Kehät

Yleistä keskustelua vannekehistä.

Oma puluma; Dura-Acen navat, mutta mitkä kehät kaveriksi?

^varmaan kannattaisi miettiä käyttötarkoitusta ensin.

open pro

Kuivankelin kiekot kaupunkimaastoon. Onko open pro ainoa vaihtoehto mitä täällä aina ehdotetaan? No onhan se kestävä, kevyt ja suht edullinen. Jotain exoottista haluan, ulkonäkökysymys.

Velocity Aerohead ilman jarrupintaa?

Rolf Vector. Tietty edellyttää et navoissa on 18 reikää.

http://cgi.ebay.co.uk/NEW-VO-Paris-Brest-Paris-700c-Rim-36h-36-Hole-Vintage_W0QQitemZ290417268572QQcmdZViewItemQQptZUK_sportsleisure_cycling_bikeparts_SR?hash=item439e37d75c

Aeroheadit on kyl hienot. Mut joku dt:n kiva malli?

Arayan Super Aero on Super Bling!

http://farm4.static.flickr.com/3211/2704559729_fc0b45106e.jpg?v=0

Mulla on ollut neljä vuotta fiksissä cxp33/miche kombo. Talvipyörä/maantiekiekkoni on open sport/ultegra ja olen open pro:illakin ajanut jonkinverran. Näistä nuo cxp:t on ylivoimaisesti jäykimmät joka johtunee myös korkealaippoisisita navoista. Ajan niillä portaita ja kanttareita huoletta mutta mukulakivet taas ravistaa huolella…

http://www.wiggle.co.uk/images/mavic-cxp33-rim.jpg

CXP33 on meikäläisenkin suosikki, mutta ei se mikään eksoottinen valinta ole.

Kun navat ovat valmiiksi 28/32/36h niin todella eksoottiset vaihtoehdot taitavat olla poissuljettuja.

IMHO esim. Mavic CXP 12 on ihan nätti.

ps. jos näitä näkyy jossain myytävänä tai löytyy jonkun hallusta niin saa kernaasti ilmoittaa mulle, kiitos.

Kuinka moni reikäiset navat? Tuleeko pyörään jarrut? Minkälevyistä nakkia vanteelle on pääasiassa tarkoitus laittaa?

Araya goldit sopis dura-acejen kanssa kivasti yhteen ja olis näillä leveysasteilla taatusti eksoottiset.

^^ Mikäs ero on CXP 12 ja 14’lla? Mulle kelpais yks tuon näköinen 700c (14sen 650n kaveriks :slight_smile:

CXP14 on 30mm korkea ja CXP12 matalampi. CXP12 on vissiin aika sama kuin CXP33, mutta ilman jarrupintaa.

edit. Olmossa on juurikin tuollainen 700c CXP12 takana ja 650c CXP14 edessä.

Alkaa mielessä muodostua kuva uudesta kulkineesta. Eli tarttis kirkkaat korkeprofiilivanteet. Reikiä 28, 32 tai 36, napoja ei ole vielä tilattu. Renkaiksi tulevat 23mm ultremot. Miten toi alumiinin kiillotus onnistuu, tuleeko siitä yhtään mitään kotikonstein, säilyykö kiilto, onko kromaus vaihtoehto?

porakoneella veivaa kiillotuslaikkaa kummasti

Kuinka leveät nakit noihin Mavicin CXP 33 kehiin mahtuu? Mavicin sivuilla suositus oli max 28mm. Meneekö 32mm helposti paikalleen?

^ pitäs mennä helepostikin, käyttäähän ne noita aika paljon ihan cyclocrossikehinä, jossa renkaat on yleensä vähintään sen 35mm

voisko tää olla yleinen kehätopikki kunon tollanen nimi? ostin tollaset fir el20 kehät ja velosportista kokousta kysellessä mekaanikko oli sitä mieltä että olivat ihan paperisen ohuet eikä suosittele katukäyttöön… vaikuttaako tässä tapauksessa mun paino (alle 60) ja pinnojen määrä (36) tohon kestävyyteen? ei luulis niin koville joutuvan. openprot suoraan hyllystä ois tietty varma valinta mut joku spessumpi ois hienompi =)