Eka kerta

Oho! Millä maalasit? Molotowin burnerilla? :smiley:

just sillä :smiley:

elisa - 1:58, 5.1.2015 » ^tuliko hyvä? Eka kerta oli itellä tässä joku aika sitten kun yritin korjailla [i]kynsilakalla[/i] (!) pientä skraadua arvokkaassa rungossa. Näytti iha hirveeltä kököltä. Onneks on magic sponge ja oli paska kynsilakka. Nevö again!
Kynsilakka on just best; oon maalannut isompiakin alueita. Tosin lakan väri muuttuu ajan ja sään armoilla vähän (kumma juttu että kosmetiikkayjtiöt ei oo ottanut tällaista asiaa huomioon :p )
elegantti_kakkosnikki - 0:30, 4.1.2015 » kumpi sarja? t. pro-sarjalainen
Se basic. Kummassakin on Internetin mukaan ollut vuoto-ongelmaa, ilmeisesti vähän eri tavoilla. Prossa falskaa ilmeisesti se punainen clamppi kun letku liian ohutta suhteessa siihen ja näissä perusversioissa on esiintynyt inauksen liian suurihalkasijaista/huonosti mukautuvaa/tms. letkua, joka aiheutta tuota vuotoa letkun päiden ja liittimien välistä.

Täytyy käydä ennen ensi kertaa Etolassa (ja odottaa mielenkiinnolla mitä SRAM vastaa, jos vastaa).

ok, lisäksi olen kuullut, että basiceissä on ollut failia myös jopa itse ruiskujen tiivisteissä…

oma eka kertani toki vielä edessä, mutta päädyin, kivijalkamyyjän suosituksesta, tuohon “pro”-versioon, koska hintaero ei ollut suuri. katsotaan miten pärjään…

Se pron mahdollinen ongelma on ilmeisesti helppo fiksata laittamalla pala paperia tms. clampin hampaan alle.

Kannattaa katsoa ennen käsien sotkemista esim. SRAMin oma video aiheesta (löytyy YouTubesta “Avid bleed procedure”, en saa nyt kopypastettua linkkiä tähän). Siitä saa esim. käsityksen millä voimalla noita ruiskuja kannattaa vedellä eri vaiheissa (itse en pystynyt tekemään niin voimakkaasti vuotojen takia).

epicbleedsolutions.com:ista löytyy hyvät kuvalliset vaihe vaiheelta -ohjeet ja muistaakseni myös videoita.

mohnomishe, mua vähän hirvittää tuo sun kokeilu… :smiley: Huomaat varmaan et se kromi on tosi peittävää, mut siitä lähtee harmaata hilettä irti kun pyyhkäset siitä vaikka antasit sen kuivua viikon. Siihen tarvis jonku lakan päälle… Lisäksi siinä purkissa on leveä pinkfat-suutin oletuksena ja kohtalaisen kova paine, ei mikään ideaali kaposan pyöreän putken maalaamiseen.

Decovärissä on nyt aika hyvä ruisku -50% alessa joka on harkinnassa. Sit sais laitella päivityksiä tänne mitä kaikkea on kokeillu/“maalannu” vaihtelevalla menestyksellä.

Oon ilmannu jarruja lainatulla perussetillä ja myöhemmin ostamallani pro-setillä. Ekallakin onnistuu, jälkimmäinen on mukavampi käyttää. Ruiskujen tiivisteiden falskausta saa välteltyä perussetillä, kun ei purista ruiskun runkoa, vaan pitää sormet siellä päässä, mistä mäntä tulee ulos. Homma ei ole voimalaji ja kantsii muistaa, että alipaineistetussa nesteessä näkyvät kuplat ovat suurentuneet moninkertaisen kokoisiksi. Oikeasti ne ovat hyvin pieniä ja aika maltillisella alipaineella isoimpien kuplien poistaminen on se, jolla on väliä.

Mulla ei falskannut männän ohi (pidin tosin just sieltä päästä kiinni). Joissain ohjeissa kehoitettiin voitelemaan männät jarrunesteellä ennen toimitusta, pitäisi herkistää ja tiivistää. Itse en voidellut, mutta ei ollut silti ongelmia mäntien kanssa.

Kuplanpoisto tuoreesta nesteestä ei ollut niin ongelmallista kun ylimääräiset kuplat sai puristettua pois. Eniten harmitti siinä vaiheessa kun jarrusatulasta ja kahvasta piti pumppailla kuplia ulos ja niitä tuli ruiskun letkun välistä lisää ja livahti jarruihin sisään (ja nesteet valui lattialle).

http://i859.photobucket.com/albums/ab151/lanamies/Mobile%20Uploads/WP_20150106_003.jpg

Puuhastelin ekaa kertaa cargon. Pojille 14" pullonkeruutsygä.

Lisää kuvia olis kiva nähdä.

^^ Huikee minipyörä! Kelpaa sillä diilata pillimehua lavoittain eskarikavereille.

Saattaa siitä prujulanka tulla. Tuli laiskanlaisesti otettua kuvia, eikä valmistustoleranssit rautasahalla ja akkuporalla päätä huimaa.

olkapää on niin heikossa iskussa, että lekuri kielsi (myös) fillaroinnin kokonaan, mutta kun sain vuoripyörän yön tunteina jonkinlaiseen ajokelpoiseen läjään - kruununa vaimon ysärimaasturista lounittu nakamura-jakkara - oli pakko pyörähtää pari metriä takapihalla.

ujjuijui miten siistiä. vittu jätkät. ei tossa toki sellaista kilsojentaittamis-ajofiilistä ole, mutta muuta hubaa sitäkin enemmän. parin polkasun jälkeen piti päästä välittömästi ekan näkyvissä olevan aurauskinoksen päälle fiilistelemään. semmonen kolmisenkymmentä auringonympärikierrosta pakitettiin hetkessä. kyllä te tiiätte.

Seommuute juurikin näin, Voiku tääl ois vuorii ja gondoolei, notkulla on vaan NIIN siistiä paukutella kunnon alamäkeen,(vihaan ylämäkeä).Ei kyllä pahemmin keskussuistot tolla kiinnosta(2 mäkeä :().kiinasta sähköä, vois pelastaa.

ylläoleva toi mieleeni ekan kertani läskin kanssa menneenä kesänä. vähän isohan se oli, mutta niin ihanan joustava ja halukas sammalikkojuurakoissa ja kumpuilevilla nummilla, joilla viivähdimme. harmi, että olit toisen oma. nimesi oli anni, hilla tai pike tai jotain sinne päin. sinua jäi kaipaamaan poika, jolla oli mustat punapohjaiset tennarit ja bay city rollersien t-paita. haastan mukaan kaikki läskin selässä olleet kumiparin hinnalla.

Porasin niitatun rataspakan auki, sinkularattaiksi. Kaposia ovat ja onhan noissa jotain turhia viisteitäkin. Käytännölisiä kokoja ehkä 2-3 joista 20t lähti heti käyttöön.

Raportoi sitten eka kerta kun ketju hyppää rattaalta ja lyöt polven stemmiin.

Joo, katotaan kuinka käy.

Jee! Eka kiekonkasaus rihtauksineen takana. Kerran alotin rihtauksen uusiksi kun meni ChainThugin mainioista ohjeista ensin ohi esikiristysvaihe, ja koko roska jäi liian lerpuksi.

Ei toi täydellinen ole vieläkään ja voisin varmaan assburgeroida ton kanssa tuntikaupalla. Sain kuitenkin muistutettua itselleni sellaisesta asiasta kuin suhteellisuudentaju. Näyttää toi paljaalla silmällä suoralta (kai…), joten eiköhän se ole aivan hyvä.

Nyt vielä etukiekko, eiköhän se jo suju vähän nopeammin :slight_smile: