Kehät

Jumaliste siinä onki hyvän näköne vanne.

Paremman puutteessa kysyn täällä: haittaako mitenkään, jos käyttää yksiseinämäisten vanteiden kanssa kaksiseinämäisille tarkoitettua “high pressure” vannenauhaa?

Minä en oo kuullukaan sellasesta että vannenauhoja ois erikseen yksi- ja kaksiseinämäisille.

E: Mullahan on itse asiassa Stan’sin teippi yksiseinämäisellä Sun Ringlen 559-kehällä ja sisuri siis käytössä. Olihan se paskamainen laittaa niiden nippeleiden päälle mut ihan hyvin on futannu.

1 Like

Ostin Puuilosta Hermannsin high pressure -nauhat kun ei tahtonut muualta löytyä riittävän kapeaa. Itse asiassa noikin taitaa olla millin pari turhan leveät, ei istu ihan symmetrisesti nippeliuraan. Vaihtuu jos löydän sopivammat, liekö kuinka suurta haittaa nykytilassakaan

Niin pitkään kun se nauha ei oo niin leveä ja myös niin löysä että se kiipeää sinne hyllyille, niin aivan sama. Erityisesti löysä vannenauha on perseestä kun se joskus ajautuu hyllylle ja rengas ei nouse sit kunnolla paikalleen. Tarpeeks tiukka vannenauha pysyy kyllä keskellä kehää mukavasti, vaikka oiskin vähän leveä.

1 Like

Pitäs speksata 32 reikäset vanteet ylimääräsille navoille. Tekis mieli jotain matalaprofiilista, ehkä mustan sävyistä kehää, mielummin vintagea, mutta joku modernimpikin voi toimia. Oliskos vinkkejä?

pitääkö olla jarrupintaa, onko levarinavat, minkäkokosta renkulaa, entäs tupeles-piimän käyttö.

Lähinä tollaset katuradan kiekot eli ei oo jarrupinnalla väliä, boksimallisuus kiinnostaa, renkaana mallia kaponen.

No mites tb14? tehänkö niitä vielä.

Tuolta Arayat?

1 Like

mikäs kehä kyseessä, @Santur?

Ryde pulse comp

näin mä vähän kattelinkin. kiitti!

1 Like

Mikä ompi H+Son Hydra kehän todellinen ERD? Valmistaja tarjoaa 591, mutta myös lukua 589 ja 590 on laskurit tarjonneet. Ei löytynyt täältä etsintätoiminnolla varmistettua tietoa.

Onks noilla nyt merkitystä millä lasket ku ±1 milli?

Vaikuttaahan se kuitenkin jonkin verran laskuihin. Otin varman päälle laskut isommalla, ja hyvä tuli.

Haluisin Kepleriin toisen hieman kevyemmän kiekkosetin. Mitä mieltä DT RR411 kun olisi ainakin mukavan kevyet?

Eikös Kepler oo levyjarruilla ja tuo ole vannejarrukehä? Jos ei halua jarrupintaa niin yksi vaihtoehto voisi olla Newmenin X.A.25: Newmen Evolution X.A.25 29" Rim Rims 29" | Bike-Discount

XA:n max 3,5 bar rengaspaine saattaa hieman rajoittaa kepler elämäntapaa

Kepler on levyjarruilla kyllä ja RR411 DB siis pohdinnassa. Internetiä lukemalla oon saanut vähän kaksijakoisen kuvan että olis aivan hyvä kehä / aivan letku kehä.

https://www.bike24.com/p2404714.html Aivan alkuperäinen idea oli itse asiassa laittaa Neumannin Evolution XR gravel-kehä, kun valmista takakiekkoa saa. Eteen siis nabendynamo. Valitettavasti tuota pelkkää kehää ei ole ollut missään germaanisissa postimyyntiliikkeissä koko keväänä hyllyssä. Esim. Bike24 ”10-19 days” näyttänyt tammikuusta asti ja aspakin EOS.

3,5 bar ei välttämättä haittaisi ja muistelisin gravelkingeillä ajaneeni hieman alle 3, mutta haaveissa laittaa jotain ei 2k jälkeen litkua kaikkialta tihkuvaa kumia tilalle.