elä postaa enää tänne vaan tuonne uuteen

Oisko tää vähemmän turhanaikaista: jos ei oo kanttia sanoa, mitä/ketä kritisoi, voi jättää kritisoimatta?

RTZ, esim. sä voit lopettaa turhan päänaukomisen. Täällä aika moni voi katsoa peiliin ja todeta saman.

konkeli - 16:37, 15.5.2020 » RTZ, esim. sä voit lopettaa turhan päänaukomisen. Täällä aika moni voi katsoa peiliin ja todeta saman.
Voin vilpittömästi sanoa, että pyrin tätä vähentämään, vaikken siinä aina onnistukaan. Mutta oliko esim. mun rollerin kommentiin liittyvä viesti "turhaa päänaukomista" susta?

Sulla on kyllä taipumusta vääntöön ja ninjaeditointiin.

Suurella todennäköisyydellä kritiikin kohderyhmä ilmoittautuu tuollaisen pikkuprovon ympärille ihan oma-aloitteisesti parveilemaan kuin kärpäset konstaapeli liinaharjan pyörätielle taiteileman ympäristötaideteoksen ympärille.

konkeli - 16:40, 15.5.2020 » ninjaeditointiin.
Tätä teen mielestäni varsin harvoin. Paitsi yhden ninjaeditointiin erikoistuneen nimimerkin kanssa vääntäessäni.

(Kirjoitusvirheitä ja epäselvyyksiä kyllä ninjailen kyllä viesteistä pois, ettei keskustelu menis sen huonon ilmaisun oikomiseen.)

Ei-ninja-edit: tohon ylle editoin ihan vaan reaktiona suoraan kehotukseen.

Noin about best juttu ikinä nykästä heti aamusta fiksillä raksalle unwindaa kun kyrpii noin niinku muutenki aivan kaikki, ja huomata vielä että kylmässä on Crisp vehnä minkä viimeksi jätin tänne. Saa heti vähän rahaakin millä nyt saa ainakin olennaisimpia elintarpeita.

Milloin yv-kiukkukajamiitti?

Tahmatassu - 17:06, 15.5.2020 » Milloin yv-kiukkukajamiitti?
Just tämmöinen löylyn heittäminen vois loppua tähän hetkeen.
RTZ - 16:28, 15.5.2020 » Oisko tää vähemmän turhanaikaista: jos ei oo kanttia sanoa, mitä/ketä kritisoi, voi jättää kritisoimatta?
Kaikki ei välttämättä päivystä tätäkään topsua klikkaillen sivun päivitystä. Mutta liikennesäännöt-topi aiheutti tän päiväsiset harmistumiset siitä, että mennään henkilökohtaisuuksiin ja kirjoitettu teksti tulkitaan helposti hyökkäävämpänä, koska kaikki nyanssit ei välity Internetin kautta. Anyways, kyllä olen kantiton, jos se jonkun päivästä tekee paremman. Tää vittuilu ja Internet-kiusaaminen on tällä hetkellä päivittäistä, mikä ei ainakaan tee tästä keskustelulaudasta ja skenestä millään tavoin kutsuvaa ainakaan uusille kirjottajille. Tai en sit tiedä. Tähän väliin vielä klassinen "ei mitään henkilökohtaista".
tomppa - 16:07, 15.5.2020 » tervetuloa internettiin
Tahmatassu - 17:06, 15.5.2020 » Milloin yv-kiukkukajamiitti?
Koskas susta, tahmaisesta toukasta, kuoriutuu se kaunis perhonen?
accro - 7:34, 15.5.2020 » Yli kolmasosa elämästä yv:tä. Juhla vai kriisi en osaa päättää.
Laskin että mulla tulee 73-vuotiaana nää juhlat. Onkohan silloin yv.net 3.0 vai mikä, sama se, vittu et vedän fiksillä!

E: tähän linkki tnts:n steamrollaattoriin

nikamat - 17:50, 15.5.2020 »
RTZ - 16:28, 15.5.2020 » Oisko tää vähemmän turhanaikaista: jos ei oo kanttia sanoa, mitä/ketä kritisoi, voi jättää kritisoimatta?
Kaikki ei välttämättä päivystä tätäkään topsua klikkaillen sivun päivitystä. Mutta liikennesäännöt-topi aiheutti tän päiväsiset harmistumiset siitä, että mennään henkilökohtaisuuksiin ja kirjoitettu teksti tulkitaan helposti hyökkäävämpänä, koska kaikki nyanssit ei välity Internetin kautta. Anyways, kyllä olen kantiton, jos se jonkun päivästä tekee paremman. [b]Tää vittuilu ja Internet-kiusaaminen on tällä hetkellä päivittäistä, mikä ei ainakaan tee tästä keskustelulaudasta ja skenestä millään tavoin kutsuvaa ainakaan uusille kirjottajille.[/b]
Tuossa boldatussa olet 100% oikeassa. Tää nyt vaan on lauta, jolla ei käytännössä ole moderointia. Niin meno on sit sitä, että välillä lähtee lapasesta ja sit taas asettuu. Mutta mun mielestä tuollainen "jotkut tyypit(en viitti mainita kuka), teki jossain muualla tällä foorumilla (en viitti mainita missä) jotain (en viitti mainita mitä), jonka minä koin uhritumisena ja kiukutteluna, paska meininki" -tyyppinen kommentointi on puolestaan 100% negatiivisuutta, joka ei edes jätä mitään mahdollisuutta kritiikkiin vastaamiselle, vuorovaikutukselle tai keskustelulle. Eli siis, siinä ei ole mitään parempaan suuntaan menemisen mahdollisuutta, vaan pelkkää narinaa. Ja tällä foorumilla on kuitenkin hämmästyttävän paljon kirjoittajia, jotka osaavat ottaa opikseen – itsekin haluaisin välillä uskoa olevani tähän kykenevä – niin ois parempi kritisoida niitä, joita kritiikki koskee ja siellä, minne kritiikki kuuluu. Koska muuten tulee helposti kritiikin sijaan kirjoittaneeksi vain lisää sitä vittuilua.

Piis vaan kaikille. Mä ainakin sanon nyt tässä komean avoimesti, että oon helposti provosoitavissa oleva vänkääjä ja varmasti usein myös väärässä, mutta yritän oppia ja parantaa tapojani. Voitas kaikki vaan yrittää Gandhilaisesti olla itse se muutos, joka halutaan foorumilla nähdä, vaikkei se oiskaan cool ja rääd. Koska vaikka tietty hyvät internetmyllyt välillä huvittaakin, niin se niiden kokonaislaskeuma useimmiten jää kuitenkin negatiivisen puolelle.

Kiitos hyvästä vastauksesta mun narinaan ja sori siitä kaikille, että se vaikutti selän takana leimaamiselta tms., tarkoitus oli yleisesti ihmetellä sitä, mihin keskustelu välillä äityy kaikkien nähden, koska kahden tai muutaman henkilön välinen naljailu ei ehkä kuuluisi kaikille. Se myös jättää negatiivisen stigman helposti jo ensimmäisellä kerralla, vaikka tyypit ei olis mitään trollaajia ja paham mielen aiheuttajia. Siksi en henkilöinyt/pointannut mitään yksittäistä tapausta, koska niitä tuntuu just nyt tulevan ja menevän jatkuvasti. En tarkoita pahaa, huomaa vaan itsekkin alkavan negatiiviseks kun ne muutkin. Sori siitä.

Nopea välihuomio: hyviä huomioita ja mä yritän kanssa olla vähemmän rasittava vänkääjä ja mulkvisti!

Hyvät perjantait itselle kullekin :slight_smile:

Pitäs vissii mennä ajaa pavelle ku saa satkun keikka

Poluilla kävely taitaa olla mukavampaa kuin pyöräily. Onkohan mtb-liekki kohdallani sammunut?

Ehkä.

RTZ - 18:40, 15.5.2020 » Voitas kaikki vaan yrittää Gandhilaisesti olla itse se muutos, joka halutaan foorumilla nähdä, vaikkei se oiskaan cool ja rääd.
Itsehän tunnustan, että minulla on heikko liha. Jos huomaatte että kirjoitan pehmeitä, niin pliis huomauttakaa. Vaikka privana. Tarvitsen välillä ohjausta muotoutuessani paremmaksi ihmiseksi, olen kovin sokea omille kulmilleni ja heikkouksilleni.
grr - 21:42, 15.5.2020 »
RTZ - 18:40, 15.5.2020 » Voitas kaikki vaan yrittää Gandhilaisesti olla itse se muutos, joka halutaan foorumilla nähdä, vaikkei se oiskaan cool ja rääd.
Itsehän tunnustan, että minulla on heikko liha. Jos huomaatte että kirjoitan pehmeitä, niin pliis huomauttakaa. Vaikka privana. Tarvitsen välillä ohjausta muotoutuessani paremmaksi ihmiseksi, olen kovin sokea omille kulmilleni ja heikkouksilleni.
Meillä kaikilla on tässä asiassa taipumus ottaa itteensä ja puolustautua hyökkäyksellä. Et ole sen takia muita huonompi.

Itellä kans tämä työn alla, ”zenipelleily”.