Brevetit (ja muu pitkänmatkan suorituspyöräily)

Silkkitiellä mennään reilun tunnin päästä. Mukana kotimaisiakin ajajia sekä yksin että parina.
srmr2022.maprogress.com

Näyttää siltä että kaikki TCRo8 seurannat ovat vaienneet.
Kiinnostaisi kuinka Brompton-kaveri on edennyt.

Mr Brompton oli ainakin eilen trackeria tsekattuani CP4 Parcoursilla :muscle:t3:

Tämä toinenkin fiksikuski muuten tuli pari päivää sitten maaliin :raised_hands:t3:

1 Like

Saisko linkin trackkeriin kiitos!

Tuolta skaban nettisivuilta löytyy ja myös LIVE: TCRNo8 | GPS Tracking powered by Follow My Challenge

Tää toimii kiitos!

SRMR2022 suomalaiset Heikki ja Joonas juuri maalissa.
Huikeita vetäjiä!!!

4 Likes

Tääkin on taas.

Live: Ruska 2022

Apu -lehdessä oikein päivittyvä juttusarja:

4 Likes

Siellähän oli tutun näköinen randopögötti lähtöviivalla. Ja hyvin näyttää kulkevan. Myötäisiä tuulia Mikko_n:lle!

2 Likes

Mä feidasin Levillä eilen illalla ja otin hotellihuoneen. Ajo oli sujunut oikein mallikkaasti Kullaojan putoukselle asti ja olin ihan aikataulussa. Sitten 60km paskagravelipätkällä alkoi sataa. Kaikki aivan kurassa ja levaripalat hinkkas niin perkeleesti, et piti ottaa ne myöhemmin irti ja huuhdella järvessä. Sadehan jatkui ja jatkuu yhä. Vedin vielä pari sataa kilsaa sateessa Leville ja sit selkäranka napsahti, kun kelasin edessä olevaa märkää korpitaivalta. Ei ois ollut lainkaan varmaa et oisin ehtinyt ajoissa maaliinkaan, vaikka oisin jatkanutkin. Luntakin on näemmä ollut Norjassa reitillä.

Mä en vaan oikein ole kovin toimintakykyinen sateessa, pimeässä ja ilman palveluita. Ajaminen kyl sujuu mitä nyt vesilätäköt maantiellä pelottaa, mut kaikki oheistoiminta on ihan tervanjuontia. Tein varmaan oikean päätöksen. Vajaa 1400km tuli silti ajeltua pääasiassa uusia teitä. Huomenna bussilla Kilpisjärvelle vastaanottamaan urheita tyyppejä, jotka tuolla vielä vetää. Ei taida kovin moni ehtiä aikarajassa maaliin.

17 Likes

Kova veto kaikkinensa!
Tän vuoden Ruska taitaa olla taas aivan älyttömän haastava.
Hattu päästä polkijoille!

5 Likes

Hienoa seurattavaa taas. Kova veto jo tähänkin asti. Norja varmasti verottaa ennen maalia. Oon autoillut ton reitin ja on mäkistä ja nää kelit…
Silti kummasti Ruska 2023 vetää puoleensa😆

3 Likes

Mulla on ollut vähän sellainen fiilis et onkohan tätä tapahtumaa viety viime vuosina koko ajan vähän extremempään suuntaan. Toissavuonna veti sinkulallakin iisisti alle viikkoon koko setin. Sit viime vuonna oli 200km lisää pituutta, nyt nää hike-a-biket ja pitkät gravelit. Eikä siinäkään, mutta kun homma vedetään tässä ilmastossa ja paljolti asumattomilla seuduilla. Nousua tuli mullakin yli 10km 1400 kilsaan eli ei tää mitään köykästä maastoakaan ollut.

3 Likes

Ainoastaan dotwatcherina seuranneena voi kommentoida, että mittaa ainakin tuntuu tulleen lisää. Ekassa Ruskassa matka taisi olla n. 1800 (Hanko - Kirkenes), nyt taisi lyhimmilläänkin olla 2100? Siinä on jo yhden pitkähkön ajopäivän verran eroa.

3 Likes

Onhan tuo aivan hirveän raaka retti.
Muutako hattua päästä kaikille lähteneille.
Tuo “loppusuora” on melko murskaava. Soraa, mäkeä, tuulta ja vettä ollu ihan kyllin.
Ja kun katsoo noita viimisen parkourin kolmen pisteen välejä ja korkeuskäyriä reiteillä niin huhhuh.
Väsyneillä jaloilla viiminen 50 km pelkästään reilu 600 nousumetriä. Ku kotimaisemissa lähelle 50 km/60m.
Ei voi käsittää ku ei oo ajanu. Reitti ja kelit on lisäks pitäny huolen, ettei ees meinaa syntyä mitään ihania kuvitelmia lähteä ikinä edes koittamaan.

2 Likes

Onboard the Transcontinental Race -dokkari on muuten tullut netflixiin tässä jossain välissä. Ehkä jopa aivan hiljattain; en ainakaan löytänyt aiempaa mainintaa täältä. Ihan kelvollista katseltavaa oli.

1 Like

uuuuuh

Kysymys; miks se on parcour tms.? Oletettavasti jotain ranskaa tai jotai?

https://m.sanakirja.org/search.php?q=Parcours&l=14&l2=17

2 Likes

Heh en ole koskaan vaivautunut katsomaan sanakirjakäännöstä. Jotenkin oon sepittänyt päässäni siten että ‘cours’ → reitti ja etuliite ‘par’ meinaa jotain kaikille yhteistä, yhdenmukaista, kuten “parallel” tarkoittaa yhdensuuntaista ja nonparellit eli strösselit ovat saaneet nimensä siitä kun sojottavat mihin sattuu ja partikkeleissa suurta vaihtelua.

Tai niin tän sanan rakenne ja alkuperä varmaan selitetäänkin? Mutta en siis tiennyt että se kääntyy ihan vain arkisesti “reitiksi”.

1 Like