Kamerakeskustelu

Kaikki muut kamerat pölyttyy itsellä hyllyssä mutta GRiii aina mukana.

mä taas haluaisin ostaa fujifilmin x100v tai sit aikasemman sukupolven äks satasen sopivaan hintaan

Olisin halunnut vaihtaa GRiii tai X100V yms, mutta ei oikein vaihdossa saa Sony A7ii tarpeeksi fyrkkaa. Nyt suunnitelmissa vaihtaa stokki ja 35mm kiinteä 28mm pancakeen, niin pystyy tuotakin kuljettelemaan (isossa) taskussa mukana päivittäin. Vaikea kuvata enemmän, kun ei oikein päivittäin onnistu kantamaan mukana.

Pimiökursseja

:pensive: miksei kaupata alasajon sijaan?

Onhan voitu kaupata, mutta uusi omistaja päättikin että pois linjoilta kuivat numerot häiritsemästä tunteella markkinointia ja hammaslääkärinä ostamista?

Tai inhokyynistä tulkintaa todennäköisempi arvaus, tarpeeksi hyvät kännykkäkamerat jäähdyttelivät massojen digikamerabuumia ja markkinat lopullisesti pienenivät. Vähemmän kauppoja, vähemmän tukea kaupoilta, vähemmän kaikkea.

Yllättääkö ettei Amazonia kiinnosta pitää elossa liian vähän tuottavaa saittia? Harmi kyllä. Ikävää ettei jätetä olemassaolevaa sisältöä selattavaksi.

Itse asiaa sivuten. Laitoin kiertoon dslr kaluston, varmaan viimeistä kertaa. Fuji x100v tuli tilalle. Mallisarjasta og, s ja f ollut aikaisemmin käytössä. Onhan tää lopulta vaan tosi hyvä kamera tällaiseksi kameraksi.

Ricohin GR:t alkaneet polttelemaan pahasti.

2 Likes

Mulla on GR ykkönen, ensimmäinen siis näistä uusista (mallinimet ovat Ricohilla aika hämäävät). Kuvanlaatu uskomaton, hiukan välillä itsellä vaikeuksia noin laajan kuvan kanssa (kinovastaavaa 28mm), siksi olen miettinyt jos päivittäisin GR IIIx jossa oni 40mm-vastaava linssi. Tuo perus GR:än (I, II ja III) 28mm on aika sama kuin perus iphone-kännykkäkuva, luulen että suurin ärsytys tulee siitä.

Ite vaihoin GR2 → GR3x, ja tykänny kyllä merkittävästi enemmän kuvata tolla. Toi 28mm näyttää just enemmän joltain kännykuvalta, eikä siinäkään mitään vikaa, mut ite kyl selkeesti nautin tollasessa kamerassa vähän tiukemmasta välistä.

1 Like

GR3x itelläkin käynyt jo uhkaavasti ostoskorissa, hinta vielä vähän jarruttanut päätöstä.

Mun lenkkikamerasiirtymä Fuji X70 → GR iii ei ole mennyt ihan kivuttomasti. Tykkäsin Fujin jpg:stä enemmän ja GR on ollut aika buginen. Lisäksi GR:ssä on oikeastaan kaikki namiskat sellaisia, että pyöräillessä tai hiihdellessä kuvatessa jotain painelee tahtomattaan turhan herkästi. Ajoittain on ollut myös ikävä X70:n kääntyvää näyttöä. Mutta eipä GR:lle oikein ole kilpailijaakaan, kun Fuji ei vastaavan konseptin kameroita enää valmista.

gr3 ollut kyllä todella hyvä, ainoastaan toi macro moodi pitäis saada otettua pois päältä kun se haittaa kun kesken ajon aina vahingossa painelee sitä rinkulaa kun tottunut canonin järkkäreiden kanssa aukkoo säätämään siitä.

onko kellään suositella mitään kunnollista hihnaa tolle, mieluusti sellainen että saa halutessaan selän taaksen ja lisäklipsun pitämään sen paikoillaan?

1 Like

Siis oma päivittäisvärkki on X-T10 + 27mm pannari, joka tosiaan on kinovastaavana 40mm. Fujissa on puolensa, mutta vähän tuollainen basic-pokkari -meno kiinnostais.

Eihän tuossa fujissa mitään vikaa ole! Tosin jos olis olemassa joku vähän leveämpi yhtä matala objektiivi, niin varmaan siihen menisin, mutta niitähän ei ole.

Noita klipsullisia slingejä on näemmä ihan fillarointiin tarkoitettujakin, tosin mitään tiettyä en osaa suositella. Lisäksi joihinkin hihnoihin saa lisävarusteena ylimääräisen pätkän pitämään sitä paremmin paikallaan.

Joskus ihmettelin näitä Mettlen hihnoja potentiaalisina ratkaisuina:

Mutta päädyin lopulta Peak Designin irroitettavaan rannehihnaan ja repun olkaimeen tulevaan Capture Clipiin. Yleensä kun on reppu mukana, niin slingi voi olla vähän hankala. Tuo olkainsysteemi toimii kyllä hyvin ajaessa siitä saa nopeasti kameran käyttöön. Laittelin joskus tähän ketjuun muistaakseni kuvankin.

ei vaan mitenkään mahdu tohon lbb kännykkäholsteriin toi kamera niin pakko keksiä joku vaihtoehto sille.

Ride Beyond Crew teki oman slingin myös: Rille Universal Cycling Camera Strap – Fernwee / RBC shop

Meikkiksel on toi ja iha hyvä ollu

Hei tää slingihomma kiinnostelee yhtälailla kun 27 pannarin osto takasin x-t20 kaveriks.

Tämmöisellä ratkaisin itse ongelman