Dynamot, dynamonavat, dynamovalot ja pienlaitelaturi matkalle

Shut up and take my money -kamaa. Pitkät? Lataus? Kytkin tangossa? On suunnilleen kaikki mitä olen toivonut ja mitä vastaavia asioita oon viritellyt itse, mutta nyt yhdessä paketissa. Vielä kun tulisi ylösalaisversio, mutta pystyn elämään normiversionkin kanssa.

5 Likes

Onhan toi todella kovan oloinen lamppu & laturi. Mainoskuvien ja valmistajaan liittämieni mielikuvien perusteella vaikuttaa laadukkaalta versiolta B&M:n IQ2:sta.

Tyyliin ainoa, joka mua tuossa hämää on se, että on melkein liian hyvä. Jos ja kun tuosta saa maksaa, ihan perustellusti, tavallista enenmmän, kuten @AssOfTheBay totesi, niin itseäni kuumottaisi, että jossain kolistelussa hajoaa tmv. Toi USB-werk ei ole mikään tyädellinen vehjes, mutta nyt tuo vähän mielenrauhaa se, että laturi ja lamppu ovat eri systeemejä ja erikseen halvemmalla korvattavissa. (Diggailin tuosta IQ2:sta, mutta siitä meni lamppuhommia paskaksi, ja korvasin systeemin sitten värkillä ja lampulla. Toki myös siksi, että mulla on kahdessa pyörässä napadyny ja sen usb-värkin saa siirrettyä helposti pyörästä toiseen.)

Mikään yllä oleva ei tietenkään tarkoita, etteikö toi SON kiinnostaisi.

2 Likes

Hyvä pointti kyllä toi laturi, mulla on powerstation + Edelux. Mut sitten: toi Edelux on tehty sen tuntuisesti että se kestää vaikka kolmannen maailmansodan, että sen puoleen voin uskoa että Schmidt pystyy hoitamaan homman.

Ja dynyvoimalla pitkät kytkimen päässä, ois kyl niin aah ja ooh.

3 Likes

Busch & Müllerillahan näyttäis olevan toi IQ-XL

Ja sit oli toi Supernova M-99, joka tuli jo hetki sitten.

Iteki kyllä tykkään siitä, että laturiyksikön saa korjattua tai vaihdettua erikseen, kuten USB-werkin kanssa.

Tossa kyllä just viimeks pimeällä ajellessa huomasin semmosen, että Cyo Premiumin valoteho välillä hiukan tippu vaikka pyörän vauhti ei varsinaisesti laskenu. Mulla on se werkki ihan vaan samoissa johdoissa kiinni valon kanssa ja jäin miettimään, olisko toi voinu johtua siitä, että se purki ja täytti sitä omaa kondensaattoriaan. Werkim perässä oli kyllä laturin piuhakin kiinni, kuten aina, vaikka en mitään ladannutkaan.

3 Likes

Laturi kuluttaa aina hiukan, vaikka perässä ei olisikaan mitään kuormaa, ja Werkissä on vielä akku sisällä, sitä se välillä latailee.

2 Likes

Täähän se olis. Ehkä venailen vielä että joku nörtti laskee tehohäviöt (sama iq-xl), mut kyllä kaikki boksit on tikattu, jos lyhyillä ilman laturia ei ryövää watteja merkittävästi enempää kuin tän päivän perusmallit. Tuuttaa kuitenkin 20 lux enemmän, mut kaipa sen voi optiikallakin kikkailla.

Hitto en malta odottaa että pääsee välkyttämään pitkiä autoille :cowboy_hat_face:

3 Likes

Ymmärsin että Supernova M99 toimii kunnolla lähinnä 25km ja yli vauhdeilla, mitenköhän B&M?

Mitenkähän tuon magneettisen ”USB-portin” ekosysteemi on ajateltu. Lienee liikaa toivoa, että se olisi joku standardi, mutta minkähänlainen se (ilmeisesti mukana tuleva) kaapeli on. Onko toisessa päässä normaali usb-a tai -c portti, johon voi kiinnittää mitä haluaa, vai onko tarkoitus saada myytyä kymmenen erilaista magneettikaapelia….

näyttää samalle ku satisfyier pros

2 Likes

Pbp:ssä tuollainen oli tarkoitus olla yhdellä Sonin työntekijällä ajossa mukana, mutteivät saaneet demokappaletta valmiiksi. Teltassa ne osa-osat olivat toki esillä. Magneettijohto imho vähän gimmick, mutta voi olla myös toimivakin ratkaisu.

Nyt pääsi käymään niin, että aikani mietittyäni päädyin tilaamaan Son 28:n. Se ehkä kestää minun käytössä todella pitkään. Pitkästä aikaa pääsee kiekonkasaushommiin.

1 Like

M99 DY Pro:ssa pitkät vaatii sen 18-20km/h että saa päälle, normimoodilla välähtelyä tulee paljon pienemmillä nopeuksilla kuin esim. IQ-X:llä. Suunnilleen 11-12km/h niin loppuu välähtely, mitä nyt kaverin ajoa vierestä seuraillut. Lisää kokemuksia voin jakaa parin viikon päästä kun kaveri saa saksasta uitettua mulle yhden kappaleen ja saan sen pyörään kiinni.

2 Likes

mites ootte tommoset b+m e-werkit asennelleet jos on etu- ja takavalo ja dynkky

Pitkiin liittyen, en mä edes ole niin valotehon perään, enemmän kaipaan sitä, että keilan saa leikattuna vs suoraan valo eteenpäin ja leveästi. Tää ei vaatisi lisää tehoa, vaan erilaisen heijastimen ja kaksi valonlähdettä.

Jaa… Tietysti vois vaan hommata jonkun syvästi StVZO-halveksuvan 3W 6VAC lampun, ja vaihtokytkimen kanssa Edeluxin rinnalle.

Erillisellä johdolla silleen että tökkään sen napaan kiinni vaan kun tarvetta niin on helpompi arkena jättää koko möltti himaan. Ja runkolaukussa oon sitä pitäny.

Niin eli sulla on kaksi liitäntää navan päässä, joita vaihtelet sen mukaan tartteeko valoa vai latinkia? Kuulostaa ihan pätevältä kyllä omiin korviini.

Saahan sen sieltä johdon toisesta päästäkin nypättyä pois, jos tarttee.

Itellä, kuten ylempänä todettu, samassa legossa vaan tuplajohdot. Haarukan mitalta vedin johdot vielä kutistesukalla samaan pakettiin.

Sehän tossa on, että jos haluais werkkiä käyttää useemmassa pyörässä, tarttis hommata toinenkin johto.

2 Likes

Sitä johtoa saa onneksi myös erikseen ostaa:

2 Likes

Saa myös ihan K-Raudasta yms perus kalustejohtoa. Sillä ainakin itse tehnyt jatkoja dynkkypiuhoihin.

Niin itellä kanssa se, ettei huvittaisi rinnakkainkytkeä valoa ja laturia. Tokihan ne voi yläpäästäkin erottaa, mutta itellä on ainakin niin monia asennuskomboja pyörästä ja kokoonpanosta riippuen, joten tykkäisin pitää hommat mahdollisimman erillään. Ei mulla ole dynkkylaturia edes vielä joten puskista huutelen, mutta harkinnassa kyllä on.

Meikämüllerillä on samanlainen homma, eli usb-värkin ja lampun johdon päät kierrettynä toisiinsa* ja ne tökätty sitten siihen navan liitinpulikkaan/2-nappiseen legopalikkaan. Sitten kaksi johtoa tyylikkäästi haarukkaa kiertäen sähköteipillä varmistettuna haarukan yläpäähän. Siellä päistään paritettujen parikaapelien tiet erkanevat toisen mennssä lamppuun ja usb-verk johto menee mulla runkolaukkuun, jossa säiltyn sitä värkkiä. Ja lampusta sitten menee erikseen kaapelit takavaloon—itselläni viistoputkea alas ja satulaputkea ylös, koska lamppun on takahaarukan yläpäässä. (Lyhyempi matka vaakaputkea ptikin ei yksinkertaisesti ollut vaihtoehto.)

Mulla on Sibbossa samanlainen viritelmä, kun @azure vinkkasi mistä usb-werkin johtoja saa, ja siinä se usb-werkiin menevä liitin sitten vaan keikkuu jarrukaapelin kiinnitettynä odottamassa, että siirrän runkolaukun usb-werkin kera Sibboon, jos tarvetta tulee.