"Keirin" etujarrut

Okei, yks tollanen jarru adapteri by Kimori maksaa 14,800 jeniä, eli about 125€. Kiinnostaako vielä ?

Mielummin itse ainakin ostan Dia compen ebaystä 60+ punnalla. Onhan tuo kimori laadukkaampi mutta jätän niille joilla on enemmän rahaa

hieno palikka, mut hinta on kyllä kova.

hmmm…ainoa mikä mietityttää on, käykö tuo muille kuin pyöreille putkille. Kuvaa ei ainakaan ole aero-haarukalle käyvästä mallista. On kyllä sinänsä suht tyyris vehje, että taidan minäkin skipata tällä kertaa.

DIa Compen ongelma on hirvee säätö irroittaa ja laittaa takaisin.

On sen verran suolainen Kimori (varsinkin kun omassani jarru jo on), että taidan jättää hautumaan. Sama ajatus putkista ja sen muodoista muuten putkahti mieleeni aamuhämärissä.

Joo ei se halpa oo, huh, mut siistii jälkee. Näin täällä yhen toisenlaisen täysin erilaisen viritelmän myös, hyvin simppelin. En nyt väsysneenä jaksa alkaa kuvaileen sitä, enkä haulla löytäny googlesta, käyn fotaan sen tuossa loppuviikost.

^Meitsiä vois varovasti kiinnostella mikäli maksun aika koittaisi vasta toukuussa tai myöhemmin

^^Jos jotain halvempaa viritelmää löytyy niin saattaisi kiinnostaa

Joo siis kyl onnistuu myöhemmin, toukokuun lopussa lennän helsinkiin täältä, voin just ennen lähtöö kaapata Kimorin setin messiin jos joku haluaa. Käyn fotaan ja keräämäs tiedot siitä toisesta setistä (kiinnostaa itellä myös) se oli tarjolla Punch cycle kaupassa. Kiitos Jussin aikaisemman Tokio ketjun, oon käyny hyvis kaupoissa ja löytäny sattumalta uusiakin.

oletko kaynyt tsekkaamassa mita kaikkea fillarikraasaa Tokyu Handsista loytyy?

Tokyu Hands on mun jokapäiväinen kauppa, mulla on KO kauppaan jo bonari kortti. Valikoima on uskomaton, enkä puhu pelkästä fillari kamasta, työkalut, ja materiaalit… sanattomaksi vetää. Oon nyt kolunnu Shinjukun + Shibuyan kaupan läpi, huomenna on Ginza Hands vuoro.

Blue Lug jo käytynä ? Sen roinapaljous, omat tuotteet ja etenkin puhtaasti valikoiman kattavuus miellytti kovasti sivullekirjoittanutta.

dpstyles - 14:28, 4.4.2011 » Niin kuin, ainakin ennen, hubjubilla kerrottiin ei kyseinen jarru v'älttämättä toimi. Parempi jarru löytyy Tracksupermarketista. Valmistaja Dia Compe. Parempi siksi, että siellä voi valita haarukan muodon. Tällöin jarru saadaan kunnolla kiinni haarukkaan eikä tule niin paljoa juuri tuota notkumista.
Ei välttämättä toimi? En kyllä oikein keksi miten voisi olla toimimatta jos vaan saa tukevasti kiinni. Mulla ainakin jarruttaa varsin kiitettävästi. Asennusmekanismi ei ehkä ole kaikkein kätevin mahdollinen, mutta ottaa kyllä vastaan monen näköstä haarukkaa IMG_0553 Ei järin siro, mutta toimii.

Saako tähän väliin kysyä, et jos tuommoisen täysleimatun speksailee, niin eikö sitä vois pitää vaan siistinä jarruttomana eikä viritellä jotain tuommoisia kasvaimia siroja klassisia muotoja pilaamaan? Tai sit hommata reiällinen keula, johon asentaa 15€ shimano Soran?

^elämä on täynnä valintoja. Ja teit niin tai näin, niin aina joku tulee aukomaan päätään…

Helpoin, hienoin ja halvin ratkaisu sen streetcred-removerin asentamiseen olis tietenkin porata pari reikää siihen olemassaolevaan haarukkaan :–)

Riader: Mistä ostit tuon ja paljonko maksoi?

tnts laitto hyvin tos ylempänä.

tnts - 20:52, 5.4.2011 » Saako tähän väliin kysyä, et jos tuommoisen täysleimatun speksailee, niin eikö sitä vois pitää vaan siistinä jarruttomana eikä viritellä jotain tuommoisia kasvaimia siroja klassisia muotoja pilaamaan? Tai sit hommata reiällinen keula, johon asentaa 15€ shimano Soran?
Siitä voi olla montaa mieltä mutta pitää joidenkin valita tyyli tai "hätäjarru". Onhan se ruma mutta lisää jarrutustehoa. Jos kaupungilla ajelee "hullujen" autoilijoiden kanssa täysleimatulla niin ei se ole täysin dorkaa pilata pyörän ulkonäköä hätäjarrulla.

ymmärrän täysin jarrun tarpeen, käytön ja toimintaperiaatteet ja kannustan sen käyttämiseen. mut silti jotenkin tuo ajatusmalli tökkii. Miks ei sit olisi kaupunkikelpoinen pyörä suoraan?

Mites NJS-kahvat?