Hiilikuitu vs. hiilikuitu

eli nyt taitaa konsensus olla se, että keskivertotyypin käpistelyllä on äärimmäisen pieni todennäköisyys huomata mitään eroja johdonmukaisesti sekundan ja priiman välillä. eli sitä voi vaikka viskata kolikkoa ja kruuna meinaa että ajoon ja klaava että sekundaa.

pieni merenneito - 13:57, 15.4.2015 »
monark - 13:40, 15.4.2015 » Onko kellään paukkunut KÄYTÖSSÄ?
mulla on sellainen muistikuva että chinamanin istuintolpat ei olis päässy jatkoon, kun jengi onnistui niitä istumalla katkoon
Niitäkin on tietty niimpirusti erilaisia, oma on kestäny. Mut mä oon kyl aika kevyt. Vallengrah on paskonu yhden chinacarbon toupekopion, mutta oliskohan se menny paskaks jo ekalla istahtamisella, eli selkeä valmistusvika. E: niin ja esim toi kcnc:n alutolppa, mikä mulla on (sikakevyt ja ohut) menee kans varmasti rikki, jos kiristää liikaa, eikä käytä sitä kitkamönjää... Vois kuvitella et kuitutolpat hajoaa just tästä syystä?
asb - 13:45, 15.4.2015 » Tarvitaan ultraääntä tai röntgen-säteitä, jotta varsinaista työn laatua saadaan vertailtua itse kappaletta hajottamatta.
Mites muuten tämä käytännössä, olikos se nyt edellinen Cyclist, jossa joku asiantuntija kertoi olevan yhdentekevää kuvailla murtuneiksi arveltuja kuituasioita. Että ei siinä mitään tarpeeksi tarkasti näe. Näkeekö?

tämmönen alibabatolppa tuli postissa tänään :cry:

ihmisen vaikutuksista ilmastonmuutokseen ei voida sanoa yhtään mitään, koska tätä ei voida sataprosenttisesti todentaa, nykyisillä mittalaitteilla.

Hiilikuituteipin repeämisiä ei lasketa, eihän?

SuicideHub - 14:12, 15.4.2015 »
asb - 13:45, 15.4.2015 » Tarvitaan ultraääntä tai röntgen-säteitä, jotta varsinaista työn laatua saadaan vertailtua itse kappaletta hajottamatta.
Mites muuten tämä käytännössä, olikos se nyt edellinen Cyclist, jossa joku asiantuntija kertoi olevan yhdentekevää kuvailla murtuneiksi arveltuja kuituasioita. Että ei siinä mitään tarpeeksi tarkasti näe. Näkeekö?
Saattaapi olla. Ilmeisesti pitäisi laittaa väriainetta ja katsoa imeytyykö halkeamiin.
asb - 14:33, 15.4.2015 »
SuicideHub - 14:12, 15.4.2015 »
asb - 13:45, 15.4.2015 » Tarvitaan ultraääntä tai röntgen-säteitä, jotta varsinaista työn laatua saadaan vertailtua itse kappaletta hajottamatta.
Mites muuten tämä käytännössä, olikos se nyt edellinen Cyclist, jossa joku asiantuntija kertoi olevan yhdentekevää kuvailla murtuneiksi arveltuja kuituasioita. Että ei siinä mitään tarpeeksi tarkasti näe. Näkeekö?
Saattaapi olla. Ilmeisesti pitäisi laittaa väriainetta ja katsoa imeytyykö halkeamiin.
eikös tossa murtumiscasessa kuitenkin oleteta että ylipäänsä rakenne on kunnossa mutta ei tiedetä että onko rakenteessa halkeama?

chinamanin kanssa kannattaa aina pitää mielessä että ihmisen luovuus on lähes rajaton silloin kun virheitä maskeerataan piiloon.

Joo, että silleen lähti offarille. Ite rakennetta kuitutasolla lienee hankala kuvata nykylaitteilla. Yhen röntgen-kuvan löysin helpolla google-haulla ja siinä ei kyllä näkynyt kuidusta kuin harmaata massaa.

Kuuleman mukaan hiilikuitua voi jatkaa lasikuidulla (tai jollain vastaavalla, en muista/tiedä ihan tarkalleen) ilman, että sitä voi silmällä erottaa edes ammatilainen. Yritän saada itseasiassa lähetettyä palaa kiinakuituisesta stongasta analyysiin, jossa voisivat kertoa onko kyseessä edes hiilikuitua. Vertailuksi laitan matkaan myös aidon 3T:n Funda Pron ruotoa palan jos sen vielä jostain löydän. Raportoin tänne jos homma natsaa.

monark - 14:08, 15.4.2015 »
pieni merenneito - 13:57, 15.4.2015 »
monark - 13:40, 15.4.2015 » Onko kellään paukkunut KÄYTÖSSÄ?
mulla on sellainen muistikuva että chinamanin istuintolpat ei olis päässy jatkoon, kun jengi onnistui niitä istumalla katkoon
jos kiristää liikaa, eikä käytä sitä kitkamönjää... Vois kuvitella et kuitutolpat hajoaa just tästä syystä?
Mä olen kiristänyt yhden Ritcheyn paskaksi. Meni yllättävän helposti.

Mä olen paskonut yhden Eastonin (jatkossa eisssssssston) EC70-tolpan kiristämällä sen momenttiin, mutta jotenkin oli päässyt fleksaamaan rungossa ja nitkuttanut itsensä tolpan klämppiin oikein kunnolla. Lopputuloksena klämppi söi itsensä tolppaan ja loppujen lopuksi mursi sen.

tunnustaudun keretteliläiseksi: hiilikuitukomponenttien laatueroista voi minusta sanoa jotain (ei kaikkea) tarkastelemalla niitä sormin ja silmin. myös tuotelogoa kannattaa vilkaista.

Tää tuli mulle nyt ihan yllätyksenä.

en irrottaisi tuo(sta) asiayhteydestä.

ts. käpistelyn ja tuotelogon perusteella voi sanoa jotain (ei kaikkea) hiilikuitukomponentin laadusta.

kid_scientifik - 14:57, 15.4.2015 » en irrottaisi tuo(sta) asiayhteydestä. ts. käpistelyn ja tuotelogon perusteella voi sanoa jotain (ei kaikkea) hiilikuitukomponentin laadusta.
No joo. Kyl kalliimpi voi olla laadukkaampaa ja tuotantojälki voi olla valvotumpaa. Ja tuoteen pettäessä valmistaja on helpompi saada vastuuseen. Itse olen hyväksyny sen tosiseikan et karboniitti pettää välillä, joko johtuen user errorista, tai tuotevirheestä. Tähen mennessä on pettäny yks kiinariseri, ritchin tolppa ja kiinatolppa, mutta kyllä noita kuitutolppia ja stongia on silti käytössä vielä. Mut mulla ei nyt oo kauheasti annettavaa tälle aiheelle.

yhen kiinakuitudropin katkaisin “käytössä”, krossarin keskiö tökkäsi kantoon kiinni ja käsi/ylävartalo räksäytti tangon poikki muutaman sentin päästä stemmin klämpistä. Tää tapahtui vpcx keuruulla 2010, onpas siitäkin jo aikaa.

Kusari - 14:39, 15.4.2015 » Kuuleman mukaan hiilikuitua voi jatkaa lasikuidulla (tai jollain vastaavalla, en muista/tiedä ihan tarkalleen) ilman, että sitä voi silmällä erottaa edes ammatilainen. Yritän saada itseasiassa lähetettyä palaa kiinakuituisesta stongasta analyysiin, jossa voisivat kertoa onko kyseessä edes hiilikuitua. Vertailuksi laitan matkaan myös aidon 3T:n Funda Pron ruotoa palan jos sen vielä jostain löydän. Raportoin tänne jos homma natsaa.
Aikamoisia Sherlockeja tällä foorumilla kyllä. :D Ja tarkoitus ei siis ole vittuilla, kiinnostaa kyllä. Itellä on chinamänin stemmi ja tanko Sprooklynissa, maksoivat n. 15€/zipale. Aika kovaa runtua ovat saaneet, ja hyvin kestäneet [i]tähän asti[/i].
kid_scientifik - 14:53, 15.4.2015 » tunnustaudun keretteliläiseksi: hiilikuitukomponenttien laatueroista voi minusta sanoa jotain (ei kaikkea) tarkastelemalla niitä sormin ja silmin. myös tuotelogoa kannattaa vilkaista.
Samaa mieltä, onhan se melkoista, jos niissä on ihan silminnähtäviä seinämävahvuusepätasaisuuksiakin. Näkymättömiin jääviä laadun vaihteluita lienee vielä moninkertainen määrä.

Lisäksi HIILIKUITU ON POIKKEUKSETTA IHAN SAATANAN EPÄILYTTÄVÄ MATERIAALI POLKUPYÖRÄÄN.

Yst. terv. Luddiitti

^^ Olen joskus kuullut soraääniä eri puolilta epäilystä siitä ovatko nuo halvat osat edes oikeaa hiilikuitua niin pakkohan se on testata :smiley: