkaa. Muistaakseni championit oli 0,80 e/kpl ja competionit 0,40 e/kpl.

Jep, sieltä mä niitä oon aiemmin hakenutkin. Toi on mun mielestä hyllystä ostettuna ihan hyvä kappalehinta, mut mustia niillä vissiin ei oo ollu… ja pituuksiakin välillä vähän huonosti.

mantis - 2 hours ago » Kohtuuhintaisia dt-pinnoja saa myös fillarikellarista vaikka muuten välttelenkin tuota paikkaa. Muistaakseni championit oli 0,80 e/kpl ja competionit 0,40 e/kpl.
Varmaan toisin päin? Tohtorilla compit 0.80€, champit 0.50€.
asb - 1 hour ago » Varmaan toisin päin? Tohtorilla compit 0.80€, champit 0.50€.
Juu toisinpäin.

Pitäis varmaan seuraavasta setistä tehdä harvapinnainen aero setti. On vaan harvassa nuo sopivat navat ja vanteet.

DT:n laskuri haluaa ERD:n nippelin päähän, ei nippelin “olalle” jota vasten nippeli asettuu renkaaseen. Eli viitisen milliä isomman ERD-luvun kuin esimerkiksi spocalc.xls, tai luku jonka Mavic ilmoittaa. Tosta voi tulla jo aika isot virheet.

Olen kyllä saanut täysin samat pituudet pinnoille DT:n laskurista ja spokecalc-taulokosta. En ymmärrä lainkaan miten nää nettilaskurit toimii mutta olen huomannut että DT:n laskuri haluaa “Ø of spoke hole”-kentän numerot pisteellä, ei pilkulla erotettuna, kuten niissä muissakin kentissä.

2,8 mm antaa 12 mm lyhyemmän tuloksen kuin 2.8 mm. ihmeellistä.

Ratkesihan tuo DT:n laskurin “väärä” tulos. Hyvä Ville. Yhestä helevetin pisteestä sekin sitten taas riippui. Alkaa matematiikan opettajaa hieman närästämään tämmönen. Pilkku on kuitenkin Euroopassa VIRALLINEN desimaalierotin ja jenkit käyttää pistettä.

Jaoin tuolla aiemmin siis selkeästi väärää tietoa, joten sori siitä.

Hain Tohtorilta uudet pinnat, nyt ei pitäis olla liian pitkät. DT ilmoittaa mavicin open pron ERD:ksi 605, kun Tohtorin mittauksissa se oli 601,5. Saas nähdä miten käy.

ville - 1 day ago » Olen kyllä saanut täysin samat pituudet pinnoille DT:n laskurista ja spokecalc-taulokosta. En ymmärrä lainkaan miten nää nettilaskurit toimii mutta olen huomannut että DT:n laskuri haluaa "Ø of spoke hole"-kentän numerot pisteellä, ei pilkulla erotettuna, kuten niissä muissakin kentissä. 2,8 mm antaa 12 mm lyhyemmän tuloksen kuin 2.8 mm. ihmeellistä.
Ei juma. Tässä on ainesta Daily What The Fuckiin. Miten kukaan voi ohjelmoida noin vitun typerästi?!?! Softa siis raa-asti syö pois sen pilkun ja muuttaa 2,8:n muotoon 28mm. 2,80mm taas muuttuu muotyoon 280mm, mikä on aika iso halkaisija puolan reijälle.

Meidän pitäis ehkä perustaa tänne vaihtopörssi väärän pituisille pinnoille joita kaikilla on kuitenkin laatikot täynnä.

Nimim. ‘Mustat 258mm/260mm/280mm DT Competitionit kiinnostaisi.’

woot woot!!??!

ChainThug - 1 hour ago » [woot woot!!??!](http://barriebloor.blogspot.com/2008/10/phil-wood-spokes.html)
Eikös tuollaisista teräväreunaisista stanssauksista tule pistekuormia puolaan? En löydä (eli jaksa etsiä) sitä nettisivua, jossa oli sata kuvaa Campagnolon hipokammista, jotka kaikki olivat haljenneet juuri tyylikkäiden turhamaisuuskaiverrusten kohdalta. Siis dissaan hipsterikamana täysin ilman faktoja.

Edit: siis engl. “stress riser” (When Metal Lets Us Down - AVweb).

jussi - 22 hours ago » Meidän pitäis ehkä perustaa tänne vaihtopörssi väärän pituisille pinnoille joita kaikilla on kuitenkin laatikot täynnä.
Kannatan lämpimästi. Itselläni tarvetta 16kpl 294mm kirkkaita DT:n revolutioneita. Vaihtiksena löytyy 16-18kpl vastaavia 292mm mittaisena

Oisko kellään mielenkiintoa lähteä mukaan puola-tilaukseen tuolta Starbikesta? Ja voihan sieltä toki tilata muutakin roinaa samaan pakettiin.

Postit näyttäisivät olevan 15€ jolloin jos vähintään 3 henkeä lähtee messiin niin kannattaa ehkä jo tilata. Voin hoitaa järjestelyt kun ensin onnistun päättämään hankkisinko tällä kertaa liian lyhyitä vai liian pitkiä puolia, :wink:

.
.
.

Ja joo, valitettavasti mun aikataulut ja muut eivät kovin helposti mahdollista retkeä Espoon perukoille Tohtorin putiikkiin vaikka toki muuten miellelläni supportoisinkin mainittua liikkeenharjoittajaa.