"Keirin" etujarrut

Käyttääkö kukaan täällä ratapyörässään “keirin” etujarrua?:
http://bikehugger.com/brake%2001.jpg

Kommentteja?

Mistä moisen saisi halvalla ja onko mitään DoItYourself-ratkaisua tuollaisen tekemiseen?

Mulla on HubJub:lta hankittu malli käytössä (á 49£): http://www.hubjub.co.uk/etc/diacompezm.htm

Asentu suht helposti ja yllättävän tukevasti. Alustavasti uskaltaisin kyllä suositella, mutta ihan hirveesti ei ole vielä kilometrejä takana…

Aika samat sanat kuin edellä, kilsoja ei vielä ole paljoakaan tuolla jarrulla jotta voisi jakaa kokemuksia. Pientä notkumista olen huomaavinani verrattuna normaaliin jarruun, mutta kaikkinensa pirun jämäkältä tuo tuntuu. Ja myös painaa…
Itselläni on siis tälläinen asennettuna tähän.

Ainakin tuo malli on sitten sellainen, että ei sitä nyt ihan huvikseen reivaa irti ja takaisin kiinni aivan jatkuvasti…

Niin kuin, ainakin ennen, hubjubilla kerrottiin ei kyseinen jarru v’älttämättä toimi. Parempi jarru löytyy Tracksupermarketista. Valmistaja Dia Compe. Parempi siksi, että siellä voi valita haarukan muodon. Tällöin jarru saadaan kunnolla kiinni haarukkaan eikä tule niin paljoa juuri tuota notkumista. Mikäli itsellään ei ole tarkkaa selviyttä siihen minkä valitsisi voi Renelle laittaa spostilla kuvaa haarukasta.

Itse olen myös harkinnut vastaavanlaita jarrusysteemiä, mutta toistaiseksi jättänyt tilauksen väliin.

Tuossa noi eka kuvan jarru adapterit, tänään just kaupassa noit hiplasin.

En muista hintaa. Jämyt oli, laatu tekoa japanista

Jos kiinnostaa niin voin tsekata hinnan, meen käymään kaupas uudestaan loppuviikosta, kauppa on siis täällä tokiossa
http://www.beans.cx/

Aihetta varovasti sivuten:

kannattaako ruveta poraamaan hiilarihaarukkaan reikää jarrulle?

Dodicilta tuli umpinainen etuhaarukka vaikka erikseen moneen kertaan pyysin reiällistä.
Hämmennyksekseni huomasin, että reikä on takapuolelta auki, eli vain edestä tukittu jollain. Tässä nyt pohdituttaa että jaksaako alkaa leikkimään sen kanssa…
Haluan jarrun eteen, mutten Keirin jarrua, enkä halua vaihtaa keulaa, sillä väri ei sitten taas natsaisi…

Dodicille miinukset.

Voi olla tulpattu ja maalattu päälle maybe?

^^Pysytään keirinissä, kiitos

Takaperin: Tsekkaa hinta jos pystyt!

eniten näissä kiinnostaisi tietää kuinka helppo/vaikea ne on asentaa ja irroittaa ja asentaa uudestaan. Kuten myös jättäneekö ne tällä ramppaamisella miten pahat jäljet runkoon. Meinaan sitä että kadulla voisi olla ihan kiva välillä jarrua turvana pitää, mutta ei sitä velolla jaksa mukana kannatella.

fillarji - 16:59, 4.4.2011 » ^^Pysytään keirinissä, kiitos Takaperin: Tsekkaa hinta jos pystyt!
Pystynhän mää. Meen käymään taas Masudan luona kylässä loppuviikosta, tsekkaan hinnan ja koodaan sitten. Sama valmistaja teki takajarru adapteria yms. Hienoa koneistettua kamaa.
Vaara-Ali - 15:33, 4.4.2011 » Aihetta varovasti sivuten: kannattaako ruveta poraamaan hiilarihaarukkaan reikää jarrulle? Dodicilta tuli umpinainen etuhaarukka vaikka erikseen moneen kertaan pyysin reiällistä. Hämmennyksekseni huomasin, että reikä on takapuolelta auki, eli vain edestä tukittu jollain. Tässä nyt pohdituttaa että jaksaako alkaa leikkimään sen kanssa... Haluan jarrun eteen, mutten Keirin jarrua, enkä halua vaihtaa keulaa, sillä väri ei sitten taas natsaisi... Dodicille miinukset.
jäbän nimee mätsäis paremmin jarruton pyörä ;=) oha se ny coolii hei
dpstyles - 17:00, 4.4.2011 » eniten näissä kiinnostaisi tietää kuinka helppo/vaikea ne on asentaa ja irroittaa ja asentaa uudestaan. Kuten myös jättäneekö ne tällä ramppaamisella miten pahat jäljet runkoon. Meinaan sitä että kadulla voisi olla ihan kiva välillä jarrua turvana pitää, mutta ei sitä velolla jaksa mukana kannatella.
Luulen että noissa on kumit suojaamassa haarukkaa naarmuuntumasta.

toi kimori jarruadapteri näyttää kyllä nerokkaalta. yksi siipimutteri ja saat jarrun irti.

bullhorn - 17:24, 4.4.2011 » toi kimori jarruadapteri näyttää kyllä nerokkaalta. yksi siipimutteri ja saat jarrun irti.
Joo fiksu se olikin, ei ollu pöllömpi se takapään viritelmä, laatua nipponista, uskon sen näkyvän hinnassakin. No, pian se selviää.

J

Jos näitä Masudan viritelmiä nyt joku käy tilaamaan/järjestämään suomeen, niin sivullekirjoittaneelle sitten yksi eteen nyt ainakin pienellä hintavarauksella myös…

Tuossa Dia-compessa on se klamppi kumipäällysteinen, joten suojaahan se jotain ainakin.

^Joo eiköhän se ole selvää että monia tuollainen voisi kiinnostaa jos tilaus tulee ja hinta ei ole paha.

HraMoss - 17:53, 4.4.2011 » Jos näitä Masudan viritelmiä nyt joku käy tilaamaan/järjestämään suomeen, niin sivullekirjoittaneelle sitten yksi eteen nyt ainakin pienellä hintavarauksella myös.. Tuossa Dia-compessa on se klamppi kumipäällysteinen, joten suojaahan se jotain ainakin.
Masuda on siis vaan toi kauppias jolla noita Kimorin viritelmii myynnis. Oon ite tääl huudeilla vile 2kk, jos jotku japski osat kiinnostaa niin koodailkaa. Kiertelen pyöräkaupoissa jokatapauksessa.

tuo Kimorin adapteri kiinnostaa myös minua.

No mää kysäsen löytyykö niitä useempii ja mitä maksaa nippu niitä.

jos tollanen kimori on järki hintainen, olisi tääläkin kiinnostusta.