Kammet

Aikamoisen kovatasosta tunnistusosaamista!

1 Like

Pieni on väli mutta eiköhän siihen pelti mahdu? Ainakin Pelagon ketjusuojan mukana tulee tukeva pidike joka ei juuri liiku sivusuunnassa ja pelti on 90 asteen kulmassa ilman ulkonevia pokkauksia.
Ehkä kannattaa kokeilla jos pääsisit 35€:lla?

Joo itsekin funtsin että tukeva kiinnitys on tässä a ja o. Hankin sellaisen ketjusuojan jossa on just tuollainen oikean keskiökupin reunan alle tuleva kiinnitysrauta, mut en oo vielä uskaltanut yrittää ranskalaisen irtokuulakeskiön oikean kupin irroitusta, koska se on saattanut olla lukitteiden kanssa ns. momentissa viimeiset 50-vuotta ja minusta myös se, että tuntematon ebay-myyjä myy rungon vain oikea eli ns. “kiinteä” keskiökuppi paikallaan, pitäisi tulkita varoituksena sen irrottamisen vaikeudesta :smile:

Ketjun sivuttaisliike takapakalla tuottaa myös haasteita, ja jos alkaa tuntua että ketjusuojaa priorisoisi yli laajan välityksen, voisi harkita napavaihdetta.

Mulla itseasiassa olis yks tietääkseni suht hyväkuntoinen Made in Schweinfurt BDR Sachs Torpedo Dreigang napa, sais kaksinkertaisen takajarrunkin kun vanne- plus jalkajarru :smile:

Nää on varmaan tehty camembertista?

Ei sillä että välttämättä ratkaisisivat edellä kuvattua ongelmaa, mutta alle 30e hinta houkuttelee.

Samaa näemmä nimillä Prowheel ja Mighty ainakin myyty

Mulla on parissa pyörässä ollut jotain tommosia kolmenkympin vino della casa -tyyppisiä kampia ja ihan hyvin ne on pelittänyt arkiajossa.

2 Likes

Meneekö kammet vaihtoon vai saanko jotenki vielä pelastettua? Vaihoin 3x9 1x11 ja kaikki meni muuten maaliin, paitsi loppuvaihees huomasin, et vetopuolen kampi nappaa runkoon kii.

Milleistä kyse, ärsyttää iha perkeleesti.

Edit: Keskiönä siis GXP 68mm ja kammet Apex, Konaan vaihoin osia ja aattelin ne siirtää näppärästi tähän suorilta

Krimppaisin runkoon vähän lisää tilaa

Kampeen viilalla parin millin viiste. Sul on hiuksia polkimen laakerissa.

1 Like

Hiukset huomasin kans lähetyksen jälkeen, tuo vähä autenttisuutta

1 Like
  1. Siirry nelikanttijumalstandardiin
  2. Jos spacereita ei-vedon puolen kupin alla niin siirrä ne vedon puolelle
  3. Siirry nelikanttijumalstandardiin
  4. Jos runko arvokkaampi kuin kammet niin viilaa kampia, jos kammet arvokkaampi kuin runko niin lommota runkoa
  5. Ne nelikantit viel kerran
1 Like

Nelikantit 3/5 pyöris tällä hetkellä, ne on kyl täydelliset. Aattelin tällä kertaa selvitä mahollisimman vähillä hankinnoilla, nii siks vanhat kiertoon. Ohanhan tää ysärimaasturi aika hassun näköne näin moderneilla osilla, mut katellaan

1 Like

Päädyin yhteisratkasuun, nyt pelaa. Kiitos vinkeistä

melkein tekis mieli sanoo että ota vielä pikkusen ulommas jos pystyy, mulla on tommosella raolla kolissu aika lailla kun vähänkin runttaa kovempaa. mutta toisaalta huugares ja ymmv :person_gesturing_ok:

2 Likes

Joo kyl täs vielä vähä on hommaa

1 Like

Mites näiden kanssa on kehitys edenny? Talvipyörälangassa ainaki vielä ehjänä näkyvät.

Samat kammet vielä kiinni. Edelleen samat oireet vaivaa mutta 90% ajosta ollut vaihdepyörällä, niin en oo vielä vaihtanut. Pitäiskin kattoa onko halkeemia :smiley:

“täydellisen muotoiset kammet”
:joy: :joy:

2 Likes

Mulla ollut smanlaiset käytössä n. puolisen vuotta. kampi-akseli viiste mennyt ns. lyttyyn ja tuli välys aika nopeasti. reditissä löytyi vastaavia ja joku sanoi, että ne on ratakammet eikä katukammet. Nooh, laitoin lukitetta ja jatkoin matkaa. Hyvin pyörii vielä. jos löytyy hyvä diili käytettynä, niin ostaisin uudelleenkin. Kauppaan jättäisin ellei ole black friday -70% alessa tms.

Mulla ollut kolme kesää ajossa, ei muuta ongelmaa ku että Michen millimetrit on vähän Shimanon vastaavia paksumpia, eli asennus ja poistaminen Dura-Ace laakerin kanssa tekee tiukkaa.

Kiva muotoilu

2 Likes