Jääkendo

Olen samaa mieltä

tää oli ihan hyvä topsu

alku oli ainakin vahva.

Millon tästä…

Miks Paavi halus Vatikaaniin jääkiekkojoukkueen?

  • Voittaja saa vuodeks pojan kotiin.

Venäjä oli parempi joukkue. Hyvä matsi, vaikka toki tuomarointi oli vähän mitä oli.

asiattoman asialline ja puolueeton, jopa väljähtynyt kommentti

Ei. Ristus mitä filmaamista venakoilta. Tuomareille oli varmaan luvattu mökki jostain. Ja sitte se valkun mikki&korvanappi-gate.

nooh…ei kai ne jäähyt mitään ratkaise vaan se tekeekö ylivoimalla niitä maaleja vai ei. ns. helppoja jäähyjä lipesi molemmille. venäjä teki maaleja aika komeasti ja varmasti kuten noista paikoista kuuluukin ja suomi ei. sikäli aika selvä peli.

olen huono penkkiurheilija oli laji sitten mikä tahansa. eilisen pelin katsoin melkein kokonaan ihan mielenkiinnosta ja kun en jaksanut päivän riehumisen jälkeen muuta.

suurinta osaa kaikista lajeista on kiva itse touhuta ja niin myös lätkää jos vaan porukka on hyvä ja mahdollisuus harrastaa kohtuullinen.

muuten lätkästä täytyy se sanoa, että koska kyseessä on vahva valtalaji voisi sen tukemiseen käytettyjä euroja vähän miettiä uusiksi ja siirtää niitä lajeihin jotka ovat “uhanalaisia” ja tukea näin liikunnan ja urheilun monimuotoisuutta. Ihan hirveän montaa jäähallia lisää ei mielestäni tähän maahan enää tarvita.

itse olen lajin parissa viettänyt hienoja vuosia 6-vuotiaasta tuonne parikymppiseksi ja senkin jälkeen pari pätkää puulaakikiekon merkeissä, mutta se valitettavasti tuntuu olevan aikuisten miesten pahanolon purkupaikka joten jäin niistä hommista pois. jos on pakko tapella teen sen mieluummin päiväsaikaan ja jossain lämpimässä.

Eipä pilli tasapuolisesti soinut. Ja onhan se niin, että rajoja ois siirrelty jos ei muuten kultaa venäjälle olis saatu,
Tää on just sitä röyhkeyttä Kuva: Vehkeet kuin KGB:llä - näin hyllytetty Venäjän päävalmentaja kommunikoi finaalissa - SuomiKiekko

Mutta eipä silti. Ei tuo jääkendo noin keskimäärin kiinnosta.

^pakko kompata, ruvennut vähän katsoon kiekkoa sillä silmällä, että paljonko siellä kaukalossa pelataan taidolla ja paljonko siellä otetaan kerta kerralta rajumpaa kontaktia. Onhan se vähä oudon näköistä ku kentällä mennään taklauksesta taklaukseen.

Munarkki - 11:02, 26.5.2014 » ^pakko kompata, ruvennut vähän katsoon kiekkoa sillä silmällä, että paljonko siellä kaukalossa pelataan taidolla ja paljonko siellä otetaan kerta kerralta rajumpaa kontaktia. Onhan se vähä oudon näköistä ku kentällä mennään taklauksesta taklaukseen.
Mulla sama.

Niin vähän seuraan ja pitemman ajan jälkeen kun katson, niin ukkoa aika huolella niputetaan. Reeneissä on varmaan nykyään joku pommien vastaanottamisharjoitus esim. laitaa päin luistelu.

Ei ole itseni asia kauhistella, kun en seuraa tai pelaa. Pelissä itsessään ei ole vikaa, mutta ne ihmiset ja hurlumhei tuon ympärillä on pilannut jääkiekosta omalla kohdallani kaiken siistin.

Mä luulen, että mun kohdalla vähän kaiken urheilun suhteen on “ongelmana” se, etten ole oikein tällainen fani-kulttuuriin sopiva yksilö. En siis osaa heiluttaa lippua, ottaa duunista saikkua, huutaa ja parjata vastustajia ja ryypätä&juhlia kun “voitetaan”.

Kun pelaan tai kisaan itse teen sen mielelläni voitosta, mutta katsojana nautin enemmänkin suorituksista ja hienoista jutuista mitä tapahtuu. Esim. lätkässä kun vedetään suoraan syötöstä kaarelta kiekkoa kattoon niin, että juomapullo lentää ei pelipaidan värillä ole väliä. Kaunista se on aina.

Ei tässä oo tosiaan koskaan torille tullut lähdettyä, mutta eilinen matsi oli hiton viihdyttävä. Kovin paljon jaksa jokavuotisia MM-skaboja seurata, sen verran kuitenkin että finaalit ja Suomi-Ruotsit. Ja kuten Zykkeli sanoi, hienoja suorituksia on kiva seurata.

Tuntuu vähän pahalta myöntää, mutta saan myös itse paremmat fiilikset vastustajan tekemästä tyylipuhtaasta suorituksesta kuin omien säkällä ja munkilla tekemästä räkämaalista. Taitolaji jne.

^Ilmankos sua puistossakin nahkapäät homoksi huutelee.

RTZ - 13:21, 26.5.2014 » ^Ilmankos sua puistossakin nahkapäät homoksi huutelee.
No joo, tosin ne vaan kyseli, että oltaisko me HOMOJA.

Kyllä se kuule näkyy päälle päin jos nauttii vastustajan taiturimaisesta “pelivälineen” “maaliin” “laittamisesta”.

Eilen oli mun mielestä tosi hyvä peli. Suomi pelas hyvän pelin, mutta Venäjä oli vaan parempi. Venäjän superstarat näytti olevansa maineensa arvoisia. Vieläki fiilareissa!

Jep, hyvinhän se Putin taas pelas, on se kova jätkä. Melkoinen monitaituri :wink: