Brevetit (ja muu pitkänmatkan suorituspyöräily)

Pahoittelut jos joku luotti varjoseurantaan: Strasserin maaliintulon myötä finishTime alkoi saada arvoja ja kanta ei ottanut tietoja vastaan. Bugi korjattu Kessan baarin terassilla pyöräreissun ekalla tauolla.

11 Likes

Juhani saapui maaliin 17:nä ajajana tänään aamulla 11 päivän, 9 tunnin ja 18 minuutin ja trackerin karkeasti arvioiman 4331.59 kilometrin vetämisen jälkeen. Mieletön ajokoira on hän.

17 Likes

Olipa Saariolta tosiaan vakuuttava ajo. Suomiukkojen pääjoukko alkaa kavuta viimeiselle penkalle Transalpinaa pitkin. 3vrk tasan aikaa päästä perille ja näyttää kaikkien osalta aika hyvältä!

4 Likes

Tää on aivanmahtavaa uutta sisältöä tällä foorumilla sanon minä

1 Like

Oli muuten ajanut maaliin tänään. Huikeaa tekemistä.

2 Likes

Tutkiskelit TCRo8 kisaajien varusteita kuvista ja useammassa pyörässä oli maantiepolkimet.
Kuitenkin, ainakin uskon, kaikki tiesivät edessä olevan pahojakin tunkkauspätkiä.
Eräskin järjestäjän Twitter-päivitys kertoi rikkoontuneesta klossista ja näin käyttökelvottomasta polkimesta.
Miten tämä porukka on voinnut suoriutua näistä osuuksista? Tuskin siellä vaihtokenkiä on mukana ollut.

Paha sanoa kenenkään puolesta, mutta varmaan itse ottaisin siinä tapauksessa jotkut kevyet sandaalit tms tunkkauksia varten. Toki klossinsuojatkin on olemassa, mutta ei niillä ole yhtään sen kivempi kävellä. Tähän mennessä vetänyt kaikki pitkät ajot maantiekengissä, mutta niissä ei olekaan ollut pitkiä kävelypätkiä reitillä. Tän vuoden Ruskassa todennäköisesti on, joten sinne pitänee ottaa just jotkut tunkkauskengät messiin. Kelasin mun vanhoja neopreenitossuja, jotka saa pieneen tilaan rullalle ja suojaavat auttavasti jalkapohjia. Oon käyttänyt niitä vaelluksilla jokien ja purojen ylityksiin, mut kai ne tähänkin taipuisivat.

2 Likes

Kyllähän noilla Shimanon klossiin kiinnittyvillä kumisuojilla on useinkin tullut kilometrinkin pätkiä käveltyä, mutta paljon sen pidempiin en lähtisi. Ihan rullaava askel kun on möykky pohjassa :slight_smile: Sitten on aina mahdollisuus mennä luojan suomilla kengillä, mitä sitäkin on tullut varsinkin soiden ylityksissä käytettyä kun gravel-lenkillä ollut ylläreitä.

1 Like

Puolisolla ollut tällaiset vaellushommissa jos on ollut vaikka joen ylityksiä. Toimis varmaan noissa hommissa kanssa koska ovat kovin kevyet eivätkä varsinaisesti kastu ollenkaan. Ei oo halvat toki.

https://www.vivobarefoot.com/eu/ultra-iii-bloom-mens

Spedu-kengät ei ole harkinnassa?
Yöttömässä meillä oli useammallakin.
Mulla melko jäykkä XC702 mut ihan hyvä kivikossakin tunkata.

Mä en vaan ole tykännyt käyttää niitä silloin kun poljetaan pitkiä matkoja. Varmaan kyl siksikin, et mun spedukengät ei ole tarpeeksi jäykkäpohjaiset vaan just enempi maastopyöräilytunkkaukseen sopivat. Maantiekengissä mulla on hiilikuitupohja. Kai sitä voi jotain Giro Empirejä joskus testata, ois vaan aika hintava satsaus.

1 Like

En näe syytä käyttää maantiepolkimia, kuitupohjaiset kengät ja spd toimii.

Tcr:ssäkin on usein monia jotka tekee huonoja valintoja.

2 Likes



Onnittelut!

19 Likes

Tottumuskysymyksiähän nämä monesti myös on, ja kuten sanoin niin mulla ei varmaankaan vaan ole vielä ollut omaan mieltymykseeni tarpeeksi jäykkäpohjaisia spd-kenkiä :blush:

1 Like

Kai se nollasta speksaamalla SPD on järkevin pitkiin seikkailukarkeloihin, mutta aina ei kuitenkaan kaikkea tule speksattua niiden mukaan. Sitten SPD:hen vaihto tarkoittaa myös satulan nostoa, mikä on juuri päinvastainen asia mitä haluaa tehdä pitkälle reissulle.

2 Likes

Näkyy kärkipään kuskeista ainakin Strasser ja Pulawski vetäneen maantiepolkimilla. Varmaan tällainen ihmisiä jossain määrin jakava asia tämäkin tosiaan.

1 Like

Minua maastopolkimissa vaivaa enemmänkin klappi kiinnityksessä, ei vaan ole yhtä jämäkkä ote kuin maantiepolkimissa kireys tapissa ja nollafloattiklossilla. Jäykkäpohjaiset maastokengät löytyy ja maastopolkimet maantiepyörässä oli aikanaan käytössä reilun vuosikymmenen.

3 Likes

Kim Heikkisellä 178km ja aikaa 4h? Ei taida ehtiä ajoissa maaliin.
Harmittavan lähellä…

Täältä ainakin luin että maali on auki huomisiltaan asti eli no worries.

The remaining time cuts are the CP4 at 03:00 CEST on Monday morning and the finish will close at 22:00 CEST on Tuesday evening.

2 Likes

Ah - hyvä Kiitos! Kyllä pitäisi ajan riittää.