Kamerakeskustelu

Mulla meni omasta toi kameraan tuleva kiinnikenaru poikki. Mistäköhän sais uusia klipsejä? :smiling_face_with_tear:

GRIIIx ois täydellinen jos siinä ois etsin. Ilman en pärjää jos yrittää vakavissaan kuvata.

Vähän täähän se olis. Tai no, yllättävän jees oli Ricohilla kuvata mutta kyllä etsintä usein oli ikävä. Sanotaan jopa että positiivinen yllättys ennakkopelkoihin nähden kuitenkin.

GR:llä kuvaus on kyllä aivan erilaista kuin muilla kameroilla. En kovin tarkasti sommittele. Snap focus päällä vaan tykittelee lonkalta. Siihen kai se on tarkoitettukin?

1 Like

Omalla kohdalla X-E1+27 oli se porttihuume. Jostain poistin sen rungon ihan nauruhalvalla ja joku adapterilasi siinä oli alkuun, mutta vauhtiin päästiin sit tuolla pikkupannarilla.

1 Like

edullinen varpaiden kastaminen Peak Design -ekosysteemiin: Peak Design CapturePro V2 kamerapidike kympillä kalliosta

(ei oma ilmo)

Oispa Kalliossa

Tyrkylle mikäli väellä sattuisi olemaan tarpeita älläzoomille. Yv-hintaan 430€ :sos:

2 Likes

M: Fujifilm X-T100 + fujinon xf 23mm/f2.0 WR silver /
HP: 420e
Nouto: HKI/Toukola
mukaan mf-sovite Nikon F -optiikalle

2 Likes

Fujifilm x-E1 tai x-E2 kiinnostaa jos joku haluaa päästä eroon omasta!

Mikäs olis paras paikka kehittää filmiä Helsingissä?

Filmit postitse Turkuun:
https://www.noxitpaijula.fi/laboratoriohinnasto/

En tosiaan tiedä Helsingin tilannetta juuri nyt, mutta tuohon ollut äärettömän tyytyväinen ja onnistuu postitse.

1 Like

Paijula on tosiaan mun ja monen muunkin luottomesta, mut en tosiaan tiedä mikä skene Helsingissä. Harjussa näemmä aika todella suolanen hinta mut niil ei ookaan konetta käytössä, mikä kai mahdollistaa elokuvafilmien kehittämiset ym erikoishommat.

2 Likes

paras paikka helsingissä on turku :heart: paijulan tulosteisiin ja hintoihin kyllä tyytyväinen itsekin.

1 Like

Oon kehittänyt värifilmit fotoykkösessä, mikä on ollut ihan ok ja on kiva asioida ihan liikkeessä, mutta nyt pari viime kertaa ollut sellainen kolmen ruudun pituinen naarmu negoissa niin saa vaihtua paikka.

E. Kameratorilla on kanssa Helsingissä myymälä, mutta kehitys tapahtuu Espanjassa ja tossa menee helposti kuukausi, että negat saa takaisin. Jälki on kyllä ollut hyvää kun yhden kerran koitin.

1 Like

Telefotossa oon ite käyny kehittämässä diafilmit, oiskoha ollu 12€/rulla tai jotain. Jos ne vie ennen klo 12 keskiviikkosin nii ne ehtii niillä postiin, koska ne kai sit hankkii sen kehityspalvelun jostai Colorkolmiosta vai mikähä sen nimi oli :joy: mut siis must ollu iha bängäävä, aattelin vaa päivitellä ku ihmeteltii Helsinkiläisii mestoi.

1 Like

Duunissa kehiteltiin valokuvatuotantojen filmit kans fotoykkösessä, ei sitä kukaan koskaan ylistänyt, mutta ei omiin tuotantoihin sattununut mitään ongelmikaan koskaan, vaikka volyymit oli suht isoja verrattuna ehkä kotikäyttäjään. Muistelisin ettei kenelläkään useammasta kuvaajasta ollut mitään muuta preferenssiä laadun tai palvelun suhteen. Nihkeetä tietenkin jos sattuu ykskin kämmi

1 Like

Kaveriporukalla ollaan viimevuodet käytetty espanjalaista Carmencita Film Labia (https://carmencitafilmlab.com/).

Valitettavasti oman kokemukseni mukaan suomalaiset labrat eivät etenkään skannauksien laadussa pärjää ulkomaisille kilpailijoille.

2 Likes

Itse kun tekee niin saa sitä mitä sattuu tulemaan. Kehittäminen ja vedostaminen on parhaita juttuja filmiharrastuksessa.

1 Like

Näinhän se on; talvella pitänee ottaa itseäni niskasta kiinni, ja hoitaa MV-hommat itse Pimiötaiteilijoiden pimiössä.

Pentax 67:n myymisen myötä ei tarvinne enää kuvata värinegatiiville, joka on ajanut kaupallisten labrojen pariin.

1 Like