#HelaTorsdag200 k Brevet 10.5.

Voisihan tuon Karkkilan Shellillä käynninkin laittaa reittiin mukaan. Sinnehän pääsisi myös kääntymättä vasemmalle kakkostieltä.

Ei enää montaa yötä lähtöön! Kannattaa lukea täältä ohjeita osallistujille ja brevetien historiasta jne. niin pääsee tunnelmaan.

Tärkeimpänä brevet-juttuna ajalilla on kortista ja sen täytöstä huolehtiminen. Kortit jaetaan teille alussa ja täytätte siihen omat tietonne toiselle puolelle ensimmäiseen palstaan:

  1. Etunimi

  2. Sukunimi

  3. Osoite

  4. Keskimmäiseen palstaan rasti ruutuun, haluatko suorituksesta maksullisen mitalin

  5. Allekirjoitus

kontrollipisteet ovat sitten toisella puolella. Sinun tehtävänäsi on täyttää:
Ruutu 1: 0 km, Helsinki (merkkaan kaikille myöhemmin saman lähtöajan ja otan leimat, joten jätä ne tyhjäksi)
Ruutu 2: 75 km, Karkkila ja tuloaika (Ota leima Karkkilan Shellillä)
Ruutu 3: 115 km, Läyliäinen ja tuloaika (Ota leima Bar Paroonissa Läyliäisissä)
Ruutu 4: 152 km, Nurmijärvi ja tuloaika (Ota leima ST1 Myllykukossa Nurmijärvellä)
Ruutu 5: 205 km, Helsinki ja tuloaika (Ota leima maalissa Teurastamolla B-Side Barissa Pub Oljenkorressa Toukolassa ja palauta kortti joko henkilökunnalla tai minulle, jos olen paikalla)

Lasken kokonaissuoritusajat myös kaikille jälkikäteen.

rudi - 15:12, 4.5.2018 » Voisihan tuon Karkkilan Shellillä käynninkin laittaa reittiin mukaan. Sinnehän pääsisi myös kääntymättä vasemmalle kakkostieltä.
jes muokkasin vielä tuon reittiin ja siellä oli yksi piste sivukadulla. [Ride with GPS on sama linkki](https://ridewithgps.com/routes/27302860), mut [Garmin piti tehdä uudestaan](https://connect.garmin.com/modern/course/18389388)

lähtöaika on siis 8:00, joten tulkaa ajoissa paikalle, jotta ehditään listata lähtijät, jakaa kortit ja ottaa ryhmäkuva. Itse tulen 7:30 starttiin. Lähtöhän ei ole sisätiloista, joten varustus starttiin sen mukaan.

Hey! Quick question: this route is fairly flat for fixed riding? want to make sure I’m on the right gear for the ride!

Probably depends on your definition of flat. Very much so in the global scale of things, but definitely way hillier than something like HEL-POR-HEL. Some nice kickers on both sides of the 100km mark there, as well as crossing the Salpausselkä watershed after the second control in Läyliäinen. Nothing too terrible, mind you, but I would not go with my usual 48/19. YMMV.

Nothing more than 9% and max altitude is 150m.

Korjasin vähän gpx:n korkeustietoja tämän aineiston avulla. Tästä parempi gpx. Siltojen kohdalta saattaa heittää mutta laserkeilausaineiston pistepilveen ei ollut tarpeen perehtyä siinä projektissa, jonka ohessa työkalu syntyi.

^ Kiitos tuosta, ja löysin vihdoin keinon importata reitin Stravaan.

Heip! 1kpl Markus Schaffter peruu osallistumisen henk.koht. aikataulutusten vuoksi. Ei tuu vaihdepyörä pilaamaan tunnelmaa. Turvallisia kilometrejä!

Lumikko - 23:09, 22.4.2018 » Kalenteriin merkitty ja
näköjään sitte peruttu, taaperoni ainoana lähipiirin aikuisena joka on kunnossa.

Olen ajamassa torstaina Hesoista mökille Renkoon. Olisiko ok ajaa puolimatkaa Lopelle saakka porukan mukana ilman brevet-korttia?

roenski - 22:46, 8.5.2018 » Olen ajamassa torstaina Hesoista mökille Renkoon. Olisiko ok ajaa puolimatkaa Lopelle saakka porukan mukana ilman brevet-korttia?
kyllä tuo passaa, mutta brevet-sääntöjen mukaan ajoon osallistuvat saavat peesata toisiaan, mutta eivät ulkopuolista, mutta se on tietenkin osallistujien vastuulla ja ei kovin kriittistä.

Huomasin, ettei mulla ollut Ride with GPS:ssä automaattinen cue sheetti päällä, joten kävin reitin läpi vielä kerran ja koitin katsoa oleellisimmat risteykset sinne ohjeistuksina. Tie listaa en tästä osallistujille printtaa, joten otaakaa reitti talteen digipäätteillenne tai tulostakaa kartta mukaan.

Jassoo,
pitäs vissiin ruveta tankkaan. Mitäs tää lysti (kortti, club parisien jne.) maksokaan ja millä välineillä järjestäjä toivoo maksun hoidettavan?

tnts - 23:26, 8.5.2018 »
roenski - 22:46, 8.5.2018 » Olen ajamassa torstaina Hesoista mökille Renkoon. Olisiko ok ajaa puolimatkaa Lopelle saakka porukan mukana ilman brevet-korttia?
kyllä tuo passaa, mutta brevet-sääntöjen mukaan ajoon osallistuvat saavat peesata toisiaan, mutta eivät ulkopuolista, mutta se on tietenkin osallistujien vastuulla ja ei kovin kriittistä.
Menee niin myöhään tänään töissä että huominen lähtökin viivästyy. Ajelen omia reittejä omaan tahtiin ja sitten seuraavalle 100-200 km lenkille mukaan.

Ei kovin kriittistä, sillä vain yhden kaupungin brevettiskene on hajonnut tähän sääntöön ja tapahtuman ulkopuolisiin ajajiin samassa ryhmässä.

No joo, toki saa lähteä saattamaan minunkin mielestä. Yllämainittu liittyy parin vuoden takaiseen draamaan, tämä vain tiedoksi. Lähinnä liittyi kuskeihin jotka lähti ajamaan koko reittiä porukan mukana mutta leimakortteja ja kausimaksuja ei kiinnostanut lunastaa. Vähän epäkiitollinen asenne tapahtuman järjestäjää kohtaan, ei kai siinä muuta.

Edit. Ja minun mielestä = nobodyn mielestä. Tapahtuman järjestäjällä on toki eniten sanottavaa.

^En tiä miksi ton pitäis olla ongelma, kunhan on porukkaa pyörän päällä. Ei kai ne kortittomat järjestäjän taakkaa kasvata, päinvastoin.

Mut itellä joka tapauksessa semmonen aikataulupaine, että joudun lähtemään reitille jo tänä iltana, että ehdin ajamaan. Pitäkää hauskaa.

Mainittu muinainen skenehajoilu yllätti minutkin… kympin vuosimaksu ja euron kortti, ei kallista vaikkapa kuntotapahtumien hintatasoon ja euroa per kilometri hintaan vertailtuna. Tai jos ei vain halua niin kunhan pitää huolen ettei anna peesi- tai muuta sopimatonta apua kortillisille retkeilijöille niin ei ongelmaa :slight_smile:

=

Huomisesta kartanluvusta, exportoin varalle Google Maps -reitin, toimisikohan.

HUOMIO HUOMIO!

Reitti muuttui vielä, kun kävin tuplatsekkaamassa, että B-side on auki, mutta eihän se olekaan, joten lopetamme ajon Oljenkorteen Toukolassa, jossa saatte kassalta puumerkin viimeiseen ruutuunne ja palautatte kortin joko kassalle tai terassillä päivystävälle Roopelle, joka huomenna postaa tänne tuntomerkkinsä ja ilmoittaa olevansa paikalla.

Eli edelleenkin vedetään vanhankaupungin lahti ympäri, jottei vahingossakaan jää 200 vajaaksi, mutta sen kiertämisessä ei tarvitse nouttaa reittiä vaan saatte vetää joko hiekkaa tai tietäpitkin. Reitti menee kuitenkin graveleilla.
Tässä vielä virallinen reitti

Pahoittelut säädöstä. ja muistutuksena vielä, että kohdassa n. 127km ei ajeta kytäjän järveen vaan siinä on semmoinen piikki, jottei reitin korkeuskäyrä sekoa jostain virheestä. Myös lentokentän laidalta on korjattu kohta, jossa reitti meni Katariinan tien sijaan aidan sisäpuolella kulkevaa huoltotietä.

blend - 9:52, 9.5.2018 » Jassoo, pitäs vissiin ruveta tankkaan. Mitäs tää lysti (kortti, club parisien jne.) maksokaan ja millä välineillä järjestäjä toivoo maksun hoidettavan?
kortit sponssaa YV.net ja ajajien tulee vuoden aikana liittyä Audax Club Parisienneen, jonka vuosimaksu on 10€. sen voi maksaa minulle huomenna käteisellä tai mielummin mobile payllä. Tilitän ne sitten kootusti eteenpäin. Eli jos on ajanut jo brevetin ja maksanu ACP:n jäsenyyden, niin sitten tää on täysin ilmainen. En tule tarkastamaan jäsenyyttä mitenkään, mutta mainitkaa maksutavasta ilmoittautuessanne minulle aamulla.

Asioita joista koitan muistuttaa aamulla lähdössä:

- Ajakaa rauhallisesti ja turvallisesti niin ryhmässä kuin yksinkin. Älkää tehkö yllättäviä liikeitä tai jarrutuksia porukassa ja huomauttakaa käsimerkein kuopista ja urista jne
- Älkää ajako liian kovaa. Pitäkää rytmi semmoisena, että jaksatte koko päivän.
- Syökää ajon aikana ja tauoilla. Energiaa kuluu, joten sitä pitää ottaa sisäänkin.
- Pidä huolta että sinulla on riittävästi vettä ja täytä vajaatkin pullot aina kun mahdollista.
- Muista ottaa kontrollipisteiltä leima ja täytä korttiin ohjeiden mukaiset tiedot
- Täytä korttiin osoitteessi, niin saat sen talvella takaisin ja pääset muistelemaan saavutustasi keskellä kaamosta
- Reitin päätöspaikka ei olekaan teurastamolla vaan Toukolassa Pub Oljenkorressa
- Minun numero on 0408494261 ja laittakaa siihen viestiä, jos jätätte reissun kesken tai jotain merkittävää tapahtuu
- Nauttikaa matkasta ja maisemista!

Tapahtuman virallinen häsä on #HelaTorsdag200 → tuuttaa some tukkoon, mut muista turvallisuus, jos photottelet tai snäppäät ajaessa.