Kammet

Mulla ollut smanlaiset käytössä n. puolisen vuotta. kampi-akseli viiste mennyt ns. lyttyyn ja tuli välys aika nopeasti. reditissä löytyi vastaavia ja joku sanoi, että ne on ratakammet eikä katukammet. Nooh, laitoin lukitetta ja jatkoin matkaa. Hyvin pyörii vielä. jos löytyy hyvä diili käytettynä, niin ostaisin uudelleenkin. Kauppaan jättäisin ellei ole black friday -70% alessa tms.

Mulla ollut kolme kesää ajossa, ei muuta ongelmaa ku että Michen millimetrit on vähän Shimanon vastaavia paksumpia, eli asennus ja poistaminen Dura-Ace laakerin kanssa tekee tiukkaa.

Kiva muotoilu

2 Likes

No juu.

1 Like

en saa tota ulos, mikä homma?

Tervetuloa peremmälle. Ekassa posrtauksessa ohjeet:

2 Likes

Mulla oli Dura-acet rikki tälleen nyt kun keväthuollon yhteydessä vilkaisin, liimauksessa havaittavissa pientä rakoa vasemman kammen akselikiinnityksen lähellä.

Vein lähimpään Shimano-huoltoon, totesivat sielläkin riittävän rikkinäisiksi ja maaliskuun alussa pitäs sit saada korvaava kampisetti tilalle. Esteetikko minussa on hieman harmissaan siitä, että musta-hopeinen 9000-sarjan kampi vaihtuu täysmustaan 9200:seen mikä ei visuaalisesti sovi lopun 9000-sarjan osien kanssa, mutta ehkä uunituoreet eturattaat 7 vuotta ajettujen tilalle helpottaa harmitusta.

Pitäs vielä toisen pyörän Ultegrat irrottaa ja tarkistaa. Edit: Ultegroista en löytänyt vikaa ja yllätyin miten eri tavalla ne oli tehty noihin samanikäisiin Dura-aceihin verrattuna. Ultegran vasen kampi oli yhtä kappaletta eikä ton D-A:n tapoin liimattu ja vetopuolellakin oli paljon vähemmän materiaalia Ultegrassa eikä taustapuoli ollut kokonaan liimatulla kannella peitetty D-A:n tavoin. Ilmeisesti hajoavat keskenään samalla tavalla kuitenkin :grin:

2 Likes

Mankkiksen vinkistä varoitus halvoista Zeroing-kammista.

5 Likes

Kattelin että vaivaisella viidellä kympillä sais huolekseen 122 bcd:n viidellä sakaralla, 23,35 mm ulosvetäjän kierteet ja ranskalaiset 14 x 1,25 mm poljinkierteet :slight_smile:
stronglight-simple-crankset-40-2

Edit: hinta laski taas, ostakaa joku pois kiusaamasta :joy:

Stronglight 93 Piste

Kuuluva keskiöakseli Stronglightin “vähän erikois”-viisteillä ja Stronglightin kupeille tyypillisellä 58 mm laakerivälillä

Mitkä on kestävimmät kammet? Onko ns. pomminvarmoja?

Mulla on runttaava ajotyyli ja tykkään ajaa tangolta pyörällä joka tarkoituksellla mulle liian pieni (Langster). Yks alumiinikampi meni poikki ajossa ja vedin aivan sairaat slämit stongan yli. :unamused:

2 Likes

Hommaat vaan jotkut ratakammet, joilla on meriittejä kansainvälisistä kisoista. Jos ei auta, niin soitat CCH:iin ja käyt hakee yhet olympiamitalit. :sweat_smile:

5 Likes

luen tään niin, että sulla on runttaava elämäntyyli etkä harrasta pyörän huoltamista.

Paras bang for buck = Sugino Messenger. En usko, että yhdetkään NJS-kammet kestää katuelämää sen paremmin, saa huolekseen vaan ISO-viisteet ja 144 BCD:n.

3 Likes

oisko

toisaalta esim. jotkut käytetyt 2000-luvun taitteen halvat mtb-kammet (korjaan nyt: ei ehkä sittenkään just aliviot kun pitäs olla yhtä kappaletta spideri&kampi) kestää varmasti edelleen erinomaisen hyvin, ketjulinjan virittely fiksiin vaan haastavaa (muistaakseni)
q-faktori onkin sitten näissä esimerkeissä kaikkea muuta kuin rataisa :grimacing:

1 Like

custom voimapyöräkammet kai ne pitää sit hommata, kato millä robert föstermann ajelee

1 Like

2018 ajeli Dura acella.

Forstemann also gave us a glimpse at his special FES track rig. Fitted with a ‘training gear’, the 32-year-old uses a special 52t Quadzilla edition Bespoke chainring fitted with Shimano DuraAce cranks coupled with a 12t cog, specially manufactured to withstand 2,800w bursts of power.

2 Likes

Voi nyyhqis. Raketa vollottaa Instassa kun Colossi ilmotti valmistavansa myös kampia ja postas kuvan aero-kammista.

En ole nähnyt vielä Michen vollotuspostausta siitä, kun Raketa kopsi niiden kammet.

7 Likes

Ou nou!

https://www.google.com/search?q=aero+track+crankset

1 Like

Valmistajalla on vain menetettävää alkaa nurista asiasta julkisesti. Vanhat asiakkaat ehkä tiivistää rivejään, uusia tuollainen ei houkuttele.

Viekasta olisi saada harrastajat yksityishenkilöinä masinoimaan somemyräkkä baittaamisesta, jos sellaisen haluaa aikaan. Yrityksen kannattaa hoitaa kopiointiasiat oikeusteitse, mieluiten sovitteluna. Jos joku keissi siis edes on, mitä Raketalla ei ilmeisesti ole.

Mä muistan kun mulle selvisi, että suunnittelemastani tuotteesta myydään kopioita. Eipä ollut valtava shokki. Oikeastaan ihan kiva merkki siitä, että on tehny hyvää työtä.

3 Likes

näyttäs, että colossi on joutunu estään kommentit instassa, kun someritareilla on lähteny laukalle.

colossin poika oli kyllä kunnon jämpti tyyppi ku laitteli 1v6v palkinnoksi runkosettiä tulemaan vai tuliko niitä kaks en muista.

mut jutun juju on se et binnaisin ennemmin colossin kammet ku raketat.