Brevetit (ja muu pitkänmatkan suorituspyöräily)

Kare_Eskola - 13:08, 23.1.2015 Ja mihinkä faktaan perustat nämä ennakkoluulot? Maantiellä kunto- ja retkiajot ovat moninkertaisesti suositumpia kuin oikeat kilpailut. Krossissa VPCX-tyyppiset kaikille avoimet hupailut ovat moninkertaisesti suositumpia kuin oikeat kilpailut. "Mukaan pääsy" ei vaadi kuin fillarin. Voin lainata.
VPCX:hän on ihan huippu ja kynnys minimaalinen. Lähinnä siis viittasin siihen vääntöön mitä oot kohdannut liiton suunnalta. Maantiepuolelta puuttuu jenkkien cat-5 kisailu kn kuntoajot taas on bisnes. Ajoin ite viime vuonna pari kertaa 200km ja kerran 300km. Vielä pari vuotta sitten satku oli kuitenkin vielä ainakin henkisesti vaikea asia. Mut joo, ehkä se Porvoon reisu on jo sellaisenaan hyvä.

ite olin kyllä viime keväänä yhdellä vaihteella ihan paskana ensimmäisellä jollain 170km rypistyksellä kun sitä ennen ajanut kaudella tyyliin kertalleen jonkun 40km + köykäset kommutoinnit. Tiedä kyl olisko aiemmin viikolla luovutettu verikin sit vaikuttanut. Tai sit vaan oli kovistumisen puutetta.

Silti, olen samaa mieltä että jos se huntti menee, niin menee kaksikin. Kiinnostaa riippuen siitä, miten ehtii maaliskuussa ajella pohjia.

Sirkus - 14:43, 23.1.2015 » Mä kehtaan väittää että jos satku menee tai on joskus mennyt eikä kunto ole aivan rapainen, eli esimerkiksi pyöräilee silloin tällöin, ja kalusto edes jotenkin touhuun sopivaa niin tuo kaksisatanen menee myös, kunhan huolehtii syömisestä ja juomisesta.
Ajoin viime kesänä useita 30-70km lenkkejä ja syyskuussa kertaalleen yli satasen. Eikä kyllä sitten mitenkään olisi mennyt tuplasti pitempää. Olen ihan ok kondiksessa mutta kyllähän fiksi on tässä touhussa melko raaka väline. Sinkulana vois olla helpompaa, en ole kokeillut. Vai puhuttiinko täällä(kin) vaihdepyöristä?
ehkä se Porvoon reisu on jo sellaisenaan hyvä.
Myös BC Hellsinki don't brevet.

No siis joo, ajoin vaihteilla ja porukassa. Ja täsmennän että ihan ystävällisesti tuon halusin sanoa enkä tosiaan ottaa kantaa muuhun kuin osallistumiskynnykseen.

Tarkennan vielä etten kokenut mieskuntoani loukatun :slight_smile: Oma pitempiaikainen tavoitteeni olisi pyöritellä fiksillä kotoa mökille (~210km) mutta en halua rikkoa itseäni sitä tehdessäni, joten reeniä reeniä…

Ei Suomessa vaihteita tarvi, kun ei ole mäkiä.

Fiksillä voi välillä nostaa jalat polkimilta, jos ei halua vaparia laittaa.

Mäkipää kertoili ajelleensa loppukesästä parin urheilullisehkon, mutta ei niinkään pyöräilyä harrastaneen kanssa kakssatasen ja ihan kivasti meni, kuulemma.

Kuhan syö tarpeeksi, eikä mene liian kovaa.

Flechen määränpää tänä vuonna näemmä Jyväskylä. Hehe. 23.5. Eli viikkoa sen jälkeen kun on synttäreillä sielä käyty.

Tein tapahtuman tolle keskustellulle kolmesataselle:

https://www.yksivaihde.net/old/23815

http://www.randonneurs.fi/event/lohjanjarven-kierros-b300/

Tulkaa kaikki.

Onko kaksisataselle lyöty päivää lukkoon?

Kaks sataa kiinnostaa myös. Näin aloittelijana 300 kuulostaa aika matkalta. Vaikka TDH meni viime kesänä hymyssä suin, niin se ei ollut kuitenkaan ihan näin “alku kaudesta”.

1v-ystävällinen 200 kiinnostaisi myös.

19.4. näyttäisi olevan dedis 200:lle.

Tuolle 300:lle en pääse matkan takia.

18.4. tosiaan olis Bembölestä se 200, http://www.randonneurs.fi/event/espoo-200km-2/?instance_id=353

Tolle hiekkatiebrevetille ei ole sovittu päivää. Aika märkää on vielä hetken.

18.4. myös Porvoon ensivaraus, vaikea valinta.

Mulla on suunnitelmissa ajella joko 200 tai ehkä jopa kärsimys-300 pääsiäisen pyhinä kelin niin salliessa. Pitkän perjantain olen kiinni, mutta jos jotakuta kiinnostaa, niin voin tehdä topaasin ja alkaa sumplimaan jotain muille päiville.

Onhan tässä vielä aikaa ajaa pohjia, mutta vitsi kun 200km aikaraja on niin aikaisin. Oisko tuolla Porvoon suunnalla jotain hyvää sakkolenkuraa? Yleensä on tullut 120 kasaan siirtymien kanssa eli periaatteessa ei tarvis “kuin” 80km ylimääräistä. Taitaa kyllä olla vähän turhaa äijäilyä kun vähempikin on tehnyt tiukkaa.

Ohan sielä niitä teitä. Vaikka Orimattilasta haet leiman.
Toisaalta, jos haluat ajaa brevetin, mikset menisi sinne Bemböleen.
Ja onhan niitä takarajoja, voi ajaa pitkin vuotta, kirjataan vain sitten seuraavalle päivämäärälle. Seuraava 200km takaraja on 5.7.

Ite en ole vielä päättänyt lähenkö Porvooseen vai Bemböleen, haluan molempiin. Yhen kakssatasen tossa kyllä jo ajoin, mutta tota.

Pääsiäisenä aattelin ite ajaa nelisatasen, kun sen varsinainen päivämäärä on samaan aikaan ku yksivaihteen synttärit. Suuntaa en oo vielä päättänyt, joko joku kieppi ehkä itään tms. tai sitten Vaasaan käymään.

Mä olen taipuvainen 18.4. 200 km ajoon ja toivoisin näkeväni siellä muitakin yksivaihteilijoita.

Mikäli tuonne Bembölen brevetille ottaisi osaa, niin pitäisikö maksaa noi jäsenmaksut yms. laput vai voiko tulla vaan ajamaan porukassa?

Pääsiäisenä kiinnostaisi ajaa B200, sillä Bemböle (ja HKI-Porvoo) jää valitettavasti välistä. Vaihteita ei ole, mutta vapaarattaan ajattelin laittaa.