hanhi

Täytyy kertoa legendaarisin sattumukseni: joskus sotkin kippurasarvisella muna-asennossa niin paljon ku reisistä lähti. Orava ylitti tietä juuri oikealla hetkellä, ja ajoin sen yli. Orava kuitenkin oli niin kova jätkä (todennäköisesti paikallisen yhdyskunnan keisariorava) että se pyörähti kylkensä ympäri kerran ja jatkoi matkaa jo ennen kun se edes ehti nähdäkään takarengastani. Eturengas vain vähän pompsahti ilmaan ja orava jatkoi matkaansa samaa vauhtia.

Kerran olen myös ajanut autolla hieman ojaan kun väistin poukkoilevaa sorsaa. Ironista oli se, että olin matkalla tekemään lehtijuttua sorsastuksesta.

Valkoposkihanhen henki on noin pyöräilijän hengen hintainen 336 €.

Melko oikeudenmukaista ainakin rannikolla, missä ihmisten ja hanhien esiintyminen suunnilleen yhtä yleistä.

troinine - 0:13, 19.4.2012 » Ajoin TAAS melkein Lauri Tähkän yli.
et kerenny kiihdyttää tarpeeks?
troinine - 0:13, 19.4.2012 » Ajoin TAAS melkein Lauri Tähkän yli.
http://is11.snstatic.fi/img/978/1288463117586.jpeg 95'
topihenrikki - 7:55, 19.4.2012 »
troinine - 0:13, 19.4.2012 » Ajoin TAAS melkein Lauri Tähkän yli.
et kerenny kiihdyttää tarpeeks?
Lauri on kärsinyt jo tarpeeksi http://media.riemurasia.net/albumit/mmedia/z8/vif/todp/86083/910781532.jpg

Ajoin viime vuosituhannella työajoa manskulla kolmen sepän patsaan kohdalla ja sit lensi pulu pinnoihin.

Se oli pä-räyt-tä-fukin-vä kokemus.

flank - 21:37, 18.4.2012 » Ajoin joskus vuosia sitten autolla mäyrän(?) yli. Ikinä ei o tullu pyörällä jyrättyä ketään.
Itsekin olen joskus vetänyt mäyrän päälle autolla. Ei se erityisen mieltä ylentävää ollut, etenkin kun se jäi kitumaan ja yritti purra ja rääkyi hulluna. Jouduin sitten lopettamaan sen kirveen hamarapuolella. Tulihan siellä pimeässä korvessa, verisenä, kirves kädessä ja mäyrän ruumis vieressä turhan miehinen olo.

Ja jokaisella toivoisi olevan sen verran jotain työvälinettä mukana tai saatavilla, että saa sen mahdollisen kituvan eläimen lopetettua, jos sellaisen kohtaa.

Kengänpohjalla kunnon stumppaus on ikävää, mutta toimivaa. Paska fiilishän tuosta aina jää.

^Siis nautit siitä? Tää on ihan mahtava ja viihdyttävä topsu, ei sillä että eläinten kärsimyksellä olisi jotain viihteellistä arvoa mut nää tilanteet on ihan mahtavia. Please continue, itellä ei kyllä oo omakohtaisia kokemuksia.

Mistä näin päättelit? En nauti eläimen tappamisesta, mutta on tilanteita jotka sen vaativat (kuten yllä jo todettu). Se työkalu joka jokaisella yleensä on lähinnä moista tilannetta varten on kenkä.

Itsehän en pidä tätä topsua erityisen viihdyttävänä, mutta jos joku ei ennalta tiennyt mitä näissä tilanteissa pitäisi tehdä, niin nyt tietää.

Yks pyöräilyelämäni kauheimmista kokemuksista tuli viime kesänä vaikka olikin vain onneksi läheltä piti-tilanne. Ajoin maantiepyörällä kohtuullista vauhtia ja olin ohittamassa naista ja tämän lasta ja just ennen ohitushetkeä pieni koira pomppaa naisen edestä eteeni ja kiskasen jarrukahvaa niin että liu’uin varmaan kaksi metriä.
Säikähdin niin etten tyhmyyksissäni jäänyt pahoittelemaan vaaratilannetta ja kehottanut pitämään koirasta huolta työmatkapyöräilijöiden reitillä.

ossku - 11:24, 19.4.2012 » Mistä näin päättelit?
Sori ossku, tarkoitin tätä: "Ajoin viime vuosituhannella työajoa manskulla kolmen sepän patsaan kohdalla ja sit lensi pulu pinnoihin. Se oli pä-räyt-tä-fukin-vä kokemus."

^ Ehkä päräyttävä tarkoitti tässä yhteydessä paskahalvaukseen verrattavaa oloa.

Viime kesänä ajoin vaihteellisella mökille. Oli jo ilta ja aurinko kadonnu puurajan taa, muuttaen taivaan väriskaalan oranssista tummansiniseen.

Ajamani tie kulki yhdessä vaiheessa peltoaukion läpi. Sen jälkeen tie jatkui seinänä alkavaan, tiheään metsään. Heti peltoaukion loputtua tuli jostain kummasta pieni kuumotus, mutta ajattelin sen johtuvan vain lapsuudessa kuulluista kummitusjutuista. Muutama sekunti tuon ajatuksen jälkeen metsästä alkoi kuulua ratinaa, ja muutamassa hetkessä metsän pimennosta tuli esiin hirvi, semikovaa hölkäten.

Koska meikäläisellä oli vastaloppuneen alamäen jälkeen kohtalainen liike-energia, alkoi tilanne ns. kuumottamaan. Hrivi kun suuntasi kohti tietä vain muutamakymmentä metriä edessäni. Jarrutin varsin kovaa, ja ilmeisesti jarruissa ollut lika synnytti sellaisen ikävän korkean vihellyksen, joka sai hirven juoksemaan vähän lujempaa. Onneksi. Muuten ois ehkä törmätty, ja tässä eläin/pyöräilijä -törmäyksessä olisi kumirenkailla kulkeneelle voinut käydä vähän huonommin, toisin kuin tässä langassa useimmille tapauksille.

Ajoin loput siitä metsäosuudesta vähän hitaammin ja valppaammin.

Tuli tätä ketjua lukiessa mieleen taannoinen, pikkujouluketjuun lykätty postaus

eki - 20:22, 22.11.2009 » Kotimatka oli kohtuu tapahtumarikas: 1. Eltsun nesteen jälkeen dösäpysäkin alta singahti citykani johannan keskiön alta mun etukiekkoon. Pupu meni läpi kiekosta, pannutti nurtsille ja jatkoi matkaa. 16 pinnasessa aerosilppurissa oli liian vähän kierroksia... no hyvä ettei hirttänyt kiinni, olisi tullut ehkä otb:t.

Eksä vuosien takaa ajeli pyörällä hirvipatsaan kohdalla, kun reviiri-intoiset lokit alkoivat tekemään säikyttelydaivauksia. Väistää ei olisi voinut oikeastaan mitenkään, kun olivat ihan rageissa ja niitä oli useampia.

Ne lokit on vaan niin helvetin typeriä, ettei ne tajua, että jos sä arvioit lähestyvän kappaleen nopeuden ja liikeradan väärin ja törmäät kypärän lippaan, se viiltää sun vatsaa niin että sun suolet tipahtaa pihalle.

No niin siinä kävi sitten yhdelle niistä lokeista. Lokinpaskaa ja suolia sai mimmi naamalleen, joten oksenteli ja huuhteli minkä pystyi siinä kuosiniemen eteläpäään saastaisessa altaassa. Osa vaatteista piti pestä pariin kertaan ja olikohan jopa niin että kypärä tai joku muu vaate jäi roskikseen matkan varrelle, en muista enää.

Myös itse Pieni Merenneito on kunnostautunut kuolemantuottamusten saralla. Kesällä 2009 kovaonninen Mikki Hiiri otti liikenteessä tarpeettomia riskejä, mutta syytä oli myös allekirjoittaneessa. Olin just päässy ovesta ulos, ja rullailin kävelyvauhtia seurueen kanssa - jalkakäytävällä tietenkin - kohti sporapysäkkiä.

Katsoin kuinka hiiri juoksee kiireen vilkkaa suoraan kohti eturengasta, ja vähän arpoen yritin siinä parhaani mukaan väistää. Kun Minni oli vissiin pakannut laukut ja lähtenyt Hanhivaaraan lasten kanssa, suisidaalinen Mikki teki kaikkensa jäädäkseen etukumin alle.

Kuten parisuhteessaan, onnistui Mikki löytämään lopullisen ratkaisun masennuskysymykseen about yhtä hyvin kuin minä onnistuin sitä väistämään.

Vaikka koko painollani valitettavasti sen yli rullasin, jäi tehtäväkseni silti viimeistellä homma. Yritin hoitaa bisnekset mahdollisimman tehokkaasti, nopeasti ja tunteettomasti, mutta tuo jäi jotenkin kaivelemaan.

Kuvassa Mikki Hiiren epäonni:

RIP.

EDIT:

Kituva eläin on kuin vihollinen - U-lukolla kasvoihin.

http://28.media.tumblr.com/tumblr_lsy3oy1YO11qa027go1_500.jpg

pieni merenneito - 14:37, 19.4.2012 » Kituva eläin on kuin vihollinen - U-lukolla kasvoihin.
Oot tylsien saikkupäivien pelastaja. Kiitos! :Hymiö:
normaali - 19:02, 18.4.2012 » Vanha eläinkohtaaminen oravan kanssa. Napsaus kuuluu jarrusta, ei oravasta http://vimeo.com/13848309
[i]"Near miss? I'd call it a near hit![/i]" -George Carlin
E_pE - 17:17, 18.4.2012 » valkoposkihanhi pitäisi palauttaa riistaeläimeksi. Kanta ollut elinvoimainen jo vuosia. Onks täällä muuten muita metsästäjiä?
Kortti on, mutta ennenku ehdin itse murhahommiin, lainasin haulikkoani kaverille (jolla kyllä on luvat ja kortti myöskin, mutta ei ollut just sopivaa tuliluikkua). Yksi metsäjänis kohtasi loppunsa, sen verran verta mun aseissa on. Puhdistushommissa tää poropeukalo sitten rikkoi aseen, tosin noi venäläiset on sellasia, että pitää osata käsitellä. Pätee myös aseisiin.

Vois olla aika bliss of simplicity liikkua maastossa sinkulalla ja selässä olis yksipiippuinen haulikko. Tai pyörässä oma telineensä! Mihin haulikko ajon ajaksi? En kyllä tiiä tulisko tolla metodilla mitään saalista, mutta eihän se välttämättä pääasia ole.