Keskustelua fillaripolitiikasta

^ Voihan että… Toi on yks mun lempparipaikoista vetää, kun saa mennä autojen seassa. Keskellä kaistaa ja riittävän kovaa niin autoilijat ei yritäkään. Nytkö se sitten loppuu.

1 Like

Juu ja kaiken paras paikka on Fredan risteys kun autojono lähtee valoista hitaasti ja/tai seisoo oikealle kääntyvien takia niin eiku koko roskasta vasemmalta ohi. (Näinköhän tuossa tulee vielä ruumiita jos oikealle kääntyvien autojen pitää pyöräkaistan poikki vasta risteyksessä.)

Onkohan lopputulos kuitenkin vain uusi rinnakkaispysäköintikaista, jos valvonta on samaa tasoa saman kadun nykyisen nastarengaskiellon kanssa…

3 Likes

Sinne vaan floodaamaan verkkotapahtuma positiivisella pyöräilyfiiliksellä tiistaina 28.3. Odotettavissa kovaa mussutusta autopuolueelta kun yli 60 yön yli autopaikkaa poistuu.

4 Likes

En nyt ole ihan varma tuleeko oikeaan lankaan, mutta:

fillarin kanssa tuli tekniska problem tien päällä (kunnolla seisaaltaan runtatessa tanko nöksähti huonoon kulmaan) ja multitool oli tietenkin hukassa kotoa lähtiessä.

Mistäs päin pääkaupunkia löytyy näitä “pyöränhuoltotolppia”? Oliskohan esim. Viikin kampuksella jossain? :upside_down_face:

Nimim. “8mm kuusiokolo kiinnostaa”

1 Like

Missäpäin sä meet? Mä oon aina saanut shelliltä, teboililta tms työkalua lainaan kun oon nätisti pyytänyt.

1 Like
1 Like

HSL:n mukaan useissa pyöräparkeissa, jotka sijaitsevat metroasemien yhteydessä Ruoholahdesta itään, on pyörän huoltoteline. Huoltotelineestä löydät pyörän pumpun sekä työkaluja pyörän pikahuoltoon. Karttaan noi lienee merkitty koodisanalla pyörän huoltopukki, mutta ei tietenkään voi hakea noita, vaan pitää klikkailla yksitellen. Ainakin Puotinharjussa ja Herttoniemessä näyttäisi olevan, jos ei oo paskottu.

Joo näppärää listaa tai karttaa ei taida olla, mutta Kaupunkiliikenteellä on niitä useimmilla Helsingin metroasemilla ja yksittäisiä muiden hankkimia jossain muualla ja nää muut ei liene missään kartalla. Ja niitä työkaluja pöllitään usein, vaikka ovat vaijerissa.

Modet varmaan siirtää tän tonne Rollerin ehdottamaan paikkaan. Haulla “lidl pyöränhuoltopiste” saa tämmösen kartan:
kuva

Olis kyllä varmaan jonkun joukkoistetun googlemapsin tms, paikka keräillä noi huoltopisteet samaan paikkaan

1 Like

Noista vois kyllä koota jonkun kartan! En muistanutkaan että Lidleilläkin on noita, olikohan joillain Motoneteilla myös?

Ja oon siis Viikissä, joten kaikki mahdolliset huoltopaikat on kauempana mitä mun kotimatka tästä on :smiley: silti ärsyttävä taluttaa, joten taidan nöyrästi kävellä Prismaan ostamaan uuden multitoolin, entinen olikin ruosteinen ja paska lerppu.

Roihikan Motonetillä on fillarinhuoltopaikka.

3 Likes

En huomannu oliko täälä jo keskustelua aiheesta, mutta yllättäen tweetin kommentit oli aika hävyttömiä


Mikä täälä yleinen mielipide?

Tässä ei oikeastaan puhuta pyöräilystä yhtään, mutta kaupunkien suunnittelusta sitä enemmän. Klassikko: William H. Whyte: Social Life of Small Urban Spaces.

Jane Jacobs tuli mieleen.

1 Like

Omia suosikkeja tämä.

Tässä toinen suositus.

Päähesalaisia saattaa kiinnostaa katusuunnnitelmat Itäbaana-alueesta.

1 Like

Lautta, elikkäs merimetro liikennöi 1.5. alkaen Laajasalon ja Kauppatorin väliä!

Lauttamatka kestää yhteen suuntaan noin 20 minuuttia. Lauttaliikenne kulkee kesällä kaikkina päivinä ja talvella arkisin noin kello 7-22. Vuoroväli on noin 50 minuuttia. Talviviikonloppuisin lautta kulkee noin klo 10-18. Lautan talviliikennekausi alkaa marraskuun alussa.

Lautalle saa tuoda polkupyörän ilman lisämaksua, mikäli lautalla on tilaa sille.

3 Likes

Vihti - Nummela suunnalla voi olla mieltä kevyestä liikenteestä vielä parin päivän ajan. Kyselyn loppupuolella on kartta, johon voi tägätä kipupisteitä jne. En nyt varsinaisesti pidätä hengitystäni noiden suhteen, mut luopahan ainakin tunteen osallistumisesta.

Kerro, miten liikut ja miten haluaisit kehittää kävelyn ja pyöräilyn olosuhteita Vihdissä - kysely auki 23.4.2023 saakka - Vihti